Jump to content

Poll: het Koningshuis

Het Koningshuis, wat moeten we ermee?   

91 leden hebben gestemd

1. 1. Wat vind jij dat er met het Koningshuis moet gebeuren?

• Weg ermee, Republiek te boven.
      40
    • Ze mogen van mij wel weg.
      16
    • Ik vind het zo wel goed.
      20
    • Het Koningshuis MOET blijven!
      13

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Wat vinden jullie wat er met het Koningshuis moet gebeuren? Ik vind dat ze wel weg mogen en wij een Republiek worden. De koninkrijk poppenkast heeft lang genoeg geduurd, ze kosten alleen maar geld, geven ONS geld met een gat in de hand uit, en bovenal, ze hebben geen enkele algemene betekenis :duh: .

Ik heb dit topic aangemaakt naar aanleiding van de situatie dat in het Economie topic het Koningshuis ter sprake kwam.

Bewerkt: door Cuban Gangster
  • Reacties 95
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Nissan

14

• -->nick<--

11

• De Stofzuiger

8

• Sa_bulldog

5

Geplaatst:

Dit was dus te verwachten dat een topic over het koningshuis ging komen, maar wat willen we ermee bereiken? een poll over wel of niet gaat er toch niks aan veranderen, maar iedereen mag ze mening geven dus laten we dat maar doen dan. Wat een onzin het koningshuis MOET blijven. Het hoort bij Nederland en omdat ze niet meer veel in de picture zijn behalve de vakanties enzovoort die ze maken denkt gelijk iedereen dat ze niks meer doen. Juist het tegenover gestelde deze mensen werken ook gewoon keihard en misschien is het handig voor sommige mensen om eens te zoeken op google (als dat te vinden valt) wat ze allemaal doen, Doch doen ze genoeg en kunnen veel dingen die rondom het koningshuis gebeuren niet naar buiten gebracht worden. iedereen moet eens stoppen met zo kortzichtig zijn.

Geplaatst:

Weg ermee. Alleen omdat ze in een bepaalde familie geboren zijn hebben ze recht op die functie? Dat vind ik een vorm van discriminatie.

Geplaatst:

Ik heb liever dat we een Republiek zijn. Ze geven geld van het land zelf uit aan onzinige dingen, zoals een trein die nooit is gebruikt en een vliegtuig met tientallen zitplaatsen. Deze twee en nog wat andere dingen kosten een paar miljoen euro. Ze hoeven er niet eens wat voor te doen. (Ooh ja, zwaaien naar mensen. :duh: ) Ik denk dat we van al hun geld wat ze hebben uitgegeven nu beter kunnen besteden aan een noodplan tegen de kredietcrisis.

Geplaatst: (bewerkt)
Dit was dus te verwachten dat een topic over het koningshuis ging komen, maar wat willen we ermee bereiken? een poll over wel of niet gaat er toch niks aan veranderen, maar iedereen mag ze mening geven dus laten we dat maar doen dan

waarom zijn er altijd zo'n muggezifters :7

dit is een forum, en of er nu iets verandert of niet, het gaat erom dat we elkaars mening weten

ontopic: hier in belgie vindt ik alleszins dat het koningshuis weg mag,

je hoort niets dan verhalen over de prins die met ferrari's rijdt en de ene boete na de andere krijgt :7

dan krijg je toch wel je bedenkingen over de verdere toekomst van het koningshuis ^^

en waarom hebben we het nodig? het parlement heeft toch alle inspraak, de koning verspilt gewoon geld met huizen, reizen, auto's enz..

en ze klagen dan dat ze te weinig geld verdienen :schater: helemaal het toppunt.

Ik ben tegen.

Bewerkt: door FayaPonDem
Geplaatst:

dit is een forum, en of er nu iets verandert of niet, het gaat erom dat we elkaars mening weten

Ik ben een muggezifter (zal wel Belgiës zijn) Omdat er in het ander topic Klik Ook al een discussie gaande was over het koningshuis. Daarbij vind ik het persoonlijk (een mening) totale onzin. Je mening geven zoals ik ook al zei kan gewoon, Maar mijn mening is dat je er toch niks mee opschiet. Daarbij komen er alleen maar frustraties naar boven. Ik ben een persoon van volk en vaderland. Daar hoort bij mij de koningin bij en niet zo'n gast al balkenende die dan alle touwtjes in handen heeft. De koningin zal haar land nooit verraden. en mochten er rare dingen gebeuren dan kan dus de koningin balkenende van de ''troon'' stoten. En daarbij word er hier (gezevert) over dat ze niks doen behalve geld uitgeven terwijl dat helemaal niet zo is. en mensen dus niet verder kijken dan hun neus lang is.

Geplaatst:

Ik ben een muggezifter (zal wel Belgiës zijn) Omdat er in het ander topic Klik Ook al een discussie gaande was over het koningshuis. Daarbij vind ik het persoonlijk (een mening) totale onzin. Je mening geven zoals ik ook al zei kan gewoon, Maar mijn mening is dat je er toch niks mee opschiet. Daarbij komen er alleen maar frustraties naar boven. Ik ben een persoon van volk en vaderland. Daar hoort bij mij de koningin bij en niet zo'n gast al balkenende die dan alle touwtjes in handen heeft. De koningin zal haar land nooit verraden. en mochten er rare dingen gebeuren dan kan dus de koningin balkenende van de ''troon'' stoten. En daarbij word er hier (gezevert) over dat ze niks doen behalve geld uitgeven terwijl dat helemaal niet zo is. en mensen dus niet verder kijken dan hun neus lang is.

Vind jij het normaal dat het koningshuis een paar miljoen euro per jaar krijg alleen maar door even naar de mensen te zwaaien en een troonrede voor te lezen. Dat kan elk mens hier.

En al het geld dat ze krijgen is ook allemaal van de Nederlandse staat. Kunnen we dat geld beter niet besteden in de ontwikkeling van Nederland? Als het Koningshuis verdwijnt, kan dat wel een stuk gemakkelijker, vooral met de paar miljoentjes die je gelijk bespaart?

Geplaatst:

De koingin is nergens goed voor. Ze zit op haar luie reet kont en het enige wat ze doet is papieren ondertekene en op prinsjesdag wat voorlezen. Het koninghuis hoeft niet gelijk weg, maar er moet wel flink op worden bezuinigd. Ze maken tig vakanties in een jaar, wat ze daar een staatsreis noemen, en ze krijgen tig boetesm, om dan maar niet te spreken over hun zoveelste huis dat ze hebben verkocht, en nog vinden ze dat ze te weinig geld verdienen. kom op zeg!

Geplaatst:

Ik ben voorstander van een republiek, want ze voegen niks toe je bent er alleen veel geld mee kwijt :duh:

Geplaatst:
Even over geld,een president in nog duurder.

President = één persoon

Oranje-Nassau Familie = heel veel personen.

Geplaatst:
Even over geld,een president in nog duurder.

Niet heel veel geld, heeft de president ook een schip wat veel geld kost (Groene Draak :clown:) En het is een grote familie zoals Jesperkaj als zegt

Geplaatst:

Het koningshuis is een onderdeel van Nederland. Als je denk dat het alleen maar geld kost dan ben je er niet helemaal bij. Het is wel zo dat het overkomt alsof ze nog minder nuttigs doet dan een hardcore gamer... maar dat ligt dan weer aan de media.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...