Jump to content

Bug in de laatste missie?


MX-Arjen

Recommended Posts

Heb hier al op het forum rond gezocht en zag dat Albieman hetzelfde probleem heeft gehad maar bij hem is het opgelost.

In de laatste missie ('Out of Commission', ik heb voor 'Revenge' gekozen) zit ik met een technisch probleem. Op een gegeven moment hang ik aan de helicopter waarin Little Jacob en Roman zitten. Er staat in beeld dat ik achter elkaar op de spatie (ik speel op de PC) moet drukken om aan boord te komen, maar dat lukt niet. Ik ga als een bezetene op die knop en het beeld begint te flikkeren ( ik krijg de voorkant van de heli te zien en dann weer de zijkant.). Na een tijdje valt Niko van de heli af in het water en staat er in beeld dat Pegorino is ontkomen en dat de missie is mislukt.

Wat te doen?

Mijn Systeem kan GTA IV wel draaien.

Core i7 920

GTX280

Groetjes Arjen

Link to comment
Delen op andere websites

Heb hier al op het forum rond gezocht en zag dat Albieman hetzelfde probleem heeft gehad maar bij hem is het opgelost.

In de laatste missie ('Out of Commission', ik heb voor 'Revenge' gekozen) zit ik met een technisch probleem. Op een gegeven moment hang ik aan de helicopter waarin Little Jacob en Roman zitten. Er staat in beeld dat ik achter elkaar op de spatie (ik speel op de PC) moet drukken om aan boord te komen, maar dat lukt niet. Ik ga als een bezetene op die knop en het beeld begint te flikkeren ( ik krijg de voorkant van de heli te zien en dann weer de zijkant.). Na een tijdje valt Niko van de heli af in het water en staat er in beeld dat Pegorino is ontkomen en dat de missie is mislukt.

Wat te doen?

Mijn Systeem kan GTA IV wel draaien.

Core i7 920

GTX280

Groetjes Arjen

Volgens mij moet je hem gewoon ingedrukt houden. Ik ben zo lang bezig geweest met die vrachtwagen in de missie "Truck Hustle", bleek ik de spatiebalk gewoon ingedrukt te moeten houden.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb hier al op het forum rond gezocht en zag dat Albieman hetzelfde probleem heeft gehad maar bij hem is het opgelost.

In de laatste missie ('Out of Commission', ik heb voor 'Revenge' gekozen) zit ik met een technisch probleem. Op een gegeven moment hang ik aan de helicopter waarin Little Jacob en Roman zitten. Er staat in beeld dat ik achter elkaar op de spatie (ik speel op de PC) moet drukken om aan boord te komen, maar dat lukt niet. Ik ga als een bezetene op die knop en het beeld begint te flikkeren ( ik krijg de voorkant van de heli te zien en dann weer de zijkant.). Na een tijdje valt Niko van de heli af in het water en staat er in beeld dat Pegorino is ontkomen en dat de missie is mislukt.

Wat te doen?

Mijn Systeem kan GTA IV wel draaien.

Core i7 920

GTX280

Groetjes Arjen

Toevallig een draadloos toetsenbord?

Zoja , sluit geen draadloos toetsenbord aan maar een gewone

Zonee, Helaas weet ik het probleem niet :N

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ook handig kan zijn (heb ik elders gelezen):

Sluit een externe controller aan op je PC, en tap dan op die toets, misschien is dat handiger. Want de spatiebalk is relatief groot en als je op een kleinere toets tapt dan heeft het meer impact.

(Ik weet niet of dit het was wat ik heb gelezen :puh:)

Link to comment
Delen op andere websites

bndbendo, ik had ook problemen met die truck missie kon er eerst ook niet opkomen, dag later weer geprobeerd en ik zat er zo boven op. Maar met de heli lukt het niet?

igi0n, heb geen draadloos toetsenbord. Dus dat moet wel goed zitten.

TahR78, Heb helaas geen externe controller. Wat ik nog wel kan proberen waar ik zelf aan dacht is een bind maken onder een van mijn programmeerbare toetsen Bijv. 4x space met een tussentijd van 20 ms.

Link to comment
Delen op andere websites

TahR78, Heb helaas geen externe controller. Wat ik nog wel kan proberen waar ik zelf aan dacht is een bind maken onder een van mijn programmeerbare toetsen Bijv. 4x space met een tussentijd van 20 ms.

Hmpf... Volgensmij kon je de werking van de toetsen ook anders instellen. Dus probeer het anders op een R te zetten, daar is de druk alsnog groter... Ik ben in elk geval blij dat de PS3 geen spatie heeft ^_^

Bewerkt: door TahR78
Link to comment
Delen op andere websites

Je moet gewoon steeds heel snel achter elkaar op de spatie drukken (bij werkte het wel) want het staat ook zo.

Als dit echt niet wil kan je het proberen met een joystick, xbox 360 controller. Of je moet de spatie bijv. op R zetten bij instellingen. (spatie kan namelijk snel stuk gaan; ALS je er hard op drukt) Ben je links doe dan steeds met rechts: spatie, spatie, spatie, spatie enz. Misschien tik je hem niet goed aan.

Anders weet ik geen oplossing, had je hem (als het een bug is) niet beter bij bugs&glitches of technise problemen kunnen zetten. Of je moet opnieuw beginnen...

Bewerkt: door gerbieboy6
Link to comment
Delen op andere websites

Ja, dit is een bekende bug. Topic op GTAForums.com... Daar zegt iemand op een gegeven moment ook: het lukte helemaal niet, dus ben ik maar op alle knoppen gaan rammen en uiteindelijk lukte het. Er staan nog enkele andere oplossingen in dat topic, maar ik betwijfel of het gaat werken.

Een slechte zaak, eigenlijk. Betekent dat Rockstar totaal niet goed getest had voordat ze GTA IV uitbrachten voor de PC, maar ja, dat hadden we eigenlijk al wel vanaf het begin door.

Link to comment
Delen op andere websites

(lange lap tekst, laatste alinea wordt het pas nuttig)

Ik ben hier gisteren tot mijn eindeloze frustraties ook mee bezig geweest.

Dit is echt heel vreemd want bij truck hustle zat ik eigenlijk niet eens op te letten en drukte ik een paar keer op spatie en was er al bovenop.

Maar bij deze missie heeft het me echt wel iets van 8 pogingen gekost (op den duur liep ik gewoon om alle vijandjes heen direct het dak op, om vervolgens via het gat in het dak direct naar de gang waar de volgende cutscene komt te springen). Ik heb het langzaam geprobeerd, getimed, snel en als een bezetene maar niets hielp. Het viel me wel op hoe erg de camera steeds flipte. Toen ik geen zin meer had om mijn toestenbord nog verder te slopen, besloot ik maar wat macro's aan te maken.

Na erg lang kloten (de verschrikkelijke GTA engine pakte de input gewoon niet) is het me dan toch gelukt om een macro te maken waarbij GTA de input wél pakte.

Uiteindelijk is het met een macro van meer dan 10x per seconde op spatie te drukken nog maar net gelukt (ook hier viel ik er weer bijna vanaf). Dit lijkt me niet de bedoeling, aangezien ik zelf al sneller ben in buttonbashen dan veel mensen die ik ken, en 10x wel erg onrealistisch is om in een game te implementeren.

Zelf heb ik ook een i7 processor en ik denk dat het hier aan ligt.

Bij San Andreas liep de game timing iets sneller op dualcore systemen dan single core. (Dit was merkbaar bij Multi Theft Auto).

Alhoewel er doodleuk multicore support op de doos staat, is de ondersteuning daarvoor in deze poort nog steeds kwalitatief uitermate teleurstellend. Ik denk dat hetzelfde bij GTA4 geldt (evenals zoveel andere bugs uit SA die ook in 4 te vinden zijn).

De interne klok wordt namelijk uit de CPU gehaald door de game en met 8 cores kan de game nog wel eens op hol slaan. (merk ik zelf ook vaak zat) Ik denk ook niet dat dit probleem zo gemakkelijk te fixen zal zijn voor R*, omdat het echt gewoon een fundamentale failure is.

Wat je dus zou kunnen proberen is om op dat stuk slechts 1 of 2 cores te spelen. (taakbeheer --> processen --> rechtsklik op het proces --> affniteit).

Zelf heb ik het niet getest (omdat het uiteindelijk met de macro ook ging) maar ik denk dat het wel iets uit zou kunnen maken, zodat de game uiteindelijk niet zo op hol slaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, ik denk dat het gewoon een BUG is, ik weet namelijk wel hoe ik moet jumpen speel meerdere games en volg ook de aanwijzingen die in het beeld verschijnen. maar dit is overmacht ik kan drukken wat ik wil inhouden, heb de jump al onder Shift gezet. Niets werkt. Ga morgen even met een marco bezig hopen dat dat de oplossing bied.

En anders ga ik het advies van [iON]Leviathan opvolgen.

Vind het zelf een zeer slechte zaak van Rockstar. Om dit product zo op de markt te zetten.

Had eerst een Q6600 Met een HD3870X2, dit liep probleemloos op 1680*1050 op de aanbevolen instellingen van rockstar op een 30 fps. Af en toe wel een frame drop maar helaas. GTA IV pakte trouwens maar 1 GPU van de 2. Toen een Core i7 aangeschaft met een GTX260 OC. Ook 1680*1050 weer op aanbevolen instellingen van rockstar gezet. Volgens benchmark 54 FPS. Ingame had ik echter maar een 40 a 35 FPS met chrashes om het uur, RESC10 crash. Of out of video memory. Naar een poosje een 24 inch scherm aangeschaft en een GTX280. Volgens de Benchmark 60.2 FPS. Ingame weer hetzelfde verhaal dan met de GTX260 out of video memory etc. Ook al zette ik alles op het laagste ik bleef de crashes houden.

Ik kan je vertellen dat dit zeer teleurstellend is je telt 45 euro voor een game neer. En wat krijg je, het lijkt wel een Beta. Dit is dan ook voor veel mensen de aanleiding tot het overgaan van downloaden.

Online liep de game trouwens wel constant op een 38 FPS. Zonder crash.

Ongeveer 2 week geleden kwam rockstar met de derde patch. Deze patch geïnstalleerd op de aanbevolen instellingen gezet. Tot mijn verbazing waren dit lagere instellingen dan voorheen. Vervolgens de benchmark gedraait. 54.8 FPS. Met lagere instellingen toch een lagere FPS score?

Maarja, je mag je oordeel niet te snel trekken vervolgens ben ik begonnen met het spelen. De game draaide volledig vloeiend met constant zo rond de 60 FPS te hangen. Niks geen crashes meer of out of Video Memory. Zodoende had ik er weer zin in en ben ik tot de laatste missie gekomen zonder crash. Maar nu heb ik helaas te maken met een bug.

GROTE TEGENVALLER!

Zoals eerder gezegd als ik er morgen aan toe kom ga ik er mee bezig.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoi, het is geen bug, ik heb net hetzelfde gehad(topic staat hier nog ergens), als het beeld begint te flikkeren tap je niet snel genoeg of niet gelijkmatig, ik had geluk dat mn schoonbroer een drummer is, hij tapte met 2 vingers tegelijk op spatie als een wilde en niko ging in de heli :7 mij lukte het ook echt niet, zeker 50 x geprobeert. :D

Bewerkt: door Roedi
Link to comment
Delen op andere websites

Het is niet PC-only. Ik speel namelijk op de Xbox-360 en ik had het probleem ook. Ik heb gewoon iemand anders mn controller laten vasthouden, en er zelf op zitten rammen. Ook dit lukte pas na een paar keer, gewoon rammen totdat je er bij neervalt. Je kan ook een ander toetsenbord nemen, een oudere of een nieuwere misschien. Anders zit er niks anders op dan opnieuw met een savegame te beginnen.

Link to comment
Delen op andere websites

~Ik weet niet hoor, bij mij lukte dit in één keer. En ik heb er niet als een gek op zitten rammen. Probeer goed te timen.

Ik had wel last van de bug in de laatste missie als je voor Deal kiest. Dan moet je achter die helikopter gaan varen met je speedboat, wat zelden op tijd lukt. Ja... ze waren iets te enthoushiast waarschijnlijk, tijdens het maken van een actievolle missie.~

Link to comment
Delen op andere websites

Kijk, bij een steekproef wordt ook niet slechts een enkeling ondervraagd. Pas al die grootschalig zijn heb je wat aan de resultaten. Dat het bij mensen in 1x lukt wil niet zeggen dat er niets aan de hand is. Zoals al eerder vermeld, heeft iedereen ook een ander systeem, en is GTA4 nou eenmaal slordig overgezet. Het spastische camerawerk heeft namelijk geen enkele rede, waarschijnlijk is dat gewoon een fout.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...