Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

In deze korte tutorial leer je hoe je texturen kan scalen in de 3ds max 7. Je hebt een model nodig voordat je begint, en je moet kunnen texturen met de 3ds max 7.

Benodigde tool:

-3ds max 7 (trail)

Stap 1:

Dit is de model die ik gebruik. Voordat je een textuur kan gaan scalen, moet je een object eerst een textuur aanwijzen (lees dit in andere 3ds max tutorials).

pic_tut_UV3ds01.jpg

Dit geef ik hem als textuur:

Textuur:pic_tut_UV3ds02.jpg

Voorbeeld: pic_tut_UV3ds03.jpg

Ga nu rechtsboven naar de 2e tab (blauw) en neem in de MODIFIER list (rood) UVWMAP (groen)

pic_tut_UV3ds04.jpg

Je krijgt nu rechts in beeld een paar functies te zien.

Bij het groene gedeelte kun je instellen hoe de textuur over het object wordt gelegt, je kan kiezen uit verschillende dingen. Bijvoorbeeld als een doos, cilinder, circel, over een vlak, enzovoort. Het handigst is voor ons de BOX. In het blauwe vak kun je instellen hoe groot dat ding is, hoe groot onze box wordt. Ik maak hem vrij klein zodat er een mooie parket-textuur ontstaat. En in het rode gedeelte kun je nog wat dingetjes instellen, of de textuur pas, enzovoort. Je hebt er niet zoveel aan.

pic_tut_UV3ds05.jpg

Dit is wat ik uitkreeg:

De render: pic_tut_UV3ds06.jpg

De model in VC: pic_tut_UV3ds07.jpg

Geplaatst:

Tutorials worden nooit gepint. Anders zou het een rommeltje worden. Daarvoor heb ik de "master tutorial list" gemaakt. Daar zet ik deze dus ook in. ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...