Jump to content

Joint Strike Fighter


Timske

Moet de JSF komen?  

28 leden hebben gestemd

  1. 1. Moet de JSF komen?

    • Ja
      14
    • Nee
      9
    • Ik zou het niet weten
      5


Recommended Posts

  • Reacties 94
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Wesley

    25

  • Mania-92

    19

  • 2fast{0}

    9

  • MegaPilot

    5

Hmm, ik sta uiteraard achter het plan voor de aanschaf van de Joint Strike Fighter, alleen de afgelopen dagen werd er gepraat over de aanschaf van 2 test-toestellen. Ik vind dat Nederland geen test-toestellen moet aanschaffen, tenzij er definitief een besluit is genomen dat Nederland de Joint Strike Fighter gaat gebruiken in de toekomst.

Voor de aanschaf van de JSF ben ik het juist wel weer mee eens, aangezien dit type toestel veel moderner is, en het hele systeem is ook gewoon beter dan die van de concurrenten (Saab Grippen, Advanced F-16, Eurofighter), het enigste nadeel is wel het is allemaal wat duur, voor 1 JSF kunnen we 2/3 Saab Grippens kopen. Maargoed als we alles informatie even op een rij zetten, en we zien dat de JSF beter is, dan mag het ook best wel even wat kosten, want het gaat natuurlijk wel om onze veiligheid, en ik wil uiteraard alle vertrouwen hebben in onze Defensie dat ze ons verdedigen met de beste materiaal wat ze maar kunnen kopen.

Link to comment
Delen op andere websites

:cry: Ik zat vanochtend te zoeken op GTAForum om zo'n topic. Had het voor school nodig omdat ik een verslag moet maken. Maar goed, het is wel een mooi, sterk vliegtuig. Het heeft alleen een minpunt. Het maakt zoveel lawaai dat er stukken van dorpen en steden platgegooid moeten worden. Zoals hier bij Leeuwarden, daar moet een dorp 'Marsum' worden ingekort door het vliegtuig wat er waarschijnlijk wel komt. Naar mijn mening is het een goede opvolger voor de F-16. De JSF zal alleen wel aan de dure kant zijn (110 dollar per stuk). Maar goed, laten we inderdaad eerst maar even testen. Ben wel benieuwt naar het resultaat.
Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, ik sta uiteraard achter het plan voor de aanschaf van de Joint Strike Fighter, alleen de afgelopen dagen werd er gepraat over de aanschaf van 2 test-toestellen. Ik vind dat Nederland geen test-toestellen moet aanschaffen, tenzij er definitief een besluit is genomen dat Nederland de Joint Strike Fighter gaat gebruiken in de toekomst.

Voor de aanschaf van de JSF ben ik het juist wel weer mee eens, aangezien dit type toestel veel moderner is, en het hele systeem is ook gewoon beter dan die van de concurrenten (Saab Grippen, Advanced F-16, Eurofighter), het enigste nadeel is wel het is allemaal wat duur, voor 1 JSF kunnen we 2/3 Saab Grippens kopen. Maargoed als we alles informatie even op een rij zetten, en we zien dat de JSF beter is, dan mag het ook best wel even wat kosten, want het gaat natuurlijk wel om onze veiligheid, en ik wil uiteraard alle vertrouwen hebben in onze Defensie dat ze ons verdedigen met de beste materiaal wat ze maar kunnen kopen.

Tegen wat zou defensie ons moeten verdedigen wat niet met een f-16 kan? Wat mij betreft kopen ze 2 spitfires en steken ze de rest van het geld in nuttigere zaken.

Naar mijn mening is het een goede opvolger voor de F-16. De JSF zal alleen wel aan de dure kant zijn (110 dollar per stuk).

Nou doe mij er maar 5 dan.

Bewerkt: door Mania-92
Link to comment
Delen op andere websites

Tegen wat zou defensie ons moeten verdedigen wat niet met een f-16 kan? Wat mij betreft kopen ze 2 spitfires en steken ze de rest van het geld in nuttigere zaken.

Nederland moet gewoon eens een opvolger hebben voor de F-16, de F-16 begint oud te worden en heeft zijn tijd nu ook wel gehad ze kunnen nog hooguit mee tot 2020 dacht ik. Denk er ook aan, Nederlandse gevechtsvliegtuigen moeten ook troepen kunnen ondersteunen, gebouwen uitschakelen en dergelijke, nou veel plezier in je spitfire. Ik neem zelf liever wat moderner.

Denk eraan, we hebben die F-16s al ruim 30 jaar in dienst! We kunnen toch niet voor altijd bij de F-16 blijven, andere landen worden ook telkens moderner en we moeten natuurlijk wel een beetje bij de tijd blijven!

Link to comment
Delen op andere websites

Tegen wat zou defensie ons moeten verdedigen wat niet met een f-16 kan? Wat mij betreft kopen ze 2 spitfires en steken ze de rest van het geld in nuttigere zaken.

Nederland moet gewoon eens een opvolger hebben voor de F-16, de F-16 begint oud te worden en heeft zijn tijd nu ook wel gehad ze kunnen nog hooguit mee tot 2020 dacht ik. Denk er ook aan, Nederlandse gevechtsvliegtuigen moeten ook troepen kunnen ondersteunen, gebouwen uitschakelen en dergelijke, nou veel plezier in je spitfire. Ik neem zelf liever wat moderner.

Denk eraan, we hebben die F-16s al ruim 30 jaar in dienst! We kunnen toch niet voor altijd bij de F-16 blijven, andere landen worden ook telkens moderner en we moeten natuurlijk wel een beetje bij de tijd blijven!

Nou dat troepen ondersteunen doen ze nu toch ook met F-16's? Dat gaat over een paar jaar ineens niet meer? :7

Daarnaast who cares dat we achterblijven wat betreft een paar vliegtuigjes? Laat Amerika die baarden maar bombarderen, dan houden wij ons wel met onszelf bezig.

Link to comment
Delen op andere websites

:cry: Ik zat vanochtend te zoeken op GTAForum om zo'n topic. Had het voor school nodig omdat ik een verslag moet maken. Maar goed, het is wel een mooi, sterk vliegtuig. Het heeft alleen een minpunt. Het maakt zoveel lawaai dat er stukken van dorpen en steden platgegooid moeten worden. Zoals hier bij Leeuwarden, daar moet een dorp 'Marsum' worden ingekort door het vliegtuig wat er waarschijnlijk wel komt. Naar mijn mening is het een goede opvolger voor de F-16. De JSF zal alleen wel aan de dure kant zijn (110 dollar per stuk). Maar goed, laten we inderdaad eerst maar even testen. Ben wel benieuwt naar het resultaat.

110 dollar per stuk? Zou je willen.

De Nederlandse luchtmacht is een geavanceerde, goede organisatie. Dat kan alleen doordat er veel geld wordt gestoken in vliegtuigen. Een F16 is een wijdverspreid vliegtuig, enkele tientallen landen gebruiken hem. De JSF daarentegen is veel minder wijdverspreid, waardoor Nederland met de aanschaf van dit vliegtuig een voordeel krijgt tegen andere luchtmachten.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou dat troepen ondersteunen doen ze nu toch ook met F-16's? Dat gaat over een paar jaar ineens niet meer? :7

Daarnaast who cares dat we achterblijven wat betreft een paar vliegtuigjes? Laat Amerika die baarden maar bombarderen, dan houden wij ons wel met onszelf bezig.

F-16s doen dat nu ook ja zonder problemen, maar daar gaat het niet om. De F-16 begint gewoon oud te worden, ze gaan sneller stuk, en er komen sneller mankementen aan, ik hoor regelmatig op scanners en geluidsopnames dat er emergency problems zijn, met F-16s.

Er komen ook steeds meer van die scheuren in de F-16s, die vullen ze gewoon op met kit, zo zijn er meerdere problemen waar veel mensen niet vanaf weten. Geloof mij je wilt die kisten niet langer dan 2020 houden, de F-16 is een geweldig toestel, maar we moeten wel een vervanger hebben, een vervanger dat tenminste weer tot 2050 mee kan.

Tevens worden natuurlijk alle onderdelen ook niet voor altijd geproduceerd, dus mja het gaat een dure worden als we die F-16 nog langer houden, want alle onderdelen moeten speciaal weer gemaakt worden.

110 dollar per stuk? Zou je willen.

Het is 110 miljoen ja per stuk, exclusief wapens/brandstof e.d. Maar onthoud natuurlijk wel, we verkopen dan wel onze oude F-16s. Het is een soort van handeltje bij de grote heren.

Bewerkt: door Wesley_GTA
Link to comment
Delen op andere websites

De JSF daarentegen is veel minder wijdverspreid, waardoor Nederland met de aanschaf van dit vliegtuig een voordeel krijgt tegen andere luchtmachten.

En waarom zouden we dat willen? Als jij graag tegen Duitsland aan wilt swaffelen dat we een duurder vliegtuigje hebben moet je het zelf weten maar volgens mij zijn er nog genoeg andere zaken die dat geld goed zouden kunnen gebruiken.

Nou dat troepen ondersteunen doen ze nu toch ook met F-16's? Dat gaat over een paar jaar ineens niet meer? :7

Daarnaast who cares dat we achterblijven wat betreft een paar vliegtuigjes? Laat Amerika die baarden maar bombarderen, dan houden wij ons wel met onszelf bezig.

F-16s doen dat nu ook ja zonder problemen, maar daar gaat het niet om. De F-16 begint gewoon oud te worden, ze gaan sneller stuk, en er komen sneller mankementen aan, ik hoor regelmatig op scanners en geluidsopnames dat er emergency problems zijn, met F-16s.

Er komen ook steeds meer van die scheuren in de F-16s, die vullen ze gewoon op met kit, zo zijn er meerdere problemen waar veel mensen niet vanaf weten. Geloof mij je wilt die kisten niet langer dan 2020 houden, de F-16 is een geweldig toestel, maar we moeten wel een vervanger hebben, een vervanger dat tenminste weer tot 2050 mee kan.

Tevens worden natuurlijk alle onderdelen ook niet voor altijd geproduceerd, dus mja het gaat een dure worden als we die F-16 nog langer houden, want alle onderdelen moeten speciaal weer gemaakt worden.

Even een goede service beurt bij het plaatselijke shell benzinestation? En anders toch gewoon zo'n goedkope saab, die schijnen ook nog een aardig schuifdak te hebben.

Bewerkt: door Mania-92
Link to comment
Delen op andere websites

Het feit dat de Nederlandse luchtmacht een nieuw vliegtuig nodig heeft is gewoon omdat de F-16 verouderd is in zijn technologie en de systemen kent iedereen ook al. Met de aanschaf van een JSF denk ik ook dat we grotere opdrachten kunnen uitvoeren en ook op een betere manier. De F-16 blijft natuurlijk ook nog tijden rondvliegen want zeg nou zelf het is een top vliegtuig met een stoere look.

Daarnaast ben ik wel van mening dat de JSF een goed vliegtuig is om te hebben bij de luchtmacht. Het is snel, krachtig en efficiënt in oorlogen. De techniek is dan wel ook super modern en op die manier kan de piloot ook meer doen dan in een F-16.

Daarnaast denk ik dat de JSF eerder op Volkel komt dan op Leeuwarden als ik al hoor dat je dan daar een drop weg moet gaan halen?

Edit: Even reageren op Wesley zijn opmerking:

Tevens worden natuurlijk alle onderdelen ook niet voor altijd geproduceerd, dus mja het gaat een dure worden als we die F-16 nog langer houden, want alle onderdelen moeten speciaal weer gemaakt worden.

De onderdelen van een vliegtuig moeten altijd al speciaal gemaakt worden en is daarom ook altijd duur, dus hierin zit sowieso geen verandering. :puh:

Bewerkt: door 2slow{0}
Link to comment
Delen op andere websites

Het feit dat de Nederlandse luchtmacht een nieuw vliegtuig nodig heeft is gewoon omdat de F-16 verouderd is in zijn technologie en de systemen kent iedereen ook al. Met de aanschaf van een JSF denk ik ook dat we grotere opdrachten kunnen uitvoeren en ook op een betere manier. De F-16 blijft natuurlijk ook nog tijden rondvliegen want zeg nou zelf het is een top vliegtuig met een stoere look.

Daarnaast ben ik wel van mening dat de JSF een goed vliegtuig is om te hebben bij de luchtmacht. Het is snel, krachtig en efficiënt in oorlogen. De techniek is dan wel ook super modern en op die manier kan de piloot ook meer doen dan in een F-16.

Daarnaast denk ik dat de JSF eerder op Volkel komt dan op Leeuwarden als ik al hoor dat je dan daar een drop weg moet gaan halen?

Een saab is niet snel, krachtig en modern? Hij is in ieder geval stukken goedkoper.

En wat voor top secret opdrachten wil Nederland uit gaan voeren? Stropers op de noordzee gaan bombarderen? :7

Link to comment
Delen op andere websites

Even een goede service beurt bij het plaatselijke shell benzinestation? En anders toch gewoon zo'n goedkope saab, die schijnen ook nog een aardig schuifdak te hebben.

Als je een discussie wilt voeren blijf dan wel even serieus, heb geen zin in dat kinderachtig gedrag. En wat een Saab betreft, zoals ik al zei, de JSF is beter/moderner in vergelijking met de Saab Grippen. Daar hebben ze al uitgebreid onderzoek na gedaan. Nederland wilt altijd zo'n beetje wel gaan voor moderne voertuigen en wapens e.d. En nu dus ook weer, met de JSF. En daar ben ik zelfs nog blij om ook. Als Nederland gaat voor het modernste wat er is, dan heb ik tenminste meer vertrouwen in onze Defensie.

Gewoon aanschaffen die hap!

Link to comment
Delen op andere websites

Het feit dat de Nederlandse luchtmacht een nieuw vliegtuig nodig heeft is gewoon omdat de F-16 verouderd is in zijn technologie en de systemen kent iedereen ook al. Met de aanschaf van een JSF denk ik ook dat we grotere opdrachten kunnen uitvoeren en ook op een betere manier. De F-16 blijft natuurlijk ook nog tijden rondvliegen want zeg nou zelf het is een top vliegtuig met een stoere look.

Daarnaast ben ik wel van mening dat de JSF een goed vliegtuig is om te hebben bij de luchtmacht. Het is snel, krachtig en efficiënt in oorlogen. De techniek is dan wel ook super modern en op die manier kan de piloot ook meer doen dan in een F-16.

Daarnaast denk ik dat de JSF eerder op Volkel komt dan op Leeuwarden als ik al hoor dat je dan daar een drop weg moet gaan halen?

Een saab is niet snel, krachtig en modern? Hij is in ieder geval stukken goedkoper.

En wat voor top secret opdrachten wil Nederland uit gaan voeren? Stropers op de noordzee gaan bombarderen? :7

Dat zeg ik niet. Nederland is met F-16's ook actief geweest in Afghanistan waar de JSF de taken beter kan doen als de F-16. Ik zeg niet dat de F-16 slecht is, maar hij is wel verouderd. En misschien is de Saab wel goedkoper, ik ga toch voor de JSF voor de look en voor wat de JSF allemaal wel niet kan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja jongens, Nederland doet echt zo'n top secret opdrachten dat de F16 echt verouderd is. Geloven jullie dat nou zelf? :7 Je reinste geldverspilling in my opinion. De F16 is zeker nog bruikbaar en als Amerika altijd het nieuwste van het nieuwste moet hebben, okee, maar Nederland is echt niet het land dat dat nodig heeft. De F16 is nog steeds een zeer goed vliegtuig voor Nederland.

Link to comment
Delen op andere websites

Even een goede service beurt bij het plaatselijke shell benzinestation? En anders toch gewoon zo'n goedkope saab, die schijnen ook nog een aardig schuifdak te hebben.

En wat een Saab betreft, zoals ik al zei, de JSF is beter/moderner in vergelijking met de Saab Grippen. Daar hebben ze al uitgebreid onderzoek na gedaan. Nederland wilt altijd zo'n beetje wel gaan voor moderne voertuigen en wapens e.d. En nu dus ook weer, met de JSF. En daar ben ik zelfs nog blij om ook. Als Nederland gaat voor het modernste wat er is, dan heb ik tenminste meer vertrouwen in onze Defensie.

Gewoon aanschaffen die hap!

Een Ferrari f430 is ook veel moderner dan een fiat panda, maar als boodschappenautotje ga je ook geen f430 kopen. Die saab kan alles wat nodig is, beetje doelloos rondvliegen dus.

Als je een discussie wilt voeren blijf dan wel even serieus, heb geen zin in dat kinderachtig gedrag.

Ik vind het zelf leuk dus eat your heart out.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...