Jump to content

Het GTA IV Rare Cars topic!


.Senne

Recommended Posts


Welkom in Het GTA IV Rare Cars topic! Hier komen alle speciale versies van auto's te staan, met alle informatie die je nodig hebt om eraan te komen. Dit topic is nog in aanbouw, dus als je zinvolle informatie hebt, deel 'm dan gerust met ons. Je krijgt een eervolle vermelding als medewerker aan dit topic.


De Grote GTA IV Rare Car List!


De auto's die we totnogtoe hebben:

  • 01. Sentinel XS STD
  • 02. Intruder VX
  • 03. PMP-600 Maffia Style
  • 04. Contender Bullbar Edition
  • 05. Infernus GT
  • 06. Blista Compact Tuned
  • 07. Uranus Loz Tuning
  • 08. Schafter V12 Maffia Style
  • 09. Rebla Sport edition
  • 10. Turismo GT
  • 11. Feroci JDM VIP
  • 12. Dukes 'Highway Reaper the Duke'
  • 13. Primo V8 Supercharged
  • 14. Futo GT

De auto's die we nog moeten vinden:

  • 15. Cavelcade Gold Edition
  • 16. Cavelcade 'Deconstruction for Beginners'
  • 17. Cavelcade 'Exotic Exports'
  • 18. Presidente V10 Supercharged
  • 19. Oracle XS
  • 20. Voodoo Gold Edition
  • 21. Fortune SR
  • 22. Vincent LX2007
  • 23. Sultan TT
  • 24. Rancher (Bullbar + lichtbar)
  • 25. Patriot Supercharged
  • 26. Ingot R
  • 27. Hakumai Sport
  • 28. Minivan Sport
  • 29. Faction Turbo
  • 30. Romero
  • 31. Huntley Sport "Rasta Style"
  • 32. Huntley Sport van Brucie
  • 33. Huntley Sport (zwart met rode streep)
  • 34. A-team Coquette
  • 35. Playboy X's Patroit
  • 36. Romans Taxi.
  • 37. Comet 'No. 1'
  • 38. Boxville ???
  • 39. Stratum Twin Turbo
  • 40. Moonbeam tuned
  • 41. Huntley Sport (Stevies Car Thefts)
  • 42. Landstalker Premium Options
  • 43. Gouden Sentinel
  • 44. Laundromat
  • 45. Bobcat tuned
  • 46. Ambulance
  • 47. Banshee


Met dank aan: Hanneswasco, ~Victorious~, MythBuster, GTA Bram, Tommy-Vercetti, megamaggot voor hun bijdrage aan dit topic.


Last updated:

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 207
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Tommy-Vercetti

    50

  • Gta Bram

    26

  • .Senne

    22

  • Phoenyxar

    15

Top Posters In This Topic

Posted Images

1. Sentinel XS STD

Changes:

Een speciale versie van de Sentinel, met:

  • Bodykit
  • Spoiler
  • Scoops op motorkap
  • Vents op achterruit
  • Zwarte velgen (niet altijd)

Opmerkingen:

Je komt 'm meestal in 't zwart tegen, maar hij bestaat ook in wit, en zwart met speciale schijn zoals groen en rood.

Op de spoiler staat STD, wat staat voor Sentinel Tuning Division, maar In Real Life betekent 't 'Sexually Transmitted Disease', wat zoveel is als SOA in Nederlands, of 'Seksueel Overdraagbare Aandoening'.

Vindplaats:

Zoek een normale Sentinel en rijd wat door mafia gebied, bijvoorbeeld Little Italy in Algonquin of Westdyke in Alderney.

Screens:

Youtube Filmpje(s):


2. Intruder VX

Changes:

Een speciale versie van de Intruder, met:

  • Bodykit
  • Spoiler
  • Speciale grille
  • Minder emblemen
  • Verwijderde lichten

Opmerkingen:

Je komt 'm meestal enkel in donkere kleuren tegen.

Vindplaats:

Om deze auto te pakken te krijgen, steel je ergens een gewone Intruder en rijd je wat rond in China Town, Algonquin.

Screens:

Youtube Filmpje(s):


3. PMP-600 Mafia style

Changes:

Een speciale versie van de PMP-600, met:

  • Speciale front grille
  • Spoiler

Opmerkingen:

Spawnt meestal in donkerblauw/zwart, al heb ik 'm ook al in rood gezien. Ik moet nog testen wat je krijgt als je 'm door de pay 'n' spray haalt.

Vindplaats:

Zoek een gewone PMP-600 en rijd ermee door Little Italy, Algonquin. Na een tijdje zal je er wel eentje tegenkomen.

Screens:

Youtube Filmpje(s):


4. Contender Bullbar Edition

Changes:

Een speciale versie van de Contender, met:

  • Bullbar op voorbumper
  • Lightbar op dak

Opmerkingen:

Spawnt steeds in de groene kleur die ook te zien is in het filmpje, ik moet nog testen wat er gebeurt met de pay 'n' spray.

Vindplaats:

Voor deze auto zoek je eerst een gewone Contender (makkelijk te vinden in Bohan), en rijd je dan wat door Bohan zelf, de brug tussen Bohan en Dukes (Dukes bay Bridge) en het Noordelijke deel van Dukes, zoals Steinway.

Screens:

Youtube Filmpje(s):


5. Infernus GT

Changes:

Een speciale versie van de Infernus, met:

  • Enkel een spoiler op de achterkant

Opmerkingen:

Ik heb deze gevonden door met een carspawner wat te spawnen, en weet nog geen andere manier om eraan te geraken. Je krijgt 'm wel in een missie ergens, al weet ik niet meer juist welke.

Vindplaats:

Nog niet bekend, al kom je 'm misschien wel tegen als je met een gewone Infernus rijdt. Ook krijg je 'm na de missie "Bryce's Infernus"

Screens:

Youtube Filmpje(s):


6. Blista Compact Tuned

Changes:

Een speciale versie van de Blista Compact, met:

  • Brede Side Skirts
  • Kleine Spoiler op de koffer

Opmerkingen:

Je vindt 'm zowel in two-tone als in één egale kleur. Soms is de spoiler zwart, maar die kan ook koetswerkkleur zijn. Pas wel op, er zijn versies met enkel een spoiler of enkel side skirts. Een exemplaar met beiden is al moeilijker te vinden.

Vindplaats:

Rijd met een gewone Blista door Bohan, na een tijdje zal je er eentje tegenkomen.

Screens:

Youtube Filmpje(s):


7. Uranus Loz Tuning

Changes:

Een speciale versie van de Uranus, met:

  • Gigantische spoiler
  • Lichten op voorkant
  • Bodykit
  • Strook op voorruit
  • LOZ zetels

Opmerkingen:

Je ziet 'm meestal in 't wit rijden, maar hij bestaat ook in lichtere tinten van blauw, groen,.. Zelfs zwart en donkergroen zitten ertussen (zie video)

Vindplaats:

Zoek een gewone Uranus en rijd wat door Broker, vooral Hove beach en de straat van je eerste save house.

Screens:

Youtube Filmpje(s):


8. Shafter V12 Mafia style

Changes:

Een speciale versie van de Shafter, met:

  • Voorbumper
  • Zwarte grille
  • Zwarte velgen

Opmerkingen:

Je kan 'm normaal enkel in 't zwart vinden, maar door Pay 'n' Spray kan je 'm zowat elke kleur van de normale shafter maken, zonder dat de bodykit weggaat.

Vindplaats:

Zoek een gewone Shafter en rijd wat door Broker, vooral Hove beach en de straat van je eerste save house.

Niet zo zeldzaam, je vindt 'm waarschijnlijk in elke auto.

Screens:

Youtube Filmpje(s):


9. Rebla Sport Edition

Changes:

Een speciale versie van de Rebla, met:

  • Speciale uitlaten
  • bodykit

Opmerkingen:

Altijd in zwart, een andere kleur is niet mogelijk bij mijn weten.

Vindplaats:

Zoek een gewone Rebla en rijd wat door Broker, vooral Hove beach en de straat van je eerste save house.

Screens:

Youtube Filmpje(s):


10. Turismo GT

Changes:

Een speciale versie van de Turismo, met:

  • Enkel scoops op de zijkanten

Opmerkingen:

Niet veel verschil met de gewone, behalve die uitstekende scoops op de achterkant (zijkant) van de auto, waar bij de normale versie gewone luchtinlaten zitten. In elke kleur te verkrijgen.

Vindplaats:

Je kan deze vinden aan Faustin's huis, af en toe spawnt deze er tussen de gewone door. Ook bij de Grotti dealer in Algonquin staan er vaak.

Screens:

Youtube Filmpje(s):


11. Feroci JDM VIP

Changes:

Een speciale versie van de Feroci, met:

  • Spoiler
  • Bodykit
  • Dual blue exhaust
  • Special front grille

Opmerkingen:

Spawnt zo goed als altijd in donker blauw, maar in de Pay 'n' Spray kan je elke kleur van de gewone Feroci krijgen.

Vindplaats:

Neem een gewone Feroci en rijd rond in Little Italy of Chinatown, op deze baan heb ik 'm gevonden.

Screens:

Youtube Filmpje(s):


12. Dukes 'Highway Reaper The Duke'

Changes:

Een speciale versie van de Dukes, met:

  • Oranje paint
  • Blower op de motorkap
  • Achterkant staat hoger
  • Voorbumper
  • Dukes logo
  • Zijwaartse uitlaten

Opmerkingen:

Dit is een auto gebaseerd op de General Lee van de TV-Serie Dukes of Hazard.

Vindplaats:

Zowat overal vind je de blower versie -al dan niet oranje- als je in de gewone Dukes rijdt, en na een paar keer door de pay 'n' spray halen heb je ook de oranje versie.

Screens:

Youtube Filmpje(s):


13. Primo V8 Supercharged

Changes:

Een speciale versie van de Primo, met:

  • Gouden velgen
  • Gouden sierlijsten rond vensters en op carosserie
  • Spoiler

Opmerkingen:

Spawnt zo goed als altijd in rood met goud, maar je kan 'm ook heel toevallig tegenkomen in zwart met chrome stripes, of gewoon de rode door de Pay 'n' Spray halen, dan krijg je steeds de zwarte. Hij is steeds vuil als je 'm tegenkomt, dus je neemt 'm best eens mee naar de carwash.

Vindplaats:

Ik vond 'm toevallig in Bohan waar hij 't meeste spawnt, maar ook in broker, dukes en algonquin rijdt hij vaak rond.

Screens:

Youtube Filmpje(s):


14. Futo GT

Changes:

Een speciale versie van de Futo, met:

  • Speciale uitlaten
  • Bodykit
  • Spoiler
  • Carbon motorkap
  • Zwarte velgen

Opmerkingen:

Deze vind je meestal in de oranje/rode kleur met zwarte two-tone, maar je kan 'm in elke kleur krijgen -two tone of niet- door de Pay 'n' Spray te bezoeken. Hij is overigens gebaseerd op de Toyota AE-86 (zie 2de filmpje), en heeft dus ook een erg goede drift handling.

Vindplaats:

Je vindt 'm vooral in Bohan, wanneer je een gewone Futo rijdt. Een plaats waar je 'm binnen de minuut hebt, is op dit kruispunt.

Screens:

Youtube Filmpje(s):

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

Even over de vindplaats van de Sentinel XS STD.

Deze is te bemachtigen in de laatste missie van de game.

Je moet het er wel voor over hebben om de missie te failen.

Maar voor zo'n rare car doe je het wel denk ik.

grtz

Tom

Link to comment
Delen op andere websites

Even over de vindplaats van de Sentinel XS STD.

Deze is te bemachtigen in de laatste missie van de game.

Je moet het er wel voor over hebben om de missie te failen.

Maar voor zo'n rare car doe je het wel denk ik.

grtz

Tom

Bedankt hiervoor, dit soort dingen is hoor ik graag van jullie. :tu:

Alleen heeft GTA IV twee verschillende eindmissies, afhankelijk van je keuze bij de story line. Dus over welke missie heb je het dan? :engel:

Ik kan echt nog tips en suggesties gebruiken. :Y Als je speciale auto's weet, meld 't dan hier. Maakt niet uit of het enkel een andere motorkap is of wat dan ook, ik wil 't graag weten. :) Ik heb de story line nog lang niet completed, en dus hoor ik graag in welke missies je speciale auto's kan stelen. :D Als er dingen ontbreken bij bijvoorbeeld vindplaatsen of veranderingen, wees dan ook niet verlegen om 't te melden. :puh:

Alle hulp is dus welkom.

Bedankt iedereen voor de complimenten trouwens, dit topic zal regelmatig updates krijgen.

@ Mevin: Die auto's zeggen me iets, ik weet alleen niet meer goed welke 't zijn. De auto met luidsprekers ben ik zeker van, dat is die getunede cavalcade, met rode lak en gouden velgen. Informatie daarover is on its way. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Geweldige guide! Heel overzichtelijk en handig. :tu:

Maar één ding: Die Rebla Sport Edition wordt altijd gebruikt door mafia leden, dus je kunt er beter ook een Mafia Style van maken. ;)

Bewerkt: door Dvt
Link to comment
Delen op andere websites

Geweldige guide! Heel overzichtelijk en handig. :tu:

Maar één ding: Die Rebla Sport Edition wordt altijd gebruikt door mafia leden, dus je kunt er beter ook een Mafia Style van maken. ;)

Dankje, ook aan GerbieBoy. ^_^

Hmm, als je eens zoekt op youtube of gewoon google, noemt iedereen hem gewoon rebla sport.. Het staat ook op de zijkant denk ik, en als je op rebla mafia googlet/youtubet, krijg je niets van resultaten. :N Ik hou 't dus denk ik bij rebla sport.

Btw, ik heb die ene JDM VIP net gevonden, dus dat wordt de volgende. :Y

Ik ben ook op zoek naar een bobcat met zowel bullbars als lichtbars, al weet ik niet of die combinatie bestaat. Apart zijn ze er beiden, maar nog nooit een exemplaar met de twee samen gezien.

Ook heb ik een probleem voor de Cavalcade, in de missie 'Destruction for beginners' staat er een compleet zwart model met zwarte velgen. Ik zit al lang voorbij die missie, en heb geen screens/filmpje. Dus als iemand die missie nog niet heeft gedaan, mag hij altijd screenies nemen. :$

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet er nog wel een aantal, ik zal beginnen met een van mijn favorieten:

Presidente V10 Supercharged, rijdt rond in Alderney City, vooral als je zelf in een normale rijdt. Dit is een zeer donker blauw metallic Presidente met spoilertje, bodykit, en de grille is eraf zoals dat bij echte Cadillac's vaak is, een versie van de Cadillac XLR V heeft dit ook, er zit dan zeg maar een gewone honingraat grill achter, met chrome randjes rondom, de grille zit wat verder naar binnen dan de normale grille. Ik vind hem persoonlijk heel stoer!

Futo GT. Deze kun je het beste vinden in Bohan, ik vond die van mij op de 4-baans weg bovenin Bohan, die vanaf Algonquin naar Bohan loopt, en via een nog in aanbouw zijnde brug doorloopt naar Dukes/Broker. Deze Futo GT is rood met een zwarte rand onderin(zoals bij normale Futo's ook is), hij heeft een carbon motorkap, luchtinlaat op die motorkap, andere uitlaat, hij klinkt ook anders, en ik geloof dat hij ook een spoilertje heeft, maar dat weet ik niet zeker.

De Contender Supercharged(zoals hij eigenlijk heet), rijd ook rond in Steinway, daar zie ik hem vaak rijden, hij spawnt (bij mij) ook vaak als ik zelf in een Dukes rijd.

Ook de Oracle XS nogwat rijdt veel rond in Steinway, Little Italy, en Westdyke. Deze heeft een bodykit en spoilers, en is bij mijn weten vooral in het zwart te vinden.

De Cavalcade Gold Edition rijdt ook vooral rond in Bohan, deze is rood met gouden velgen en speakers in de achterbak. Als je hem in het zwart wilt moet je gewoon een paar keer door de Pay'n'Spray rijden. Ik heb de rode versie bij een savehuis staan en heb wel een screen liggen. PB me als je die wil!

De Voodoo Gold Edition rijdt óok vooral rond in Bohan, rood met zwarte motorkap/dak/kofferbak, gouden velgen en het chrome van de normale wagen is bij deze Voodoo ook goudkleurig.

De Fortune SR bestaat ook, deze zie je overal rijden, hij heeft van die booskijkertjes, andere grille, bodykit, en spawnt in het rood en zwart.

De Vincent LX2007 heeft een spoilertje, en als ik het me goed herinner een andere uitlaat. Niet echt speciaal, je kan deze geloof ik ook overal zien rijden, maar hij komt niet zo vaak voor als de normale Vincent.

Nog een van mijn favorieten: de Sultan TT, dit is een metallic blauwe versie van de Sultan, met gouden wielen, uiteraard erg herinnerend aan de Subaru Impreza WRX/WRC. Deze versie heeft een spoiler, dezelfde als die op de Sultan RS, en een Mitsubishi Evo achtige hoodscoop. Je vind deze vooral in Westdyke(en geloof ik ook in Alderney City).

Ook van de Rancher is er een speciale versie. Maar volgens mij is de Rancher in dit filmpje niet zo zeldzaam als de versie die ik gevonden heb. Mijn Rancher heeft namelijk een bullbar(de bovenkant is bij de lichten schuin, dus niet zoals de versie die je heel vaak ziet) ÉN daarbij heeft hij een rollcage met lichten erop. Deze heb ik zelf gevonden, na de missie 'Catch the Wave'. Deze spawnde bij mij op de pier, hij was groen of blauw dacht ik. Ik heb hem nog niet op straat zien rijden, daarom denk ik dat deze zeldzamer is dan degene in het filmpje van hierboven, die zie ik namelijk best vaak. De bullbar op mijn Rancher ziet er zo uit: klik, alleen heeft die van mij dus OOK nog lichten op het dak! Ik kan deze ook NERGENS op Google vinden :? Misschien is deze combinatie van extra's alleen op de Rancher te vinden na die missie!

De Patriot Supercharged bestaat ook. Deze heeft bull bars en lichten op het dak. Hij spawnt vooral in Algonquin, in elke kleur, soms met, soms zonder vlag. Hij is niet heel erg zeldzaam denk ik, want ik zie hem vrij veel.

De Ingot R heeft dezelfde soort grill als de Presidente V10 Supercharged, en ook een bodykit, deze is vrij zeldzaam, hij spawnt in het rood, ik heb hem zelf nog niet gevonden dus ik weet niet waar hij precies spawnt.

De Hakumai Sport is ook heel zeldzaam, deze vind je in het rood. Hij heeft een spoilertje en een bodykit. Hij spawnt in Bohan, vooral in Little Bay.

Een hele saaie: De Minivan Sport, hij spawn in donkergroen, donkerblauw en zwart. De enige verandering is een spoilertje, niets om naar te zoeken dus, ookal is hij vrij zeldzaam.

De Faction Turbo heeft een glazen dak, en hij heeft gelige lichten. Deze heb ik wel eens zien rijden, zonder te bedenken dat hij echt speciaal is. Ik weet niet meer waar ik hem zag, volgens mij dicht bij het savehuis in oost-Algonquin.

De Primo Supercharged is een rode(soms zwarte!) Primo met in plaats van chrome overal goudkleurige sierlijsten, ook de velgen zijn goudkleurig. Ook heeft deze wagen een bodykit en spoilertje. Je ziet hem vooral in Bohan dacht ik. Persoonlijk vind ik deze een beetje té veel zo'n idee van 'Duidelijk de verkeerde wagen gekozen', alsof degene die dit deed geen geld had voor een mooiere bak om mee te beginnen, hij ziet er vind ik gewoon nog heel goedkoop uit. De zwarte versie ben ik maar één keer tegen gekomen.

Ik denk dat dit alle rare cars zijn waar ik van weet.

EDIT: Die Bobcat bestaat volgens mij wel ja, die is ook erg zeldzaam, heb hem ofwel één keer gezien, of nooit, maar volgens mij bestaat hij wel(dacht er wel eens een foto van te hebben gezien)

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Wow, wat een post. _O_ Daar kan ik waarschijnlijk erg veel mee, en ik zal er een boel van vermelden. Ik overloop 'm even, en zie wat ik er al mee kan. Vanaf nu zet ik iedereen die met hulp komt onderaan de post. ^_^

EDIT @ MythBuster:

De Presidente V10 moet ik nog vinden, dus bedankt voor de tips. :D De Futo had ik net gevonden, de Contender rijdt idd ook in Steinway (toegevoegd :tu: ), maar elke Contender is supercharged (logo op de zij van elke versie), dus dat vind ik niet echt een passende naam. De Oracle XS moet ik ook nog vinden, dus weer bedankt, de cavalcade en voodoo gold edition zijn niet zo zeldzaam, die vind ik wel. Als je screens hebt mag je ze altijd posten! :Y De fortune SR had ik daarnet nog in Bohan, maar ik wist niet dat die speciaal was. :N Morgen dus nog eens opzoeken. Tussen de gewone en speciale vincent zie ik niet veel verschil, maar als ik die andere eens toevallig tegenkom, maak ik er zeker een filmpje en screenies van. Sultan TT zal ik eens moeten zoeken in multi player, aangezien ik Alderney nog niet heb vrijgespeeld. :7 Ik was ook al een tijdje op zoek naar een Rancher met beide bullbars en lichten op 't dak, maar vond 'm nog nergens. Die van jou heb ik ook nog nooit gezien, dus als je 'm nog hebt en er een filmpje + screenies van wil maken, doe gerust. :$ Die Patriot was ik inderdaad nog van plan te zoeken, met bullbars, lichten en liefst vlag. Ingot R heb ik nog nooit gezien, dus die moet ik ook nog zoeken. Die hakumai moet ik evenals zoeken, al blijkt die het zeldzaamst te zijn. Van die Minivan Sport maak ik eens iets als ik 'm toevallig tegenkom misschien, en die Faction Turbo heb ik ook al vaak gezien zonder te beseffen dat ie raar was. Die Primo had ik ook net voor je gepost had, en naar die bobcat ben ik nog steeds op zoek, maar vind er niets van op google/youtube alhoewel

. :)

Erg bedankt voor je hulp, je staat vermeld in de hoofdpost. :tu:

Ik heb hiernet nog een video van de dukes met blower in oranje, de futo GT, primo v8 en de feroci JDM VIP upgeload, die komen er dus ook aan. :D

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ook nog twee suggesties voor auto's, maar ik weet niet zeker of ze wel zo speciaal zijn.

De eerste is de Huntley Sport "Rasta Style". Dit is een Huntley Sport in rastakleuren (groen - gouden streep - zwart dak). Deze is te verkrijgen bij de laatste Drug Delivery die je doet voor Little Jacob, maar als je zelf in een Huntley Sport (of een andere wagen) rondrijd in de buurt van Schottler, Broker, dan kan je deze ook wel eens tegenkomen. Ik heb er wel een screentje van, maar op deze zie je enkel de achterkant:

200px-MeadowHills1.jpg

Klik op de afbeelding om te vergroten

Een tweede 'speciale' auto is ook een Huntley Sport, maar deze keer in gouden kleur. Deze krijg je nadat je met Brucie en z'n ladies Power Boating hebt gedaan. Volgens mij is hij anders niet te verkrijgen.

Hier een screen ervan:

gtaiv2009030714263742.th.jpg

Klik op de afbeelding om te vergroten

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...