Jump to content

Het Ouija bord


Apple-Mac

Recommended Posts

Het Ouija-bord, ook wel bekend als glaasje draaien, is een een bord (vaak gemaakt van hout) waarop allemaal letters, cijfers en de woorden Ja, Nee, of totziens op staat.

Het 'spel' begint doordat enkele deelnemers een hartvormig, houten-plankje gezamelijk aanraken, en dat ze een voor een vragen stellen. Hierdoor treed 'de geest' in werking, en zal de geest dat plankje bewegen naar Yes, No, cijfers of kan de geest namen geven.

ouija-board.jpg

Voorbeeld van een Ouija-Bord

Veel mensen beweren dat het gebruik van een Ouija-Bord echter levensgevaarlijk is, en het ook afgeraden is als je niet ervaren genoeg bent, of als je snel bang bent voor geesten. Men beweert dat je 'bezeten' kunt raken o.i.d.

Op Internet zijn er ook veel 'online' Ouija-boards te vinden, al twijfel ik of deze wel echt zijn.

Klik Hier

Nu is mijn vraag. Iemand ervaring met dit gevaarlijk stuk speelgoed? En is het ook echt? Is het online speelbord ook echt?

Apple-Mac

Bewerkt: door Apple-Mac
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 104
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    15

  • MegaPilot

    12

  • FerryN

    11

  • De Stofzuiger

    11

Ik zelf geloof er niet in. Ook verhalen die je hoort van mensen. Zoals iemand op Fok!,die beweerde dat iemand uit zijn omgeving na het gebruik van dit bord bezeten was door een demoon. Het lukte hem niet om die demon er it te krijgen,dus belde zijn overbuurvrouw de kerk. Binnen één uur was er iemand van het Vaticaan die de demon kon verdrijven. En volgens hem waren de ogen van die priester na het verdrijven in één keer groen geworden,en eerst waren ze bruin :7

Link to comment
Delen op andere websites

Dus het zou in princiepe gewoon veilig zijn om dit bord te testen? Ik zal het wel een keer willen doen, ben toch wel nieuwschierig...

Als je dat gaat doen. Moet je altyd eerst deze vraag stellen: "Ben je een slechte geest?" Hier moeten ze altyd eerlijk op antwoorden. Iedereen denkt nu wss dat ik gek fzo ben maja... Kheb dat spel nog nooit gedaan maar ik heb hier thuis wel een geest rondwaren. Oja Apple doe het alleen met mensen die je volledig vertrouwt en die niet snel bang zijn. ALs je nog vragen hebt ik hoor het graag.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus het zou in princiepe gewoon veilig zijn om dit bord te testen? Ik zal het wel een keer willen doen, ben toch wel nieuwschierig...

Als je dat gaat doen. Moet je altyd eerst deze vraag stellen: "Ben je een slechte geest?" Hier moeten ze altyd eerlijk op antwoorden. Iedereen denkt nu wss dat ik gek fzo ben maja... Kheb dat spel nog nooit gedaan maar ik heb hier thuis wel een geest rondwaren. Oja Apple doe het alleen met mensen die je volledig vertrouwt en die niet snel bang zijn. ALs je nog vragen hebt ik hoor het graag.

Ja en ik heb een marsmannetje thuis lopen :').

OT: Ikzelf heb 190312091230 x glaasje gedraait geen poep gebeurdt er. 123912309230 bloed marie gezegt voor die spiegel gebeurdt ook niets.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus het zou in princiepe gewoon veilig zijn om dit bord te testen? Ik zal het wel een keer willen doen, ben toch wel nieuwschierig...

Als je dat gaat doen. Moet je altyd eerst deze vraag stellen: "Ben je een slechte geest?" Hier moeten ze altyd eerlijk op antwoorden. Iedereen denkt nu wss dat ik gek fzo ben maja... Kheb dat spel nog nooit gedaan maar ik heb hier thuis wel een geest rondwaren. Oja Apple doe het alleen met mensen die je volledig vertrouwt en die niet snel bang zijn. ALs je nog vragen hebt ik hoor het graag.

Ja en ik heb een marsmannetje thuis lopen :').

OT: Ikzelf heb 190312091230 x glaasje gedraait geen poep gebeurdt er. 123912309230 bloed marie gezegt voor die spiegel gebeurdt ook niets.

Wrieh stop nou is een keertje met lullen wil je..

Link to comment
Delen op andere websites

Dus het zou in princiepe gewoon veilig zijn om dit bord te testen? Ik zal het wel een keer willen doen, ben toch wel nieuwschierig...

Als je dat gaat doen. Moet je altyd eerst deze vraag stellen: "Ben je een slechte geest?" Hier moeten ze altyd eerlijk op antwoorden. Iedereen denkt nu wss dat ik gek fzo ben maja... Kheb dat spel nog nooit gedaan maar ik heb hier thuis wel een geest rondwaren. Oja Apple doe het alleen met mensen die je volledig vertrouwt en die niet snel bang zijn. ALs je nog vragen hebt ik hoor het graag.

Ja en ik heb een marsmannetje thuis lopen :').

OT: Ikzelf heb 190312091230 x glaasje gedraait geen poep gebeurdt er. 123912309230 bloed marie gezegt voor die spiegel gebeurdt ook niets.

Wrieh stop nou is een keertje met lullen wil je..

Meh, ik lul niet. Geesten bestaan niet. Is zoals je al op XFire zei gewoon bijgeloof :´).

Link to comment
Delen op andere websites

Jep een een vriendin van me dr tante zou geesten kunnen zien. Ik heb dan zo iets van geloof je het zelf. Ze zij ook dat als je s´avonds licht ziet uit het niets dat dat je ``beschermengel´´ is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik geloof er dus werkelijk geen zak van dan je met dat bord met geesten kan praten. Een soort van "Death MSN". Volgens mij zo nep als de billen van JeLo. :schater:

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan even bewijzen of het echt of nep is.

Ik heb even een online bord opgezocht en erop gespeeld.

De goede geest zei tegen mij dat ik morgen dood ging in mijn slaap

De exacte oorzaak wist hij niet

Dus als ik morgen geen berichtje hier meer post, ben ik dood gegaan.

Dus hopelijk is zo'n bord nep

Link to comment
Delen op andere websites

Wat je ook kunt zeggen. Volgens mij is zoiets gewoon niet 100% te bewijzen. Ik geloof er ook niet in, maar aan de andere kant zal ik nooit zoiets durven. Het speelt dan toch in me hoofd, maar stel of als... dit... of dat... gebeurd. Je weet het pas zeker als je het zelf ook daadwerkelijk uitprobeert. Dus Apple-Mac, je moet het helemaal zelf weten, ben stiekem wel nieuwsgierig als je het gaat doen hoe zich dat uitpakt en wat er zou kunnen gebeuren. Maarja het is en blijft eigen risico. Er is nooit bewezen dat geesten bestaan, maar er is ook nooit bewezen dat ze niet bestaan.

Bewerkt: door .NightFlower
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...