Jump to content

[REQ] Nieuwe pc Mr. Psycho


Mr. Psycho

Recommended Posts

Als me huidig pc'tje op 't stort ga liggen (wat al zeker binnen twee jaar zal gebeuren ^^) ga ik me pc zelf in elkaar steken/in elkaar kunnen laten steken.

Ik zou al men onderdelen hier kopen, omdat het niet ver is van waar ik woon en omdat ik er af en toe wat korting krijg en misschien het gratis in elkaar kan laten steken.

Ik zie daar redelijk wat dingen staan, en ik geraak der echt niet meer wijs uit wat ik best kan gebruiken voor het pc'tje.

Budget: 400 à 500 euro

wat ik tot nu toe al heb:

Case: 01 CASE GEM XGear MIDI Black/Silver 400W with front USB/Audio €42,44

HDD: HDD 500GB 7200RPM SATA 3Gb/s NCQ Seagate 7200.12 16MB €61,45

Processor: twijfel ...

Power Supply: POWER SUPPLY OCZ MODXSTREAM 700W RETAIL

Moederbord: G157 GIGABYTE GA-M52L-S3 AMD ATX DDR2 800 SOUND/LAN

nieuwe dingen worden er regelmatig bijgevoegd!

Bewerkt: door Mr. Psycho
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 43
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • TaartJJ~!

    13

  • Mr. Psycho

    10

  • wesley123

    7

  • Sprunk

    4

Niet handig, over 2 jaar is de techniek veel geavanceerder.

ik zei, binnen twee jaar, maar ik heb gemerkt dat de ingebouwde GPU op het MoBo een heel klein beetje kapot is ^_^

en ik hoef nooit echt het nieuwste van het nieuwste voor men pc, want ik speel toch nooit de allernieuwste spelletjes. Maar ik moet wel GTA IV kunnen spelen op medium (beter mag ook :dans:), voor de rest speelt het al geen rol hoe sterk de specificaties zijn, want GTA IV is het krachtigste wat ik zou willen draaien als spel ^_^ al de rest van me spelletjes kan ik gemakkelijk draaien in goede kwalitiet met men 512 Mb ram en 128 Mb VRAM op dit klote dell optiplex pctje

Link to comment
Delen op andere websites

binnen 2 jaar gaat de hardware ook snel vooruit, en binnen 2 jaar zijn er ook veel meer leuke games die een sterkere computer nodig hebben.

Morgen is ook binnen 2 jaar.., hij wil zich dus vast oriënteren wat er allemaal is toch?

Link to comment
Delen op andere websites

In 2 jaar gaat er veel gebeuren hoor. Er komt volgend jaar (of over 2 jaar, dat weet ik niet precies) alweer een nieuwe processor op de markt, een Octo Core van AMD, en ook Intel zal met nieuwe dingen komen. Die komen elk jaar met iets nieuws (tik-tak).

En ook zal ATI met wat nieuws gaan komen. De HD5xxx series denk ik.

Maar wij stellen wel wat samen als je het geld hebt. Over 2 jaar is alles wat je nu samenstelt misschien minder goed.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

binnen 2 jaar gaat de hardware ook snel vooruit, en binnen 2 jaar zijn er ook veel meer leuke games die een sterkere computer nodig hebben.

Je moet nog maar afwachten of er dan leuke games zijn.

Daarnaast loopt het niet zo'n vaart. Als je vandaag het nieuwste van het nieuwste koopt (wat overigens dom is) zou dit over 2 jaar nog wel voldoen. Het is ook afhankelijk van wat een spel vraagt. Het is echt niet altijd top of the bill wat je nodig hebt. Tuurlijk, de techniek gaat verder en over 2 jaar is de techniek dan al weer in een volgend stadium.

Sterker nog; wat je vandaag koopt is morgen alweer oud.

Je hoeft niet continue te wachten totdat er weer iets nieuws is, want dat is er altijd wel.

Wat vandaag nieuw is dat is morgen alweer oud. Als je van plan bent nu een computer te kopen kun je dat rustig doen. Ik zou wel alles in 1 keer kopen en niet onderdeeltje voor onderdeeltje. In 1 keer vernieuwen.

En dan bij de bestaande kun je dan nog wel eens onderdelen upgraden, maar bij een gehele nieuwe pc in 1 keer alles nieuw.

Link to comment
Delen op andere websites

binnen 2 jaar gaat de hardware ook snel vooruit, en binnen 2 jaar zijn er ook veel meer leuke games die een sterkere computer nodig hebben.

Je moet nog maar afwachten of er dan leuke games zijn.

Daarnaast loopt het niet zo'n vaart. Als je vandaag het nieuwste van het nieuwste koopt (wat overigens dom is) zou dit over 2 jaar nog wel voldoen. Het is ook afhankelijk van wat een spel vraagt. Het is echt niet altijd top of the bill wat je nodig hebt. Tuurlijk, de techniek gaat verder en over 2 jaar is de techniek dan al weer in een volgend stadium.

Sterker nog; wat je vandaag koopt is morgen alweer oud.

Je hoeft niet continue te wachten totdat er weer iets nieuws is, want dat is er altijd wel.

Wat vandaag nieuw is dat is morgen alweer oud. Als je van plan bent nu een computer te kopen kun je dat rustig doen. Ik zou wel alles in 1 keer kopen en niet onderdeeltje voor onderdeeltje. In 1 keer vernieuwen.

En dan bij de bestaande kun je dan nog wel eens onderdelen upgraden, maar bij een gehele nieuwe pc in 1 keer alles nieuw.

De TS gaat een lijstje bijhouden van hardware, en hij wil zijn oude PC binnen 2 jaar de deur uit doen. Zo'n lijstje is totaal nutteloos aangezien het allemaal zo rap gaat.

Link to comment
Delen op andere websites

binnen 2 jaar gaat de hardware ook snel vooruit, en binnen 2 jaar zijn er ook veel meer leuke games die een sterkere computer nodig hebben.

Je moet nog maar afwachten of er dan leuke games zijn.

Daarnaast loopt het niet zo'n vaart. Als je vandaag het nieuwste van het nieuwste koopt (wat overigens dom is) zou dit over 2 jaar nog wel voldoen. Het is ook afhankelijk van wat een spel vraagt. Het is echt niet altijd top of the bill wat je nodig hebt. Tuurlijk, de techniek gaat verder en over 2 jaar is de techniek dan al weer in een volgend stadium.

Sterker nog; wat je vandaag koopt is morgen alweer oud.

Je hoeft niet continue te wachten totdat er weer iets nieuws is, want dat is er altijd wel.

Wat vandaag nieuw is dat is morgen alweer oud. Als je van plan bent nu een computer te kopen kun je dat rustig doen. Ik zou wel alles in 1 keer kopen en niet onderdeeltje voor onderdeeltje. In 1 keer vernieuwen.

En dan bij de bestaande kun je dan nog wel eens onderdelen upgraden, maar bij een gehele nieuwe pc in 1 keer alles nieuw.

De TS gaat een lijstje bijhouden van hardware, en hij wil zijn oude PC binnen 2 jaar de deur uit doen. Zo'n lijstje is totaal nutteloos aangezien het allemaal zo rap gaat.

Daarom is het ook vrij dom om het nieuwste van het nieuwste gelijk aan te schaffen, omdat de prijzen toch na een maand alweer keldert en dan heb je er teveel aan uit gegeven.

Zo'n lijst kan best. Het ligt er aan hoe zulke eisen de TS aan de computer stelt. Er zijn personen die persé het allernieuwste willen hebben, maar er zijn ook mensen die met wat minder tevreden zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Daarom is het ook vrij dom om het nieuwste van het nieuwste gelijk aan te schaffen, omdat de prijzen toch na een maand alweer keldert en dan heb je er teveel aan uit gegeven.

Zo'n lijst kan best. Het ligt er aan hoe zulke eisen de TS aan de computer stelt. Er zijn personen die persé het allernieuwste willen hebben, maar er zijn ook mensen die met wat minder tevreden zijn.

Als hij nou zou opgeven dat hij dit en dat geheugen wil, deze videokaart en die processor. Is er een grote kans dat die producten niet eens meer leverbaar zullen zijn na zo'n termijn.

Link to comment
Delen op andere websites

In 2 jaar gaat er veel gebeuren hoor. Er komt volgend jaar (of over 2 jaar, dat weet ik niet precies) alweer een nieuwe processor op de markt, een Octo Core van AMD, en ook Intel zal met nieuwe dingen komen. Die komen elk jaar met iets nieuws (tik-tak).

En ook zal ATI met wat nieuws gaan komen. De HD5xxx series denk ik.

Maar wij stellen wel wat samen als je het geld hebt. Over 2 jaar is alles wat je nu samenstelt misschien minder goed.

maar die octo core, daar heb ik al vele recensies over gelezen, en bij alle die ik heb gelezen staat er dat octo core eigenlijk niet veel beter is dan de gewone intel quad core, en dat er zelfs nog meer problemen aan zijn nu, dan in dit stadium van de ontwikkeling bij de quad core. ook zijn de verschillen in snelheid zouden miniem zijn. ook zouden er problemen zijn met het verdelen van de taken tussen de kernen.

en trouwens: alle spelletjes die ik nu heb, of van plan ben te 'kopen' (en dat zijn er niet veel) zouden goed kunnen draaien op wat er tegenwoordig word aangeboden voor een redelijk prijsje.

Daarom is het ook vrij dom om het nieuwste van het nieuwste gelijk aan te schaffen, omdat de prijzen toch na een maand alweer keldert en dan heb je er teveel aan uit gegeven.

Zo'n lijst kan best. Het ligt er aan hoe zulke eisen de TS aan de computer stelt. Er zijn personen die persé het allernieuwste willen hebben, maar er zijn ook mensen die met wat minder tevreden zijn.

Als hij nou zou opgeven dat hij dit en dat geheugen wil, deze videokaart en die processor. Is er een grote kans dat die producten niet eens meer leverbaar zullen zijn na zo'n termijn.

de meeste producten die nu worden verkocht in de winkel waar ik de onderdelen zou halen zouden zee over 2 jaar nog steeds verkopen, omdat ze voor de meeste stuff een winkelgarantie geven van 3 jaar, en er dus altijd vervangstukken beschikbaar zouden zijn.

nog wat updates voor mensen die me willen helpen met zoeken:

grafische kaart: liefst minstens 256 MB grafische RAM (liefst via insteekkaart)

RAM: 2 keer 2 GB of 1 keer 4 GB

elektriciteitsdinges: zit al bij de case

voor al wie iets wil voorstellen: doe gerust, ik kijk wel of het haalbaar is qua prijs en specificaties

Bewerkt: door Mr. Psycho
Link to comment
Delen op andere websites

Core 2 Quad systeem.

Ik heb hier een systeem samengesteld.

Core 2 Quad

Geforce 9800GT

4 GB geheugen

1 TB harddisk

En een 650 watt voeding

Hier heb je nog een ander systeem: Klik

Core 2 Quad, 2.33 GHz

Radeon 4850, 1 GB

4 GB geheugen

1 TB harddisk

650 watt voeding

PS: Het is me eerste systeem wat ik heb samengesteld.

Bewerkt: door Deluxo
Link to comment
Delen op andere websites

400Watt is echt neit genoeg om de neiuwe hardware te kunnen draaien hoor.

nee? wat zou dan wel beter zijn? want nu met men pctjes heb ik er ook van 400 watt en ik heb er echt veel te veel kabeltjes over (als dat niks met elkaar te maken heeft, zeg dat dan, want over het energie gedeelte ken ik nikske ^_^)

Bewerkt: door Mr. Psycho
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...