Jump to content

Ophef om Hitler poster.


De Stofzuiger

Recommended Posts

Burgemeester doet aangifte van Hitler-poster

BOXMEER - Burgemeester Karel van Soest van Boxmeer heeft donderdag aangifte gedaan van het aanzetten tot haat, discriminatie en geweld door middel van het ophangen van een Hitler-poster in zijn gemeente. Op de poster staat behalve een foto de tekst: Een verenigd Europa? Mijn idee!. Dat heeft de gemeente Boxmeer vrijdag laten weten.

Van Soest trof de poster zondag aan in de Dorpsstraat in Oeffelt, een van de dorpskernen van de gemeente Boxmeer. De poster is direct verwijderd. Korte tijd later hing er een nieuw exemplaar. Ook die is verwijderd.

De politie onderzoekt de zaak.

Wat vinden jullie van de poster en van de aangifte? Ik vind de poster wel goed gevonden,hoewel Napoleon Hitler voor was en daarvoor denk ik ook nog wel andere mensen. En het verwijderen en de aangifte vind ik nergens op slaan. Volgens de Gelderlander is dat omdat de poster zou aanzetten tot haat, discriminatie en geweld. Ik zelf zie dat er niet in,want er is volgens mij niks discriminerend aan de poster.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 184
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ThunderDuck

    20

  • Mania-92

    18

  • FerryN

    15

  • De Stofzuiger

    15

Hitler blijft gewoon bekend als de man die miljoenen joden heeft vermoord. Dus een poster van hem in een dorpsstraat hangen met een goedmakende tekst over hem vind ik niet gepast :N .

btw, het valt me op. je hebt een smiley avatar van hitler, je heet "de stofzuiger" en nu heb je ook een topic gestart over een hitler poster. ben je een ehm, aanhanger van hitler? Zo nee, mijn excuses maar je kan niet ontkennen dat het verdacht veel er op lijkt...

Bewerkt: door Tommyfrogy
Link to comment
Delen op andere websites

Geertje wil een verenigd Europa zonder Turken, koerden, marrokanen enzovoort.

Fout. Wilders en zijn partij willen alleen economische samenwerking met Europa en geen politieke. Meer dan de helft van onze wetten komen uit de Europese Unie en dat wilt de PVV voorkomen. De Europese Unie kan ook de cultuur van een land 'aanpassen', zoals de stierengevechten in Spanje. We betalen ons ook kapot aan de extra belasting die we aan Europa moeten bepalen. Een voorbeeldje: Je hebt een gezin met 5 personen van verschillende leeftijden. Je moet voor elk persoon apart belasting betalen, dat ongeveer 200 euro is. 200 euro x 5 personen = 1000 euro per jaar maarliefst. 1000 euro is al heel wat geld, dat zou je beter kunnen besteden aan andere dingen.

Link to comment
Delen op andere websites

Hitler blijft gewoon bekend als de man die miljoenen joden heeft vermoord. Dus een poster van hem in een dorpsstraat hangen met een goedmakende tekst over hem vind ik niet gepast :N .

btw, het valt me op. je hebt een smiley avatar van hitler, je heet "de stofzuiger" en nu heb je ook een topic gestart over een hitler poster. ben je een ehm, aanhanger van hitler? Zo nee, mijn excuses maar je kan niet ontkennen dat het verdacht veel er op lijkt...

Aanhanger? Nee,maar ik vind het een fascinerende man. Als ik een aanhanger zou zijn zou dat ook wel erg krom zijn,aangezien ik joods en zigeuner bloed in me heb.

Link to comment
Delen op andere websites

van mij mag die poster er gewoon hangen,en kom op man je gaat toch geen aangifte doen voor een poster :{

Nouja, misschien moet jij maar eens beter opletten bij geschiedenis, het is heel erg respectloos als iemand een poster van Hitler met zulke rare teksten plaatst, er zijn ongeveer 62 mensen totaal omgekomen, zowel bij de geallieerden als bij de asmogendheden, in andere woorden een vreselijke tijd. En dan gaat er nou even iemand die leuk denkt te zijn even een poster ophangen met rare teksten/plaatjes... Nee dat gaat mij ook te ver, ik geef die burgemeester gelijk!

Link to comment
Delen op andere websites

Wat die poster bedoelde maakt mij niet zo erg veel uit.

Maar dat die van Hitler is wil zeggen dat ik het toch een slechte poster vind.

Omdat Hitler gewoon een vreselijke man was die we nooit meer zullen vergeten in onze geschiedenis.

Link to comment
Delen op andere websites

van mij mag die poster er gewoon hangen,en kom op man je gaat toch geen aangifte doen voor een poster :{

Nouja, misschien moet jij maar eens beter opletten bij geschiedenis, het is heel erg respectloos als iemand een poster van Hitler met zulke rare teksten plaatst, er zijn ongeveer 62 mensen totaal omgekomen, zowel bij de geallieerden als bij de asmogendheden, in andere woorden een vreselijke tijd. En dan gaat er nou even iemand die leuk denkt te zijn even een poster ophangen met rare teksten/plaatjes... Nee dat gaat mij ook te ver, ik geef die burgemeester gelijk!

bedoel je niet 62 miljoen inplaats van 62?en turlijk is het een vreselijke oorlog en man maar om iemand aan te klagen voor een poster ervan......... :{ dat vind ik toch wel een beetje té

Bewerkt: door thegodfather91
Link to comment
Delen op andere websites

bedoel je niet 62 miljoen inplaats van 62?en turlijk is het een vreselijke oorlog en man maar om iemand aan te klagen voor een poster ervan......... :{ dat vind ik toch wel een beetje té

Stel jij bent geestelijk of lichamelijk gehandicapt, dan vind jij het toch ook niet leuk als mensen jou daarmee confronteren met posters en/of teksten?

Tevens sneuvelde er ongeveer 62 miljoen mensen.. 40 miljoen burgerslachtoffers en ongeveer 22 miljoen militaire slachtoffers. van de Geallieerden sneuvelden er ongeveer 14 miljoen militaire slachtoffers en van de Asmogendheden ongeveer 4 miljoen

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...