Geplaatst: 12 juli 200915 jaren comment_1410986 Ik heb dus een idee voor mijn GM, maar ik kom er niet helemaal uit Ik wil een functie maken, Die kijkt of er players in een voor de speler staan binnen range, En zoja, dat ie die spelers een berichtje stuur. public GetPlayersInFrontOfPlayer(playerid, range) Wiskunde is niet echt mijn sterkste vak, en dat heb ik hier nou juist nodig.... Ik gok hier of IsPlayerInArea Ofzo, Maar dat zou je toch alleen langs een as kunnen doen? (X, -X, Y, -Y) Bedankt, Goz3rr Bewerkt: 12 juli 200915 jaren door goz3rr
Geplaatst: 12 juli 200915 jaren comment_1411010 Je kan de coördinaten op een bepaalde afstand van een speler krijgen met GetXYInFrontOfPlayer, als je dat weet te combineren met IsPlayerInArea, zou het best nog wel eens kunnen lukken GetXYInFrontOfPlayer(playerid, &Float:x, &Float:y, Float:distance) // By Y_Less { new Float:a; GetPlayerPos(playerid, x, y, a); GetPlayerFacingAngle(playerid, a); if (GetPlayerVehicleID(playerid)) { GetVehicleZAngle(GetPlayerVehicleID(playerid), a); } x += (distance * floatsin(-a, degrees)); y += (distance * floatcos(-a, degrees)); }
Ik heb dus een idee voor mijn GM, maar ik kom er niet helemaal uit
Ik wil een functie maken, Die kijkt of er players in een voor de speler staan binnen range,
En zoja, dat ie die spelers een berichtje stuur.
Wiskunde is niet echt mijn sterkste vak, en dat heb ik hier nou juist nodig....
Ik gok hier of IsPlayerInArea Ofzo, Maar dat zou je toch alleen langs een as kunnen doen? (X, -X, Y, -Y)
Bedankt, Goz3rr
Bewerkt: door goz3rr