Jump to content
Geplaatst:
comment_1414039

Naar aanleiding van de discussie in het topic Kanker en andere krachttermen, wil ik hier een topic voor openen. Zo besparen we .Levi. en Jowx wat werk xD.

Ik wil reageren wat Mocro zei in het andere topic, dat hij de Nederlanders haat die zijn soort zouden discrimineren enzo. Dit is complete onzin, want buitenlanders vinden verdacht snel dat je ze discrimineerd. Hier word ik echt woest om. Dat de buitenlanders mij op school ''Kaaskop'' noemen, dat is dan zeker geen discriminatie. En zodra ik iets terug zeg, heb ik een blauw oog, of straf van de leraren wegens het ''discrimineren'' van een medemens. Vrijheid van meningsuiting heeft niks te maken met discrimineren. Iemand expres pijn willen doen noem ik namelijk geen mening. Dus, kijk eerst een effe lekker naar wat je zelf doet, voordat je ons Nederlanders gaat lastigvallen met subjectieve zooi??

• Reacties 267
  • Bezichtigingen 17.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1420688

Ik wil ook even mijn reactie kwijt.

Ik vind niet dat je alle Marrokanen over één kant moet gaan scheren. Er zitten vervelende, irritante noem maar op op Marrokaanse jongeren bij. Ik denk dat het vaak met de leefomgeving te maken heeft hoe ze zich gedragen. Vaak leven ze bij elkaar in een mindere wijk en daar groeien ze samen op. Later vormen zij de hanggroep van hun wijk.

Ik heb bij een Marrokaanse jongen in de klas gezeten. Aardige knul, werkt hard op school en haalt goeie cijfers, maar kan soms ook erg irritant zijn, maar dat waren de meeste daar uit mijn klas. Ook woont hij bij mij in de wijk een paar straten verderop, waar weinig allochtonen wonen. Zo heb je er meer van dat soort jongens. Ik ken meer van dat soort mensen en ik kan er aardig mee opschieten.

Geplaatst:
comment_1420874
Ik wil ook even mijn reactie kwijt.

Ik vind niet dat je alle Marrokanen over één kant moet gaan scheren. Er zitten vervelende, irritante noem maar op op Marrokaanse jongeren bij. Ik denk dat het vaak met de leefomgeving te maken heeft hoe ze zich gedragen. Vaak leven ze bij elkaar in een mindere wijk en daar groeien ze samen op. Later vormen zij de hanggroep van hun wijk.

Ik heb bij een Marrokaanse jongen in de klas gezeten. Aardige knul, werkt hard op school en haalt goeie cijfers, maar kan soms ook erg irritant zijn, maar dat waren de meeste daar uit mijn klas. Ook woont hij bij mij in de wijk een paar straten verderop, waar weinig allochtonen wonen. Zo heb je er meer van dat soort jongens. Ik ken meer van dat soort mensen en ik kan er aardig mee opschieten.

Inderdaad. Dat is wat ik ook altijd bedoel. Alleen ik kan er niet tegen om iets te lezen van iemand die zomaar iets zegt, zonder zijn uitleg erbij te geven. Een beetje argumenten geven, behalve ''Het is een vervelend volk. Uitzetten maar''.

Dat soort dingen, daar geef ik over het algemeen altijd een reactie op, want ik wil gewoon kijken waarom mensen dat zeggen. Het is wel duidelijk dat mensen wel veel overlast hebben in de grotere steden, maar dat is natuurlijk geen reden om ze allemaal uit te zetten.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1421017
Inderdaad. Dat is wat ik ook altijd bedoel. Alleen ik kan er niet tegen om iets te lezen van iemand die zomaar iets zegt, zonder zijn uitleg erbij te geven. Een beetje argumenten geven, behalve ''Het is een vervelend volk. Uitzetten maar''.

Dat soort dingen, daar geef ik over het algemeen altijd een reactie op, want ik wil gewoon kijken waarom mensen dat zeggen. Het is wel duidelijk dat mensen wel veel overlast hebben in de grotere steden, maar dat is natuurlijk geen reden om ze allemaal uit te zetten.

Dan moet je je oogkleppen afzetten. Er worden zat argumenten benoemt die jij gewoon niet wilt lezen. Ik zal een paar voorbeelden noemen. Criminaliteit, omgaan met anderen, enzovoort. Ik zeg: Als ze aardig zijn mogen ze blijven, maar bij een strafblad, gooi ze er maar uit. Dan kunnen ze hun land van afkomst maar gaan verpesten. Als de Marokkanen dan hier geboren zijn, boeit het niet. Hun roots liggen in Marokko, dus zal dat geen al te groot probleem worden.

Daarnaast, de Islam. Ik woon hier in Uden en daar staat slechts één Moskee. Tja, vind je het gek in een dorp. Maar ik weet zeker, dat zodra wij Kerken zouden bouwen in Marokko, zouden er door het hele land protesten worden afgekondigd omdat ''ongelovigen'' een vestiging willen plaatsen op hun ''heilige land''.

Geplaatst:
comment_1421045

Dan moet je je oogkleppen afzetten. Er worden zat argumenten benoemt die jij gewoon niet wilt lezen. Ik zal een paar voorbeelden noemen. Criminaliteit, omgaan met anderen, enzovoort. Ik zeg: Als ze aardig zijn mogen ze blijven, maar bij een strafblad, gooi ze er maar uit. Dan kunnen ze hun land van afkomst maar gaan verpesten. Als de Marokkanen dan hier geboren zijn, boeit het niet. Hun roots liggen in Marokko, dus zal dat geen al te groot probleem worden.

Daarnaast, de Islam. Ik woon hier in Uden en daar staat slechts één Moskee. Tja, vind je het gek in een dorp. Maar ik weet zeker, dat zodra wij Kerken zouden bouwen in Marokko, zouden er door het hele land protesten worden afgekondigd omdat ''ongelovigen'' een vestiging willen plaatsen op hun ''heilige land''.

Je hebt het fout. Ik lees wel degelijk wat je zegt, en ik geef je op bepaalde standpunten wel gelijk. En dan heb ik nog wel één ding op aan te merken: op het dikgedrukte.

Verklaar dat eens. Denk je dat? Weet je dat? Of wil je dat gewoon denken?

Ik wil best naar je luisteren en dergelijk, maar je moet wel verklaren waarom je zo denkt. Ik heb namelijk zo het idee dat je maar dingen loopt te roepen, en dan doel ik op het dikgedrukte...

Bewerkt: door Yanick95

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1421056
Je hebt het fout. Ik lees wel degelijk wat je zegt, en ik geef je op bepaalde standpunten wel gelijk. En dan heb ik nog wel één ding op aan te merken: op het dikgedrukte.

Verklaar dat eens. Denk je dat? Weet je dat? Of wil je dat gewoon denken?

Ik wil best naar je luisteren en dergelijk, maar je moet wel verklaren waarom je zo denkt. Ik heb namelijk zo het idee dat je maar dingen loopt te roepen, en dan doel ik op het dikgedrukte...

Kijk, kijk, kijk, met zo'n goede reactie kan ik iets :). Dat is omdat ik het zelf heb gezien. Toen ik in Marokko op vakantie was, had mijn moeder (ze is Christen) de Bijbel meegenomen. Ze was buiten aan het lezen totdat er een paar gasten op ons afkwamen en die vroegen in 't Engels wat mijn mama aan het lezen was. Ons mam kan heel slecht Engels dus antwoorde ik terug: She is busy reading the Bible. Toen draaide die gast om, praatte tegen z'n maten en zei toen terug: If she doesn't stop reading that type of shit, we will pull you out of your city. Non-believers are not allowed here. Leave now.

Oke, wtf?? Als dat zo al gaat om een boekje, wil ik niet weten wat er zou zijn als er een kerk had gestaan :S.

Geplaatst:
comment_1421062

Ja, dan nog strookt het niet met hetgeen wat jij gezegd hebt. :7 Dit is één persoon waar jij over praat, dus er komen protesten door het hele land? Is er ooit eens zoiets gebeurd dat ze een kerk wouden bouwen in Marokko en er landelijk protesten kwamen? Nieuwsartikel?

:D

Geplaatst:
comment_1421110

Die is er wel. Als de regering dat niet wilt, zou dat vast ergens staan want dat is best indrukwekkend in een groot land als Marokko.

Tja, je spreekt de waarheid of je liegt. Ik denk het laatste, het is moeilijk te bevatten en dan geen bron???

Geplaatst:
comment_1421151
Die is er wel. Als de regering dat niet wilt, zou dat vast ergens staan want dat is best indrukwekkend in een groot land als Marokko.

Tja, je spreekt de waarheid of je liegt. Ik denk het laatste, het is moeilijk te bevatten en dan geen bron???

Daar moet ik Cuban Gangster toch wel gelijk in geven, de kans dat er een kerk in Marokko of ander Islamitisch land komt is heel klein.

Die landen passen zich niet aan, aan andere culturen/religies, vopor hun is er een religie en cultuur, en Nederland, is op dat gebied te soft, en past zich weer te veel aan, en dat zie je aan sommige personen van een bepaald volk en de aantal moskeeën.

Geplaatst:
comment_1421596

ik heb niks tegen buitenlanders die zich gewoon aanpassen aan hun land waar ze in leven (in dit geval nl dus) . Vaak werken sommige buitenlanders veel harder dan de Nederlanders die de vuile klusjes niet willen opknappen. Ik heb echt respect voor de hardwerkende buitenlanders hier in Nederland. Maar buitenlanders die hier alles komen vernielen en alleen maar rotzooi proberen te trappen, die mogen ze van mij het land uit zetten. Dingen vernielen kun je ook in je land van herkomst.

Geplaatst:
comment_1421835

Ach ja,

Ik ken enkele turken waar ik erg goed mee kan opschieten, maar nog vaker irriteer ik me aan het macho gedrag van andere turken en marokkanen.

Ik zit nu in Frankrijk, en luister 's ochtends naar de Nederlandse radio op de korte golf.

Op de radio hadden ze het over dat er weer enkele Turkse luchtvaartmaatschappijen bankroet waren gegaan, en er zouden "veel Nederlanders en Turkse mensen gestrand zijn".

Nu dacht ik bij mezelf; Turkse mensen? kunnen die niet gewoon worden aangeduid als "Turken" ?? Wij worden toch ook geen Nederlandse mensen genoemd, en ook de mensen die hier op straat lopenn noem ik toch geen Franse mensen, maar toch gewoon Fransen?

Maar nee, in Nederland zijn we zo bang dat we ze discrimineren, en als ze iets uitvreten krijgen ze alleen een tik op de vingers: "foei niet meer doen".

Mijn mening is dus; wanneer Turken, Marokkanen of andere allochtonen hier de boel moeten verzieken, mogen ze hard worden aangepakt, zeker niet de hele bevolkingsgroep aanpakken, want er zijn zeker wel allochtonen die zich gewoon inzetten voor de maatschappij.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.