Jump to content
Geplaatst:
comment_1419814

Deze screen en de titel van dit topic zullen vast wel een lichtje bij je laten branden:

crysis.png

Ik heb dus een nieuwe kaart gekocht (HD4850). Het begon allemaal zeer prachtig. Crysis draaide ik meteen op de kaart. Ik speel op High / Very High op 1280x1024, 40 FPS, zeer netjes dus. Tot dat ik Anti Alias aan zette, toen kreeg ik eerst vlekjes in mijn scherm, en niet veel later kreeg ik bovenstaande.

De kaart word niet warmer dan 55 Graden, en het metertje in Catalyst CC staat ook nog lang niet in het rood. De kaart draait op standaard snelheden (680/1050).

De rest van mijn PC is ook goed genoeg. De meesten weten het al, maar ik heb een Phenom II 720, 2 GB 1066, 500 Watt OCZ)

Wie helpt mij uit de brand rare fuguren?

Bewerkt: door Sprunk

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1420940

Ik heb de kaart niet bij alternate gekocht maar bij een lokale PC boer. Ik heb de kaart teruggebracht en dat koste me redelijk wat moeite. Ik heb nu een GTS 250 genomen. Ik weet dat het een rebranded 9800GTX is welke weer een rebranded 8800GTX is, maar hij presterend gelijk, vaak zelf een paar % beter dan de HD4580, en als ik moet kiezen tussen ATI of nVidia, is die keuze snel gemaakt.

Hierbij wil ik iedereen bedanken die mij geholpen heeft! :tu:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1421826

Inderdaad.

Maar de 8800GXT+ was goed, de 9800GTX+ was weer een verbeterde 8800GTX+, en de GTS250 is weer een sterk verbeterde 9800GTX+.

Ik speel nu GTA IV en Crysis op high (nu gelukkig wel met Anti Alias) en ik ben tevreden hoor. Maakt mij het nou uit dat deze kaart een doorontwikkeling is van een doorontwikkeling. De prestaties zijn goed dus "Who Cares?". Voor een 1280x1024 scherm hoef je echt geen GTX275 te hebben. ^_^

Geplaatst:
comment_1421846

In tegendeel zelfs, ik draai op 1680x1050 en ik kan me nog prima redden met een 9800GT, de nieuwste games niet op de hoogste settings, maar spellen zoals Prototype draait prima op Medium.

Straks Modern Warfare 2, ik durf te wedden dat die ook nog wel prima werkt op mijn 9800GT, met iets minder Eye-Candy zoals AA :)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1421853

Een 9800GT is ook geen slechte kaart hoor. Hij kan, zoals je zelf zegt, prima meekomen. Misschien is het een leuk idee om een 2e 9800GT te kopen en in SLI te draaien, als je een SLI moederbord hebt dan. Dan haal je mijn GTS250 in.

Geplaatst:
comment_1421857
Een 9800GT is ook geen slechte kaart hoor. Hij kan, zoals je zelf zegt, prima meekomen. Misschien is het een leuk idee om een 2e 9800GT te kopen en in SLI te draaien, als je een SLI moederbord hebt dan. Dan haal je mijn GTS250 in.

Bij COD4 haal je er inderdaad veel winst uit met SLi, maar er zijn ook genoeg games die het niet ondersteunen.

Geplaatst:
comment_1422158
In tegendeel zelfs, ik draai op 1680x1050 en ik kan me nog prima redden met een 9800GT, de nieuwste games niet op de hoogste settings, maar spellen zoals Prototype draait prima op Medium.

Straks Modern Warfare 2, ik durf te wedden dat die ook nog wel prima werkt op mijn 9800GT, met iets minder Eye-Candy zoals AA :)

Huh? Ik heb een 8800GT en ik draai Prototype op high? :?

Geplaatst:
comment_1422162

met dezelfde resolutie?

Geplaatst:
comment_1422163

met dezelfde resolutie?

1440x900, maar resolutie heeft toch met het aantal VRAM te maken?

Geplaatst:
comment_1422249

met dezelfde resolutie?

1440x900, maar resolutie heeft toch met het aantal VRAM te maken?

Ook, maar hoe hoger de resolutie hoe zwaarder het is voor de videokaart, hij moet dan ook meer verwerken.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.