Om jouw positie te saven moet de server die onthouden.
Om er voor te zorgen dat het niet steeds veranderd als iemand /SavePos doet plaatsen we [MAX_PLAYERS] achter de floats:
new Float:PosX[MAX_PLAYERS];
new Float:PosY[MAX_PLAYERS];
new Float:PosZ[MAX_PLAYERS];
new Float:PosA[MAX_PLAYERS];
Het commando van SavePos is vrij makkelijk:
if(strcmp(cmdtext, "/SavePos", true) == 0)
{
if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid))
//Kijken of de speler in een voertuig (auto, boot, vliegtuig, ETC..) zit.
{
// Als speler in een voertuig zit.
new Voertuig = GetPlayerVehicleID(playerid);
GetVehiclePos(Voertuig, posx[playerid], posy[playerid], posz[playerid]);
GetVehicleZAngle(Voertuig, zangle[playerid]);
}
else
{
// Als de speler NIET in een voertuig zit. (Lopend)
GetPlayerPos(playerid, posx[playerid], posy[playerid], posz[playerid]);
GetPlayerFacingAngle(playerid, zangle[playerid]);
}
return 1;
}
Het commande /SavePos.
deze lijn kijkt of je in een voertuig zit,
if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid))
Zoja dan pakt de server de positie van het voertuig. om te saven.
dat gaat zo
GetVehiclePos(Voertuig, PosX[playerid], PosY[playerid], PosZ[playerid]);
// [playerid], zorgt ervoor dat die positie alleen voor de speler is die /save heeft gedaan.
GetVehicleZAngle(Voertuig, PosA[playerid]);
// Hier Halen we Angle (naar welke kant het voertuig staat) op.
als de speler niet in een voertuig zit.
GetPlayerPos(playerid, posx[playerid], posy[playerid], posz[playerid]);
// [playerid], zorgt ervoor dat die positie alleen voor de speler is die /save heeft gedaan.
GetPlayerFacingAngle(playerid, zangle[playerid]);
// Hier Halen we Angle op, (waar je heen kijkt), weer dat [playerid] dat ervoor zorgt dat het alleen voor de speler is die /save heeft gedaan.
We hebben net de command /SavePos gedaan dan gaan we nu verder met de command /LoadPos.
Deze command is vrij simpel.
if(strcmp(cmdtext, "/LoadPos", true) == 0)
{
if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid))
{
// als de speler in een voertuig zit.
new Voertuig = GetPlayerVehicleID(playerid);
SetVehiclePos(Voertuig, PosX[playerid], PosY[playerid], PosZ[playerid]);
SetVehicleZAngle(VehicleID, PosA[playerid]);
}
else
{
// Als de speler NIET in een voertuig zit (Lopend)
SetPlayerPos(Playerid, PosX[playerid], PosY[playerid], PosZ[playerid]);
SetPlayerFacingAngle(playerid, PosA[playerid]);
}
return 1;
}
Hier heb ik niet veel over te vertellen, want ik heb dat al uitgelegd by /SavePos.
Tutorial
SavePos, LoadPos, GetPos, MyPos
Deze tutorial gaat over het maken van de commands, SavePos, LoadPos, GetPos, MyPos.
zeer handig als je beginnende scripter bent en wilt gaan werken met Floats.
mijn 1e post is makkelijk en mijn 2e post word het wat moeilijker!!
We Beginnen met de command SavePos (Het opslaan van jouw Positie X,Y,Z)
=========================================================================
=========================================================================
SavePos
Het Saven van je Positie
Om jouw positie te saven moet de server die onthouden.
Om er voor te zorgen dat het niet steeds veranderd als iemand /SavePos doet plaatsen we [MAX_PLAYERS] achter de floats:
Het commando van SavePos is vrij makkelijk:
Het commande /SavePos.
deze lijn kijkt of je in een voertuig zit,
Zoja dan pakt de server de positie van het voertuig. om te saven.
dat gaat zo
als de speler niet in een voertuig zit.
Dit is alles over de command /SavePos.
[/size]
=========================================================================
=========================================================================
LoadPos
Je positie laden.
We hebben net de command /SavePos gedaan dan gaan we nu verder met de command /LoadPos.
Deze command is vrij simpel.
Hier heb ik niet veel over te vertellen, want ik heb dat al uitgelegd by /SavePos.
alleen het enige verschil is
(deze zijn willekeurig uit de commands: /LoadPos, /SavePos)
de letter "G" en "S" aan het begin ("Get"/"Set")
Dit is alles over de command /LoadPos.
Bewerkt: door Crusher!!