Jump to content
Geplaatst:
comment_1424478

Hallo mensen,

Ik wil graag mijn video kaart upgraden.

Welke raden jullie aan?

Prijs zo rond de 200 graag :D

Specs:

Processor: Amd Athlon 64 x2 Dual Core 6000 + 3 ghz

Intern Geheugen: 3 GB

Videokaart: Nvidia GeForce 9600GT

Wat raden jullie aan?

• Reacties 89
  • Bezichtigingen 4.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1425223

In principe kan je dus een Phenom processor op je moederbord zetten, maar het ligt er maar net aan wat voor BIOS het moederbord gebruikt. De Phenom I serie draait op het AM2+ socket, maar dat socket is gelijk aan het AM2 socket dus er kan wel een Phenom I op, er zit overigens wel een grote maar aan. Het AM2+ socket ondersteund een Hypertransport bandbreedte van maximaal 2,6Ghz, terwijl AM2 een HT bandbreedte van maximaal 1Ghz ondersteund. Dat betekend dus een verschil in prestaties. Daarnaast ondersteund AM2+ ook gedeelde stroom aanvoer, waardoor de processors een stuk zuiniger zijn als de memory controller bezig is, terwijl de cores zo goed als inactief zijn.

Hier staat hoe je de Bios moet flashen.

Bewerkt: door Galiorix

Geplaatst:
comment_1425233
... bios revision 0601

Je moet dus in ieder geval de BIOS flashen. Er zit wel een bepaald risico aan verbonden, als het mis gaat kan je je moederbord in de meeste gevallen dood verklaren. Maar de kans dat dat gebeurt als je gewoon doet wat je doet moet, is niet echt groot.

Bewerkt: door Galiorix

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1425234
...Revision 0601

Je moet dus in ieder geval de BIOS flashen. Er zit wel een bepaald risico aan verbonden, als het mis gaat kan je je moederbord in de meeste gevallen dood verklaren. Maar de kans dat dat gebeurt als je gewoon doet wat je doet moet, is niet echt groot.

Hoe moet je flashen dan?

Geplaatst:
comment_1425251
jezus ferry, hij heeft wss niet eens een nieuw moederbord nodig, AM2 en AM2+ zijn backwards comatible met elkaar, mits de bios het ondersteund.

AM3 support verder ook gewoon nog DDR2 en er zijn moederborden met DDR2 sloten, je laat hem nu wss een hoop extra betalen trwijl dat niet nodig is

AM3 met traag DDR2 geheugen laten draaien, dat gaat opschieten, kans is ook nog dat het (redelijk) traag geheugen is.

Daarnaast, ik laat hem niks extra kopen, ik heb nog altijd gezegd dat het wel allemaal past, maar iemand met meer verstand er na wou kijken of het fatsoenlijk gaat draaien.

En Correct, je kunt kijken wat je voor je CPU nog krijgt, als je 30/40 euro krijgt, dan is het al haast de 1/3 of 1/4de voor je nieuwe processor.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.