Jump to content
  • Reacties 83
  • Bezichtigingen 33.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1425911

Ik kom er net achter dat ik zelfs een speciale naamdag heb :puh: . Mijn naam komt uit Finland blijkbaar.

Jarno is een voornaam voor een jongen, oorspronkelijk afkomstig uit Finland. De naam is een vervoeging van Jeremia, dat op zijn beurt betekent "JHWH sticht". De bijbehorende naamdag is 1 mei.
Geplaatst:
comment_1425925

Het is een Nederlandse en Duitse variant van het Perzische Casper. <-----

En ik ben een stad in deze staten van Amerika :cab: Alabama Arkansas Florida Georgia Indiana Missouri Tennessee Texas

Geplaatst:
comment_1426155

Frank is een voornaam, één uitleg is dat Frank een Germaanse naam is, die is afgeleid van de volksnaam van de Franken. De betekenis daarvan is frakka "werpspies" of frakkr "moedig" (er werd ook verband gelegd met frank "vrij").

Frank kan ook een verkorting zijn van Franciscus. Deze naam is afkomstig van de heilige Franciscus van Assisi (geboren 1181 à 1182). Zijn doopnaam was eigenlijk Giovanni (Johannes), maar zijn vader noemde hem na een reis naar Frankrijk Francesco "Fransman".

Geplaatst:
comment_1426206

Mijn naam is Bas, nouja dat is mijn roepnaam. Voluit heet ik Sebastiaan. Maar zo noemt echt bijna niemand me. Vandaar dat ik dus even van Bas uitga. En na even zoeken op Google kom ik uit op:

Bas is een jongensnaam, afgeleid van het Griekse 'sebastos' wat eerwaardig, majestueus of verheven betekent. Bas staat ook voor Zoon der vertroosting, de koninklijke, eerbiedwaardige.

Er is een feestdag op 20 januari ter ere van Sebastianus, die volgens de legende in de 4e eeuw op bevel van keizer Diocletianus, met pijlen doorboord om zijn geloof. Hij werd doodgewaand, doch herstelde en verweet de keizer om zijn misdaad, waarop hij werd gedood.

Ik ben een legende 8) .

Bewerkt: door Fiegel5

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.