Crypteq Geplaatst: 10 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 10 augustus 2009 Inleiding:In deze tutorial ga ik uitleggen hoe je, je eigen .NET scripts kan maken voor GTA IV..NET scripts kan je maken met:- Visual Basic- Visual Studio C#Voor nu ga ik alleen behandelen hoe je een script maak in Visual Basic.Benodigdheden:- GTA IV, versie: 1.0.1.0 of 1.0.2.0 of 1.0.3.0 of 1.0.4.0- Visual basic- .Net Framework 2.0 (minimaal)- ASI Loader- GTAIV .Net Script Hook < gemaakt door: HazardX- Best veel Kennis van Visual Basic (het scripten)Vooraf het scripten:Nadat je alles goed geïnstalleerd hebt en Visual basic hebt opgestart:- Ga je naar: File > New Project...- Klik op: "Class Library" ,vul een naam in en klik op OK.- Ga naar je projectnaam (rechtboven) , Rechtermuisknop > Properties- Nu krijg je weer een scherm te zien, nu klik je op de tab: References- Verwijder de references op: "system" na- Voeg de volgende references toe: "System.drawing" en "System.Windows.Forms" (dat doe je door op "add" te drukken, tab: .net, in de lijst selecteren en op "OK" drukken.- Voeg nu de "scripthookdotnet" toe aan de references. (dat doe je door op "add" te drukken, tab: Browse, en selecteer de "scripthookdotnet.dll"Als je niet snapt hoe je references toevoegd/verwijderd, dan weet je nog niet genoeg over visual basic.Als je alles gedaan hebt keer je terug naar je lege script.Declareren:Zet helemaal bovenaan het volgende neer: Imports System Imports System.Drawing Imports System.Windows.Forms Imports GTA Zet onder: Public Class <scriptnaam> Dit neer: Inherits Script Scripten:Ik ga niet uitleggen wat een "sub", "byval" is, of hoe je een sub maakt.Als je dat niet weet, dan kan je het scripten voor de rest wel vergeten!Ik laat alleen scripts zien met hoe een bepaalde functie werkt.Ik laat nu een paar kleine voorbeeld scripts zien:Voorbeeld Script 1: Key eventWat er in dit script gebeurt is: Als je op F5 drukt dan zal je wanted level naar 0 worden gezet. Private Sub gta_keys(ByVal sender As Object, ByVal e As GTA.KeyEventArgs) Handles MyBase.KeyDown If e.Key = Keys.F5 Then Player.WantedLevel = 0 end if end sub Voorbeeld Script 2: TIMERZet onder: "Inherits Script" het volgende neer: Public Sub New() Interval = 10 End Sub De interval kan je veranderen in wat voor tijd je wilt. (let op het is in miliseconden, 1000 = 1 sec)Daarna maak je een sub: Private Sub gta_Tick(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs) Handles MyBase.Tick If Not Player.Character.Weapons.Current = Nothing Then Dim max As Integer = Player.Character.Weapons.Current.MaxAmmoInClip Player.Character.Weapons.Current.AmmoInClip = max End If end sub Nu zal deze Sub om de ingevulde interval tijd worden uitgevoerd.De code die ik erin heb gezet die vult steeds het magazijn van het wapen dat je hebt, zodat je nooit meer hoeft te herladen.Script in GTA IV gebruiken:Als je het script in GTA IV wilt gebruiken doe je het volgende:Manier 1: Sla het project op en kopieer je script (extensie: .vb) naar de script map in je GTA IV map.Manier 2:Sla het project op en ga naar: Build > Build <projectnaam> Ga nu naar de map waar je het opgeslagen, ga naar de map: Bin > release Daar zal een nu een dll staan: <projectnaam>.dll, verander de naam in: <projectnaam.dll.net>En kopieer <projectnaam.dll.net> naar de scripts map in je GTA IV map.Dit is het voor nu. In het volgende deel ga ik uitleggen hoe je:- Forms maakt in GTA IV- Een texture drawt op het scherm.- En ik zal wat plaatjes toevoegen om het begrijpelijker te makenIk hoop dat je nu een beetje weet hoe je scripts maakt in visual basic voor GTA IV.BC7 Reageren
Crypteq Geplaatst: 11 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 11 augustus 2009 (bewerkt) Gereserveerd voor Deel 2 Binnenkort het 2e deel met een andere .net script hook.Deze word dan uitgelegd in VB.net en C#En hieronder mag gepost worden hoor Bewerkt: 28 februari 2010 door BC7 Reageren
Shotyoudie Geplaatst: 13 april 2010 Rapport Geplaatst: 13 april 2010 De game crasht net als ik spawn na het laden van me game heb alleen heel standaard code voor uit te teste of het werkte nee dus.. Imports System Imports System.Drawing Imports System.Windows.Forms Imports GTA Public Class Class1 Inherits Script Private Sub gta_keys(ByVal sender As Object, ByVal e As GTA.KeyEventArgs) Handles MyBase.KeyDown If e.Key = Keys.F5 Then Player.WantedLevel = 0 End If End Sub End Class en dit zegt ScriptHookDotNet.txt: 2010-04-13 13:17:17 - Initializing ScriptHookDotNet v0.893 BETA (GTA IV version 1.0.4.0) 2010-04-13 13:19:15 - Direct3D device created! 2010-04-13 13:19:16 - SEARCHING FOR SCRIPTS... 2010-04-13 13:19:16 - Loading scripts in Assembly 'scripts\Shotyoudie.dll.net.dll' ... ~Shotyoudie Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.