Jump to content
Geplaatst:
comment_1445480

Hoi, hoe moet ik een soort van checkpoint maken, dat niet op de map staat, en dat als je erop gaat staan, er bv 1000$ bijkomt, ik heb gezocht op google maar kon alleen maar vinden van interoirs enzo, want ik wil eigelijk dat als je erop gaat staan er een menu komt te staan(menu heb ik al)

alvast bedankt,

  • Reacties 34
  • Bezichtigingen 1.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1446322

Sorry nog een klein vraagje, hoe kan ik op een vehlice instellen dat als iemand erin gaat , hij binnen bv 30 min respawnt?

[EDIT] en kan ik een pickup ook voor 30 min laten verdwijnen na pickup? alvast bedankt!

Bewerkt: door propje400

Geplaatst:
comment_1446329

Voor de vehicle na 30min. te laten respawnen gebruiken we nu destroy en maak opnieuw:

public OnPlayerEnterVehicle(playerid, vehicleid, ispassenger)
{
new Vehicle = GetPlayerVehicleID(playerid);
  if(Vehicle == 526){
SetTimer("respawn", 1800000, 0);
return 1;
}

en dan ergens;

forward respawn(playerid);public respawn(playerid)
{
EraseVehicle(GetPlayerVehicleID(playerid));
}

EraseVehicle(vehicleid)
{
for(new players=0;players<=MAX_PLAYERS;players++)
{
	new Float:X,Float:Y,Float:Z;
	if (IsPlayerInVehicle(players,vehicleid))
	{
		GetPlayerPos(players,X,Y,Z);
		SetPlayerPos(players,X,Y,Z+2);
		SetVehicleToRespawn(vehicleid);
	}
	SetVehicleParamsForPlayer(vehicleid,players,0,1);
}
SetTimerEx("VehRes",3000,0,"d",vehicleid);
return 1;
}


forward VehRes(vehicleid);
public VehRes(vehicleid)
{
DestroyVehicle(vehicleid);
CreateVehicle(490,1250.1433,-2024.9371,59.8326,272.5914,0,0,100);// de orginele carspawn
}

Bewerkt: door mosweg

Geplaatst:
comment_1446341

Voor de pickup:

Voor verdwijnen na dat iemand erop gaat:

onder de actie van de pickup:

DestroyPickup(pickup);//pickup is de naam van de pickup die je weg wilt
SetTimer("repickup", 1800000, 0);

Als jet hem weg wilt als de tekst erop word getypt dan is het:

if(strcmp(cmd, "/swatvan", true)==0)
{
if(swatvan[playerid] == 1)
{
  GivePlayerMoney(giveplayerid,-10000);
DestroyPickup(pickup);
SetTimer("repickup", 1800000, 0);
swatvan[playerid] = 0;
}
}

ergens ertussen:

forward repickup();public respawn()
{
pickup = pickup = CreatePickup ( 1242, 2, 1503.3359, 1432.3585, 10.1191 );
}

Bewerkt: door mosweg

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1446400
Als je in die auto blijft zitten dan verdwijnt die na 30 min. en komt hij waar hij oficeel eerst was.

Als er niemand in gaat dan gebeurt er niks.

jah maar ik heb bij een andere spawn, dat als hij bv /hoi typt er een auto komt te staan, maar als die auto weg is, en die omploft, spawn hij daar dus als dan iemand /hoi typs staan er twee ;S

Geplaatst:
comment_1446411

Ja dat klopt.

Mischien kun je dit voorkomen door:

Als je mijn vorige respawn auto codes erin hebt staan doe dan dit:

public OnVehicleDeath(vehicleid, killerid)
{
if(Vehicle == 526){ // de voertuigid die je krijgt bij /hoi neerzetten
EraseVehicle(GetPlayerVehicleID(playerid));
}
}
return 1;
}

Ik weet niet of het werkt maar mischien heb je een kans dat de auto nog bestaat als hij net ontploft.

je kan het in iedergeval eens proberen´, als ditniet lukt dan is er geen andere manier.

Bewerkt: door mosweg

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1446468

ik heb het gevonden, als ik een spawn kies zonder eerst in te loggen ga ik dood, dan slaat hij alleen op 1 death

en de rest 0 0 0 0, als je dan inlogt blijft dat hetzelfde, dus ik ga nu proberen het zo te maken dat je niet kunt spawne als je niet bent ingelogt,

Geplaatst:
comment_1446475

new logged[MAX_PLAYERS];
public OnPlayerSpawn(playerid)
{
if (logged[playerid] == 0)
{
	ForceClassSelection(playerid);
	SetPlayerHealth(playerid,0);
	GameTextForPlayer(playerid,"~w~You must login~r~!!!!!",5000,5);
}
	return 1;
}

if(strcmp(cmd, "/login", true) == 0)
{
logged[playerid] = 1;
return 1;
}

Bewerkt: door mosweg

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1446480

is niet meer nodig, ik heb het al opgelost met TogglePlayerControllable maar toch bedankt !.

als je wilt zou je deze vraag nog kunnen beantwoorden, ik heb op verschillende sites gezocht maar geen een werkte, ik heb nu dit checkpoint:

public OnPlayerEnterCheckpoint(playerid)

{

{

GameTextForPlayer(playerid, "~r~You are here!", 3000, 5);

DisablePlayerCheckpoint(playerid);

}

return 1;

}

maar hoe kan ik er meer bij zetten? want ik wil er nog 2, dat moet volgens mij met iets van: check1 = blabla

maar dat werkte niet echt bij mij :S, alvast bedankt ;)

Geplaatst:
comment_1446492

je kunt maar een chekpoint neerzetten.

Ik gebruik nu een chekpoint streamer waarmee je zoveel checkpoints als je maar wilt neer kan zetten,

Link naar download van checkpoint streamer

en de uitleg erover staat op samp wiki:

Link naar samp wiki / checkpoint streamer uitleg

Bewerkt: door mosweg

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1446573

bedankt ik begin eraan als ik met /login /register klaar ben,

wat ik nu heb gemaakt is, dat als je niet ingelogt bent de gate niet open gaat, maar als je dus in de pickup loopt waardoor eigelijk de gate open moet gaan, maar omdat je niet ingelogt bent lukt dat niet, maar als je dan inlogt is de pickup weg, welke type spawn moet ik gebruiken waardoor de pickup altijd blijft staan? ik heb er een paar uitgeprobeer maar werke niet, als jij het zo weet gaat het sneller :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.