Jump to content
Geplaatst:
comment_1456155

Hallo allemaal,

Een maandje geleden heb ik in Amerika een Asus Eee PC aangeschaft. Voor wie dit niet kent, dit is een netbook, ee kleinere laptop die, zoals de naam al verraadt, vooral bedoeld is om mee te internetten. Echter, een ander handig iets is toch wel dat hij zo mobiel is en dan wil je uiteraard wel wat leuke games bij je hebben, want alleen internetten is ook niet atijd alles.

Afijn, toen ik nog in de VS was heb ik GTA2 gedownload (ik had immers geen andere spellen bij me en GTA2 is gratis en legaal te verkrijgen als classic) waarmee ik me wel enige tijd heb vermaakt, het spel werkt net zo perfect als op mijn pc thuis. Echter, nu ik weer thuis ben heb ik geprobeerd wat andere spellen erop te zetten. Andere spellen werken wel, al dan niet wat langzaam (netbooks zijn immers niet zeer krachtig), maar de GTA's di ik nu wil installeren niet. Ik heb door middel van een externe DVD-drive allereerst Vice City geinstalleerd, it verliep zonder problemen. Echter, wanneer ik vervolgens probeer het spel op te starten krijg ik onmiddelijk bij het aanpassen van de resolutie (waarbij het scherm dus zwart wordt) een auditieve foutmelding gevolgd door een 'Unhandled Exception'. Deze luidt als volgt:

Unhandled exception: c0000005

At address: 1000529b

Dit is dus voordat ik ook maar iets kan verandere aan bijvoorbeeld de instellingen van het spel, onmiddelijk na het aanklikken van gta-vc.exe. Ik nam maar aan dat mijn netbook dan toch te zwaar was voor dit spel (ook al voldoet het aan de recommended specfications vermeld op de doos) en probeerde GTAIII te installeren. Dit lukte, maar bij het opstarten kreeg ik precies de zelfde foutmelding, compleet met identieke 'Unhandled exception'. Dit lijkt me een zeer aparte foutmelding aangezien het toch wel vreemd is bij twee spellen dezelfde foutmelding te krijgen.. Ik heb reeds mijn video kaart driver geupdate en directx 9.0c ge(re-)installed. Dit mag allemaal niet baten. Dan nog even de specificaties van mijn computer:

ASUS EeePC

Intel Atom 1.60Ghz

1 GB RAM

Mobile Intel 945 Expess Chipset Family (driver: 6.14.10.4926)

144 GB HD

Het zou het simpelste zijn om maar aan te nemen dat ze netbook om de een of andere manier toch niet geschikt is voor dit soort spellen, maar met een beetje zoekwerk op het internet ben ik erachter gekomen dat sommigen het wel degelijk kunnen spelen. De meesten speelden het zelfs met een oudere versie van de EeePC, de 900 serie. Dan zou deze het toch zeker moeten doen..? :?

Hopelijk is er snel iemand die me hiermee kan helpen!

Met vriendelijke groeten, NeoSyp

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1462738

Probeer Windows 2000/XP eens, op 95 en 98 draait Gta: SA niet..Download dit programma, scan ermee en download ALLE drivers voor je PC(soms vindt hij dingen voor programma's, bijvoorbeeld DivX, deze moet je niet installeren).

P.S.: Bij de setup GOED OPLETTEN, je moet uitvinken dat je die virusscanner die erbij zit installeert. ;)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1462741

Helaas, compatibiliteitsmodus haalt niets uit. Bij 98 crasht het net zo goed en bij 95 krijg ik de melding dat GTAVC (en III) niet werkt op Windows 95..

Met vriendelijke groeten,

NeoSyp

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.