Jump to content
  • Reacties 35
  • Bezichtigingen 3.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1475702

Deze compileert wel:

{$CLEO .cs}

wait 0

:FPV
wait 0
if and
02D8:   actor $PLAYER_ACTOR current_weapon == 31 
0AB0:  key_pressed 107 
then
0A2F: show_first_person_view 1 
else
jump @FPV
end
0A93: end_custom_thread

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1475770
Deze compileert wel:

{$CLEO .cs}

wait 0

:FPV
wait 0
if and
02D8:   actor $PLAYER_ACTOR current_weapon == 31 
0AB0:  key_pressed 107 
then
0A2F: show_first_person_view 1 
else
jump @FPV
end
0A93: end_custom_thread

Inderdaad, maar nu gaat hij naar FPV met E (69) In plaats van + (107, staat in de code)

Dat is opzich niet zo'n probleem, maar dat is de "volgend wapen" knop, waardoor de Sniper opeens in FPV gaat :7

Geplaatst:
comment_1475838

107 is de + op je numpad en 187 is de + boven de letters op je toetsenbord (de toets heet dus '='). Ik weet niet waarom hij nu op de toets E reageert, zou niet moeten :?

Bewerkt: door Beagle

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1475881
107 is de + op je numpad en 187 is de + boven de letters op je toetsenbord (de toets heet dus '='). Ik weet niet waarom hij nu op de toets E reageert, zou niet moeten :?

Ik heb het nu geprobeerd met Caps Lock, maar nu gebeurt hetzelfde (het gebeurd trouwens ook met Numpad-Enter)

Geplaatst:
comment_1478661

Nog even over dat niet compileren... Er zijn twee opcodes waar je aan moet denken wanneer je begint met het scripten van een CLEO file. Allereerst:

0A95: enable_thread_saving

Dit zorgt ervoor dat de thread eenmalig wordt uitgevoerd. Over het algemeen is dit een oplossing voor het spawnen van een cargenerator: het is mogelijk dat als je dit niet doet, er altijd een auto blijft spawnen in die savegame, ook al heb je de cleo file er niet meer bij.

De tweede is die fout die jij kreeg (A jump to zero offset found). Een simpele oplossing daarvoor is opcode 0000 aan het begin plaatsen. Deze foutmelding komt voor wanneer je springt naar het begin van het script. Dus het eerste wat je in je script hebt, is een label naam, en daar spring je uiteindelijk naar toe. Dat levert ingame bugs op, ik geloof dat er dan iedere keer een "New Game" laad. SannyBuilder heeft een ingebouwde check om deze bug te voorkomen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.