Jump to content
Geplaatst:
comment_1468761

Hoi, welk script moet ik gebruiken waardoor bv alleen team 1 in de 5 auto's kunnen die spawnen?

maar ze moeten wel achter in kunnen zitten alvast bedankt!

Bewerkt: door propje400

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1468802

Voorbeeldje:

 new GreenCar[5];
new RedCar[5];

public OnGameModeInit()
{
 GreenCar[0] = CreateVehicle(modelid, Float:x, Float:y,Float:z, Float:angle, color1, color2, respawn_delay);
 GreenCar[1] = CreateVehicle(modelid, Float:x, Float:y,Float:z, Float:angle, color1, color2, respawn_delay);
 GreenCar[2] = CreateVehicle(modelid, Float:x, Float:y,Float:z, Float:angle, color1, color2, respawn_delay);
 GreenCar[3] = CreateVehicle(modelid, Float:x, Float:y,Float:z, Float:angle, color1, color2, respawn_delay);
 GreenCar[4] = CreateVehicle(modelid, Float:x, Float:y,Float:z, Float:angle, color1, color2, respawn_delay);

 RedCar[0] = CreateVehicle(modelid, Float:x, Float:y,Float:z, Float:angle, color1, color2, respawn_delay);
 RedCar[1] = CreateVehicle(modelid, Float:x, Float:y,Float:z, Float:angle, color1, color2, respawn_delay);
 RedCar[2] = CreateVehicle(modelid, Float:x, Float:y,Float:z, Float:angle, color1, color2, respawn_delay);
 RedCar[3] = CreateVehicle(modelid, Float:x, Float:y,Float:z, Float:angle, color1, color2, respawn_delay);
 RedCar[4] = CreateVehicle(modelid, Float:x, Float:y,Float:z, Float:angle, color1, color2, respawn_delay);
 return 1;
}

public OnPlayerStateChange(playerid, newstate, oldstate)
{
 if(oldstate == PLAYER_STATE_ONFOOT && newstate == PLAYER_STATE_DRIVER || newstate == PLAYER_STATE_PASSENGER)
 {
	if(Team[playerid] == TeamGreen) // Of hoe jij je team defineerd
	{
		 for(new c = 0; c < sizeof(GreenCar))
		{
			if(GetPlayerVehicleID(playerid) == GreenCar[c])
			{
				return 1;
			}
			else
			{
				SendClientMessage(playerid, COLOR, "You may not enter a vehicle from another team!");
			}
		}
	}
	else if(Team[playerid] == TeamRed)
	{
		for(new c = 0; c < sizeof(RedCar))
		 {
			 if(GetPlayerVehicleID(playerid) == RedCar[c])
			 {
				 return 1;
			 }
			 else
			 {
				 SendClientMessage(playerid, COLOR, "You may not enter a vehicle from another team!");
			 }
		 }
	}
 }
 return 1;
}

@hieronder: inderdaad :7, verbeterd :)

Bewerkt: door Remi-X

Geplaatst:
comment_1468845

Klein foutje, althans, dat lijkt me. Je array bestaat uit 5 auto's, maar bij het aanmaken van die auto's start je array met GreenCar[1], maar arrays starten op slot 0. Vandaar moet het GreenCar[0] tot en met GreenCar[4] zijn. Idem dito voor RedCar.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1468887

bedankt maar klopt niet echt:

if(oldstate == PLAYER_STATE_ONFOOT && newstate == PLAYER_STATE_DRIVER || newstate == PLAYER_STATE_PASSENGER)

{

if(gTeam[playerid] == TEAM_MEDIC) // Mijn team

{

for(new c = 0; c < sizeof(medic))

{

if(GetPlayerVehicleID(playerid) == medic[c]) // de naam medic voor de creatvehicle spawns

{

return 1;

}

else

{

SendClientMessage(playerid, COLOR, "You may not enter a vehicle from another team!");

}

}

}

}

errors:

I:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\samp\update\GAMEMO~1\farm41.pwn(2517) : error 025: function heading differs from prototype

I:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\samp\update\GAMEMO~1\farm41.pwn(2524) : error 001: expected token: ";", but found ")"

I:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\samp\update\GAMEMO~1\farm41.pwn(2526) : error 028: invalid subscript (not an array or too many subscripts): "medic"

I:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\samp\update\GAMEMO~1\farm41.pwn(2526) : warning 215: expression has no effect

I:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\samp\update\GAMEMO~1\farm41.pwn(2526) : error 001: expected token: ";", but found "]"

I:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\samp\update\GAMEMO~1\farm41.pwn(2526) : error 029: invalid expression, assumed zero

I:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\samp\update\GAMEMO~1\farm41.pwn(2526) : fatal error 107: too many error messages on one line

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1468926

error 1 = public OnPlayerKeyStateChange(playerid, newkeys, oldkeys, oldstate, newstate)

error 2 = for(new c = 0; c < sizeof(medic))

error 3 = if(GetPlayerVehicleID(playerid) == medic[c]) // de naam medic voor de creatvehicle spawns

warning 1 = if(GetPlayerVehicleID(playerid) == medic[c]) // de naam medic voor de creatvehicle spawns

en de rest is ook van die regel hierboven

en als dit is afgerond, of als iemand anders het weet, hoe kan ik ervoor zorgen dat er in één team maar 5 spelers kunnen? ik had dit gevonden, maar volgens mij klopt het niet, en het werkt ook niet echt

new EvilTeamCount;
new GoodTeamCount;

Code:
//===========If good team is chosen (team 1)==============

if (EvilTeamCount > GoodTeamCount) {
SendClientMessage(playerid, COLOR, "Team is full");
return 0;
} else { 
return 1;
}

//===========If Evil team is chosen (team 2)==============

if (GoodTeamCount > EvilTeamCount) {
SendClientMessage(playerid, COLOR, "Team is full");
return 0;
} else { 
return 1;
}



Code:
//===== Good Team =====
GoodTeamCount++;

//===== Evil Team =====
EvilTeamCount++;

Code:
//===== Good Team =====
GoodTeamCount--;

//===== Evil Team =====
EvilTeamCount--;

Bewerkt: door propje400

Geplaatst:
comment_1469840

public OnPlayerKeyStateChange(playerid, newkeys, oldkeys, oldstate, newstate)

Nooit geweten dat die public bestond. :7 Maar even serieus, je haalt twee callbacks door elkaar:

OnPlayerKeyStateChange(playerid, newkeys, oldkeys) en OnPlayerStateChange(playerid, newstate, oldstate).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.