Een pre-release van SA-MP 0.3 is gisteren (1 september) publiek gereleased. Dit is een grote kans voor iedereen (en vooral de scripters) om de NPC's (bots) en de andere functies uit te testen in deze nieuwe versie.
0.3 RC3-3 Scripting Build
This is a pre-release version of the SA-MP 0.3 client/server. It is slot limited to a maximum of 16 players and is being released so that 0.2X server owners can start testing their scripts on 0.3 and provide feedback about any problems.
Please note: SA-MP 0.3 is still in Beta. There are still many things that need to be fixed before it will be released. Many new scripting functions are also not yet documented. A full list of changes suitable for outside development has not yet been produced. If you require this information please do wait for the full release.
Major changes needed to 0.2X scripts:
- Vehicle locking can only be applied to streamed-in vehicles. Please see the bottom of rivershell.pwn if your script uses SetVehicleParamsForPlayer.
- CreatePickup has a new virtual world default parameter. This won't require any changes to your script, although you will at least need to recompile with the 0.3 includes.
- SetDisabledWeapons is removed.
- The client commands /pm /tpm and the server callbacks OnPlayerPrivMsg and OnPlayerTeamPrivMsg are removed. If you need a replacement /pm command please see the base.pwn filterscript.
- Multi-car trains can only be created with AddStaticVehicle/Ex. Do not use CreateVehicle.
- Although the vehicle model limit in 0.3 is unlimited, if you use a large amount of vehicle models, you may notice parts of your mode become framey as vehicle models are dynamically loaded/unloaded. Keeping the number of vehicle models below 150 is a good idea.
Current RC Client: RC3-3
Current RC Server: RC3-2
Please check this thread again for updates.
Updates:
RC3-3
Fix for SetPlayerTime causing fast time.
Vrij vertaald:
0.3 RC3-3 Scripting Build
Dit is een pre-release versie van de SA-MP 0.3 client/server. De player slots zijn gelimiteerd tot een maximum van 16 spelers en wordt gereleased zodat de 0.2X server eigenaars kunnen beginnen met het testen van hun scripts op 0.3 en feedback kunnen geven, mochten er problemen zijn.
Opgelet SA-MP 0.3 is nog steeds in Beta. Er moeten nog veel dingen gefixed worden voor een volgende versie uitgebracht wordt. Veel nieuwe functies zijn ook nog niet in kaart gebracht. Een volledige lijst met veranderingen, is nog niet gemaakt. Als je deze info nodig hebt, wacht dan a.u.b. tot de volgende release.
Grote veranderingen die nodig zijn aan 0.2X scripts:
- Voertuigen op slot doen kan alleen als het voertuig gestreamed is. Kijk onderaan in rivershell.pwn als je script gebruik maakt van SetVehicleParamsForPlayer.
- CreatePickup heeft een nieuwe virtual world default parameter. Je hoeft je script niet te veranderen, maar je moet het wel recompilen met de nieuwe 0.3 includes.
- SetDisabledWeapons is verwijderd.
- De standaard commando's /pm /tpm en server callbacks OnPlayerPrivMsg en OnPlayerTeamPrivMsg zijn verwijderd. Indien je een alternatief /pm command nodig hebt, bekijk dan het base.pwn filterscript.
- Treinen met meerdere wagons kunnen enkel aangemaakt worden met AddStaticVehicle/Ex. Gebruik geen CreateVehicle.
- Hoewel de vehicle model limit in 0.3 ongelimiteerd is, kan er een drop in de framerate ontstaan als je een grote hoeveelheid verschillende voertuigen gebruikt, omdat de voertuigen dynamisch worden in- en uitgestreamd. De voertuig model limiet onder de 150 houden is een goed idee.
Een pre-release van SA-MP 0.3 is gisteren (1 september) publiek gereleased. Dit is een grote kans voor iedereen (en vooral de scripters) om de NPC's (bots) en de andere functies uit te testen in deze nieuwe versie.
Vrij vertaald:
http://forum.sa-mp.com/index.php?topic=119892.0
Bewerkt: door Big Boss