Geplaatst: 4 september 200915 jaren comment_1474616 Ik ga de towtruck een beetje texturen, alleen, hoe verander je de kleur en hoe zet je bijvoorbeeld iet sop de deur? Want bij txd workshop heb je alleen deze 3 plaatjes: Hoe moet je de kleur enzo veranderen, en iets op de deur zetten?
Geplaatst: 4 september 200915 jaren comment_1474727 Dit is iets lastiger dan een plaatje aanpassen.. De deur en andere delen van de auto gebruiken carcols, zodat er verschillende kleuren op de auto verschijnen. Wil je je eigen tekst op de deur zetten, moet je de .dff openen in Gmax/3DS Max/Zmodeller en daar je plaatje op mappen/modellen.
Geplaatst: 5 september 200915 jaren Auteur comment_1475261 Oké, is er op dit forum ook een tutorial, of ergens anders in het nederlands? Dan zal ik het eens proberen Ik kijk wel even in de Master Tutorial List.
Geplaatst: 9 september 200915 jaren comment_1480074 Door KAMS te installeren, dan bij de tab utilities (eerste tab van rechts) op DFF IO drukken, en dan bij het kopje Import DFF op Import DFF drukken, en dan je .dff zoeken
Geplaatst: 9 september 200915 jaren comment_1480349 Of Zmodeler2 kopen, die ondersteunt sowieso de .dff en daarvoor heb je geen script nodig.
Geplaatst: 10 september 200915 jaren Auteur comment_1480795 Ok, heb de dff veranderd naar mijn "Text op de deur- model", maar nu wil ik dat ding exporteren naar het dff formaat, en dan staat er: 'you need to supply a collision model for export!'. Ik las ergens dat je 'skip col' moest aanvinken, maar nu komt er te staan: 'More than 1 Hierarchy link was selected! Only 1 is allowed in dff.' Nu heb ik eens op het forum gezocht, maar alles wat ik vind gaat over 3ds max. Ik vind niks hierover over gmax, wie kan helpen?
Geplaatst: 10 september 200915 jaren comment_1480960 Of Zmodeler2 kopen, die ondersteunt sowieso de .dff en daarvoor heb je geen script nodig. Maar ik zie dan de logica niet als je de keuze hebt tussen betalen en niet betalen + scripts installeren Ok, heb de dff veranderd naar mijn "Text op de deur- model", De naam mag je niet veranderen. maar nu wil ik dat ding exporteren naar het dff formaat, en dan staat er: 'you need to supply a collision model for export!'. Ik las ergens dat je 'skip col' moest aanvinken, maar nu komt er te staan: Nee, je moet op Select COL3/COLL drukken, en dan de originele DFF selecteren. 'More than 1 Hierarchy link was selected! Only 1 is allowed in dff.' Nu heb ik eens op het forum gezocht, maar alles wat ik vind gaat over 3ds max. Ik vind niks hierover over gmax, wie kan helpen? Gmax = 3ds Max maar dan met iets minder functies. Je moet zorgen dat je óf je tekst attached aan het chassis, óf je object linken aan chassis_dummy/<naam van voertuig>. Ik zou voor attachen gaan. Je moet het chassis selecteren, op 't knopje attach drukken en dan op je tekst. Succes
Geplaatst: 11 september 200915 jaren Auteur comment_1481479 Dat attachen heb ik gedaan, maar nu krijg ik iets met Missing material, wat nu?
Geplaatst: 11 september 200915 jaren comment_1481527 Heeft je tekst die je gemaakt hebt wel een materiaal (textuur) aangewezen gekregen?
Geplaatst: 11 september 200915 jaren Auteur comment_1481530 Eeuh, hoe moet dat Ik ben nog een beginner, snap je
Geplaatst: 18 september 200915 jaren comment_1487241 Ik ga de towtruck een beetje texturen, alleen, hoe verander je de kleur en hoe zet je bijvoorbeeld iet sop de deur? Want bij txd workshop heb je alleen deze 3 plaatjes: Hoe moet je de kleur enzo veranderen, en iets op de deur zetten? hoe ziet je towtruck er nu uit?
Ik ga de towtruck een beetje texturen, alleen, hoe verander je de kleur en hoe zet je bijvoorbeeld iet sop de deur? Want bij txd workshop heb je alleen deze 3 plaatjes:
Hoe moet je de kleur enzo veranderen, en iets op de deur zetten?