Jump to content
Geplaatst:
comment_1477943

*Heavy Rain*

OntwikkelaarQuantic Dream

UitgeverSony Computer Entertainment Europe

Genre Action/Adventure/Free Roam

Platforms PS3 Only

Aantal spelers 1

Release 26 februari

Demo Ja

Heavy Rain is een game die zich laat spelen als een interactieve film, een thriller met donkere film noir-invloeden. Als speler volg je de beslommeringen van vier verschillende personages, die elk een eigen leven leiden en dus een eigen verhaallijn volgen. Toch is er één persoon die Ethan Mars, Scott Shelby, Madison Paige en Norman Jayden verbindt: de Origami Killer. Deze seriemoordenaar loopt vrij rond in Heavy Rain en eist de nodige slachtoffers.

Als speler volg je de vier personages via diverse scènes. Tijdens deze scènes bepaal jij wat er gebeurt: welke vragen stel je? Hoe loop je door een kamer? Wat doe je als je eventjes de tijd moet doden? Door middel van het onderzoeken van locaties, het ondervragen van personages en het op het juiste moment indrukken van de op het beeld vertoonde toetsen tijdens de verschillende tussenfilmpjes beoefen je als speler diepgaande invloed uit op het verloop van het verhaal.

In rustige scènes heb je ruim de tijd om handelingen uit te voeren, maar tijdens actievolle momenten als gevechten heb je maar beperkt de tijd om de handelingen succesvol uit te voeren. Afhankelijk van hoe vaak je een commando mist, verandert het verloop van de scène en dit kan zelfs de dood van één van de vier personages tot gevolg hebben. In dat geval kun je het spel wel verder spelen met de overige drie hoofdpersonen, al mis je dan de verhaallijn van het gestorven personage.

Wat denken jullie van deze game?

Mij lijkt het zeker wel een topgame te worden, met een ijzersterkte storyline. Deze komt zeker op mijn wishlist.

Bewerkt: door Sentasi

• Reacties 95
  • Bezichtigingen 13k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1566807

Eerder heeft Sony al bekend gemaakt dat Heavy Rain in februari komt en nu gaan de geruchten dat hij de 26e aankomt in Europa. Sony ontkent tot nu toe alles nog, maar gisteren hebben ze in de nieuwe aflevering van Qore wel de US releasdatum bekend gemaakt en dat word 16 februari. Dus we komen dichterbij de releasdatum. :)

http://www.gamebreak.tv/news.php?ID=934

Bewerkt: door Rullez

Geplaatst:
comment_1571920
zelfs de ontwikkelaar zegt, dat deze game een one experience ervaring is. dus dat betekent, het spel een keer spelen, en daarna nooit meer aanraken.

Nee, denk ik niet.

Ik denk, zoals EOTR zegt, dat door doe grote hoeveelheid keuzes, de storyline bij andere keuzes best is anders zou kunnen zijn.

En als die storyline echt goed en pakkend is, is het best interresant om het nog is te spelen, maar dan andere keuzes te maken.

En als je het dan 2 keer hebt gedaan, dan speel je het waarschijnlijk nooit meer. En bij Uncharted 2, waar ik denk dat het verhaal leuker is, in combinatie met de actie etc. en er zit ook nog een multiplayer bij, dus Uncharted 2 zul je denk ik langer spelen...

Vanwege de multiplayer, ik weet niet of je ooit Fahrenheit hebt gespeeld? Die kun je echt super vaak spelen met andere verhaallijnen enz... Zal met Heavy Rain wel hetzelfde zijn.

Kan niet wachten op dit spel :)

• 3 weken later...
Geplaatst:
comment_1584834

Ik heb de demo! Dit is echt een hele goeie game. Het lijkt net een film.

Ik upload straks paar filmpjes. hier alvast paar plaatjes

1265468913-950.jpg

1265469086-350.jpg

Bewerkt: door Dieko

Geplaatst:
comment_1584861

Ik heb net ook de demo gespeeld en hij ziet er erg goed uit. Als ik de game speel moet ik meteen terug denken aan de game Fahrenheit. Dat was van dezelfde ontwikkelaar met hetzelfde concept. Verder werkt alles heel soepel, button-combinaties werken goed. Je speelt maar 2 levels (+ dan korte tutorial) maar daarin zit je eigenlijk al in het verhaal waardoor je die game eigenlijk wel moet kopen omdat je best veel vragen hebt. Het mooie aan deze game is dat je je eigen keuzes kan maken en zo kan je de game vele keren overspelen en steeds krijg je een ander verhaal.

Ik heb wel na tijdje die Nederlandse stemmen uitgezet in die demo. Die waren echt slecht.

Geplaatst:
comment_1586365

Die game lijkt me zeker de moeite, ik heb spijtig genoeg de demo nog niet kunnen spelen.

Best wel irritant dat ze die niet gewoon in de Playstation Store zetten, maar aan de andere kant is het wel origineel dat je er eerst wat voor moet doen. :Y

Geplaatst:
comment_1586387

Die game lijkt me zeker de moeite, ik heb spijtig genoeg de demo nog niet kunnen spelen.

Best wel irritant dat ze die niet gewoon in de Playstation Store zetten, maar aan de andere kant is het wel origineel dat je er eerst wat voor moet doen. :Y

Hij verschijnt officieel a.s. donderdag in de PSN Store. Als voorproef kon je de demo al downloaden op de Hevay Rain site als je een raadsel oploste. Dit was dus vrijwel onbekend totdat iemand erachter kwam en alles op internet stond hoe je daaraan kon komen. :puh:

Geplaatst:
comment_1586523

Hij verschijnt officieel a.s. donderdag in de PSN Store. Als voorproef kon je de demo al downloaden op de Hevay Rain site als je een raadsel oploste. Dit was dus vrijwel onbekend totdat iemand erachter kwam en alles op internet stond hoe je daaraan kon komen. :puh:

Dus het volledige spel kan je nu donderdag downloaden? En komt hij ook gewoon in de winkelrekken dan?

Geplaatst:
comment_1586531

Dus het volledige spel kan je nu donderdag downloaden? En komt hij ook gewoon in de winkelrekken dan?

Nee, de demo komt dan uit. Het volledige spel komt eind deze maand uit

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.