Jump to content
Geplaatst:
comment_1477943

*Heavy Rain*

OntwikkelaarQuantic Dream

UitgeverSony Computer Entertainment Europe

Genre Action/Adventure/Free Roam

Platforms PS3 Only

Aantal spelers 1

Release 26 februari

Demo Ja

Heavy Rain is een game die zich laat spelen als een interactieve film, een thriller met donkere film noir-invloeden. Als speler volg je de beslommeringen van vier verschillende personages, die elk een eigen leven leiden en dus een eigen verhaallijn volgen. Toch is er één persoon die Ethan Mars, Scott Shelby, Madison Paige en Norman Jayden verbindt: de Origami Killer. Deze seriemoordenaar loopt vrij rond in Heavy Rain en eist de nodige slachtoffers.

Als speler volg je de vier personages via diverse scènes. Tijdens deze scènes bepaal jij wat er gebeurt: welke vragen stel je? Hoe loop je door een kamer? Wat doe je als je eventjes de tijd moet doden? Door middel van het onderzoeken van locaties, het ondervragen van personages en het op het juiste moment indrukken van de op het beeld vertoonde toetsen tijdens de verschillende tussenfilmpjes beoefen je als speler diepgaande invloed uit op het verloop van het verhaal.

In rustige scènes heb je ruim de tijd om handelingen uit te voeren, maar tijdens actievolle momenten als gevechten heb je maar beperkt de tijd om de handelingen succesvol uit te voeren. Afhankelijk van hoe vaak je een commando mist, verandert het verloop van de scène en dit kan zelfs de dood van één van de vier personages tot gevolg hebben. In dat geval kun je het spel wel verder spelen met de overige drie hoofdpersonen, al mis je dan de verhaallijn van het gestorven personage.

Wat denken jullie van deze game?

Mij lijkt het zeker wel een topgame te worden, met een ijzersterkte storyline. Deze komt zeker op mijn wishlist.

Bewerkt: door Sentasi

• Reacties 95
  • Bezichtigingen 13k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1598248

Ik vind het verhaal op sommige aspecten wel gaar. Bijvoorbeeld dat er crimelen zonder reden of wat dan ook worden neergeschoten. Geen enkele agent zegt iets, nee, ze knallen hem maar lekker neer.

Al is het voor de rest prachtig. Ben alleen wel heel verrast in deze moderne tijden dat hij geen Full HD ondersteunt.

Heeft iemand overigens de DLC al gedownload/SE code gebruikt?

Geplaatst:
comment_1598467

Ik heb hem gisteren gekocht erg vroeg in de ochtend en hem in een lange speelsessie uitgespeeld wat dus al genoeg zegt. Dit verhaal grijpt je zo vast tot het einde dat je hem in een keer uit wil spelen. Ik heb veel onroerende momenten gehad, soms vijf minuten nagedacht welke keuze ik zou maken terwijl ze beide erg waren en toen ik ontdekte wie de Origami Killer was heb ik een pauze genomen van zo'n 10 minuten wat was dat een OMFG moment. Na het uitspelen heb ik de credits bekeken wat ik normaal nooit doe en zat ik gewoon nog steeds na te denken over dit fantastische verhaal en wat er nou eigenlijk allemaal gebeurd is.

Ik ga volgende week beginnen aan mijn 2e keer uitspelen, dit keer alleen niet in een keer en misschien leuk voor de mensen die de game niet hebben. Ik ga de game volledige capture en uploaden op Youtube. Als het mee zit krijg ik maandag/dinsdag mijn componenten kabel binnen waarmee ik in HD kan opnemen wat dus moet zorgen voor een goede kwaliteit. :)

Geplaatst:
comment_1598487

Ik vind de game alleen nog niet af. Het verhaal enzo wel, maar de engine was (voor mij) nogal glitchy.

Het geluid viel soms weg, waarna het later zou terugkomen, maar dan gaat hij verder waar hij was gestopt. Dus, als de andere persoon gaat praten, stopt persoon 1 met praten. Dus als ik geen subs zou hebben, zou ik soms niet echt weten wat er gebeurde...

Ook duurde het laden lang bij mij, wat soms wel irritant was.

Geplaatst:
comment_1598534

Ik vind de game alleen nog niet af. Het verhaal enzo wel, maar de engine was (voor mij) nogal glitchy.

Het geluid viel soms weg, waarna het later zou terugkomen, maar dan gaat hij verder waar hij was gestopt. Dus, als de andere persoon gaat praten, stopt persoon 1 met praten. Dus als ik geen subs zou hebben, zou ik soms niet echt weten wat er gebeurde...

Ik had dus echt nergens last van, geen bugs en of glitches. :)

Geplaatst:
comment_1598551

Dat probleem met het geluid kreeg ik pas toen ik bepaalde hoofdstukken terug overdeed. :Y

• 1 maand later...
Geplaatst:
comment_1644702

Er is een nieuwe DLC "Taxindermist". :puh:

Ik vindt dat die wel totaal verschilt tegenover de andere missies uit de Heavy Rain storyline.

Btw: In die missie dat je die moeder van John Sheppard gaat ondervragen en je verlaat het ziekenhuis en je ziet dan de laatste keer die moeder, is ze dan dood? :?

Geplaatst:
comment_1648114

Ik was nooit echt geïnteresseerd in deze game, al was er wel een hele hype. Ik kon me gewoon niet voorstellen hoe een game die alleen bestaat uit quick time events plezant kon zijn. Tot gisteren dan toch. M'n broer had deze game gekocht en ik ben 'm dan ook maar beginnen spelen zonder al te veel interesse te hebben. Maar één keer je het spel opstart en het verhaal begint, wordt je hier zo in meegezogen dat je 8 uur later alleen maar verwonderd kunt kijken naar de end-credits.

Kort samengevat, wat een (onverwachte) topper!

Geplaatst:
comment_1651110

Kun je in deze game ook dood gaan? Bijvoorbeeld in een vechtscene als je niets in drukt en alleen toe kijkt?

Ja je kan dood gaan in deze game. Ga je dus dood in een scene mis je zo maar een deel van het verhaal. Aangezien je dan nog maar 3 spelers over houd. Gaan deze andere drie ook dood zal je nooit weten hoe het afloopt en zal je opnieuw moeten beginnen. :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.