Hallo iedereen. Binnenkort begint het nieuwe seizoen al weer. Het is het seizoen 2009-2010, al weer het 5e seizoen van de A1GP. Discussieer hier over de races en alles wat er mee te maken heeft.
Wat is de A1GP?
De A1GP is een race klasse waar elk land dat wil deelnemen en kan deelnemen een eigen auto heeft. Elk weekend zijn er 2 races, een sprint race(30 minuten) en een hoofdrace(70 minuten). Per team mogen er tijdens een raceweekend 3 coureurs rijden, waardoor je b.v. éém coureur gebruikt voor kwalificatie, één voor sprint race en één voor de hoofdrace. Alle auto's zijn gelijk, waardoor het niet allemaal om het geld draait, maar om welk team het beste is. Hoewel de auto's het zelfde zijn zijn de afstellingen niet gelijk. Alle auto's zijn gebaseerd op de 2004 Ferrari F1 auto, hier wat specs.
Gewicht: Inclusie coureur en exclusief brandstof +-720KG.
Versnellingsbak: 6 versnellingen sequentieel.
Motor: Ferrari 4,5l v8. 160KG. 600pk en 550 nm.
Banden: Michelin slicks en regenbanden, speciaal voor de A1GP ontworpen en ontwikkeld.
Wie van jullie gaat er naar een race? Ik ga naar de race op Assen . Vorig jaar was ik naar Zandvoort, maar na de sprint race gingen we weer weg, omdat het keihard regende.
Hallo iedereen. Binnenkort begint het nieuwe seizoen al weer. Het is het seizoen 2009-2010, al weer het 5e seizoen van de A1GP. Discussieer hier over de races en alles wat er mee te maken heeft.
Wat is de A1GP?
De A1GP is een race klasse waar elk land dat wil deelnemen en kan deelnemen een eigen auto heeft. Elk weekend zijn er 2 races, een sprint race(30 minuten) en een hoofdrace(70 minuten). Per team mogen er tijdens een raceweekend 3 coureurs rijden, waardoor je b.v. éém coureur gebruikt voor kwalificatie, één voor sprint race en één voor de hoofdrace. Alle auto's zijn gelijk, waardoor het niet allemaal om het geld draait, maar om welk team het beste is. Hoewel de auto's het zelfde zijn zijn de afstellingen niet gelijk. Alle auto's zijn gebaseerd op de 2004 Ferrari F1 auto, hier wat specs.
Gewicht: Inclusie coureur en exclusief brandstof +-720KG.
Versnellingsbak: 6 versnellingen sequentieel.
Motor: Ferrari 4,5l v8. 160KG. 600pk en 550 nm.
Banden: Michelin slicks en regenbanden, speciaal voor de A1GP ontworpen en ontwikkeld.
(Voorlopige)Kalender
Datum
Land
Circuit
25-10-2009
Australië
Gold Coast
15-11-2009
China
Chengdu
06-12-2009
Maleisie
Sepang
28-02-2010
Zuid Afrika
Gauteng
14-03-2010
Brazilie
Interlagos
21-03-2010
Mexico
Autódromo Hermanos Rodríguez
11-04-2010
Portugal
Algarve
02-05-2010
Duitsland
Hockenheim
16-05-2010
Nederland
Assen
Teams
Australië · Brazilië · China · Duitsland · Frankrijk · Groot-Brittannië · India · Indonesië · Ierland · Italië · Korea · Libanon · Maleisië · Mexico · Monaco · Nederland · Nieuw-Zeeland · Pakistan · Portugal · Verenigde Staten · Zuid-Afrika · Zwitserland
Wie van jullie gaat er naar een race? Ik ga naar de race op Assen
. Vorig jaar was ik naar Zandvoort, maar na de sprint race gingen we weer weg, omdat het keihard regende.
Bewerkt: door De Stofzuiger