Dit is mijn eerste include, aangezien in SAMP 0.3 de pm functie weg is en dus ook de OnPlayerPrivmsg heb ik besloten een include te maken die de /pm functie (wel wat anders) terughaald, en ook de OnPlayerPrivmsg maar dan uitgebreid.
Hoe te zetten in je Gamemode?
Zet de pm.inc dat je downloadde bij: Pawno/include
Include dan pm vanboven in je gamemode:
#include <pm>
als je een include hebt van dcmd haal die weg deze word namelijk meegeinclude in de include.
Bij OnPlayerCommandText zet je dit:
dcmd(pm, 2, cmdtext);
als je wil kan je natuurlijk de OnPlayerPrivmsg gebruiken een voorbeeldje dat laat zien wat wat is (niet echt aan te raden het gedeelte binnen de public):
OnPlayerPrivmsg(playerid, otherid, pmtext[], pname[], opname[])
{
new string[256];
format(string, sizeof(string), "Speler %s (%i) verzond een pm naar %s (%i): %s", pname, playerid, opname, otherid, pmtext);
SendClientMessageToAll(0xFFFF00AA, string);
return 1;
}
Het irritante is dat je verplicht bent OnPlayerPrivmsg in je gamemode te zetten na include en dan zaagt pawno over dat otherid enzo niet gebruikt worden plaats dus dit als je er niets in wil zetten:
NIEUWE VERSIE: zie de onderkant.
Dit is mijn eerste include, aangezien in SAMP 0.3 de pm functie weg is en dus ook de OnPlayerPrivmsg heb ik besloten een include te maken die de /pm functie (wel wat anders) terughaald, en ook de OnPlayerPrivmsg maar dan uitgebreid.
Hoe te zetten in je Gamemode?
Zet de pm.inc dat je downloadde bij: Pawno/include
Include dan pm vanboven in je gamemode:
als je een include hebt van dcmd haal die weg deze word namelijk meegeinclude in de include.
Bij OnPlayerCommandText zet je dit:
als je wil kan je natuurlijk de OnPlayerPrivmsg gebruiken een voorbeeldje dat laat zien wat wat is (niet echt aan te raden het gedeelte binnen de public):
Het irritante is dat je verplicht bent OnPlayerPrivmsg in je gamemode te zetten na include en dan zaagt pawno over dat otherid enzo niet gebruikt worden plaats dus dit als je er niets in wil zetten:
Ik leg even uit wat wat is:
Playerid: hier staat de id van de speler die de PM verstuurd.
Otherid: hier staat de id van de speler die de PM ontvangt.
Pmtext: hier staat de tekst die verstuurd is.
pname: hier staat de nickname in van de speler die de PM verstuurd.
opname: hier staat de nickname in van de speler die de PM ontvangd.
Download:
http://www.megaupload.com/?d=VO8YWI1Y
Veel Plezier ermee.
VERSIE 2:
De leesmij:
DOWNLOAD:
Klik Hier
Bewerkt: door Megadreams