Jump to content
Geplaatst:
comment_1494367

NIEUWE VERSIE: zie de onderkant.

Dit is mijn eerste include, aangezien in SAMP 0.3 de pm functie weg is en dus ook de OnPlayerPrivmsg heb ik besloten een include te maken die de /pm functie (wel wat anders) terughaald, en ook de OnPlayerPrivmsg maar dan uitgebreid.

Hoe te zetten in je Gamemode?

Zet de pm.inc dat je downloadde bij: Pawno/include

Include dan pm vanboven in je gamemode:

#include <pm>

als je een include hebt van dcmd haal die weg deze word namelijk meegeinclude in de include.

Bij OnPlayerCommandText zet je dit:

dcmd(pm, 2, cmdtext);

als je wil kan je natuurlijk de OnPlayerPrivmsg gebruiken een voorbeeldje dat laat zien wat wat is (niet echt aan te raden het gedeelte binnen de public):

OnPlayerPrivmsg(playerid, otherid, pmtext[], pname[], opname[])
{
new string[256];
format(string, sizeof(string), "Speler %s (%i) verzond een pm naar %s (%i): %s", pname, playerid, opname, otherid, pmtext);
SendClientMessageToAll(0xFFFF00AA, string);
return 1;
}

Het irritante is dat je verplicht bent OnPlayerPrivmsg in je gamemode te zetten na include en dan zaagt pawno over dat otherid enzo niet gebruikt worden plaats dus dit als je er niets in wil zetten:

OnPlayerPrivmsg(playerid, otherid, pmtext[], pname[], opname[])
{
#pragma unused playerid, otherid, pmtext, pname, opname
return 1;
}

Ik leg even uit wat wat is:

Playerid: hier staat de id van de speler die de PM verstuurd.

Otherid: hier staat de id van de speler die de PM ontvangt.

Pmtext: hier staat de tekst die verstuurd is.

pname: hier staat de nickname in van de speler die de PM verstuurd.

opname: hier staat de nickname in van de speler die de PM ontvangd.

Download:

http://www.megaupload.com/?d=VO8YWI1Y

Veel Plezier ermee.

VERSIE 2:

De leesmij:

>> LEES MIJ <<

PM Include v2

Installatie:

>> Zet pm.inc in je pawno >> include map.

>> Zet vanboven in je gamemode: #include <pm>

>> Zet in je gamemode de volgende public:

public OnPlayerPrivmsg(playerid, otherid, pmtext[], pname[], opname[])

{

return 1;

}

>> Zet bij OnPlayerCommandText:

dcmd(pm, 2, cmdtext);

dcmd(tpm, 3, cmdtext);

Nieuwe Functies:

>> Team Pm >> /tpm text dit verzend een team pm naar al je teamleden.

>> DisablePm(); >> Zorgt ervoor dat je geen pm's meer kan sturen, simpel toe te passen in een commando.

>> EnablePm(); >> Zorgt ervoor dat je weer pm's kan sturen, simpel toe te passen in een commando.

>> ColorPm(color); >> Bepaal de kleur van de pm's 8 (0 >> 7):

0 = Orange

1 = Rood

2 = Paars

3 = Groen

4 = Geel

5 = Grijs

6 = Wit

7 = Blauw

>> Language(language); >> 0 = nederlands - 1 = engels geeft de pm een bepaalte taal.

>> SendClientFormattedMessage(playerid, color, text[], string); >> Gebruik een format in een SendClientMessage.

>> SendClientFormattedMessageToAll(color, text[], string); >> Gebruik een format in een SendClientMessageToAll.

DOWNLOAD:

Klik Hier

Bewerkt: door Megadreams

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1558754

Waarom 1, 2, 3 bladiebla kleuren? Gebruik gewoon Hex codes, dat mensen gewoon makkelijk met hun defines een kleur kunnen kiezen. Anders moet je weer iets nieuws gaan leren: Welk nummer heb ik nodig voor welke kleur? Gaan mensen weer een Hex code invullen > error. Hex codes gebruiken, dat scheelt als eerst al hartstikke veel code en het is makkelijker voor gebruikers.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1558838

Dat was dan ook mijn bedoeling (eerst die combineren) maar daarna probeerde ik alleen via HEX Codes en raar genoeg bracht dat toch problemen op maar wss ga ik het combineren ervan opnieuw proberen voor v3 ;)

Geplaatst:
comment_1558861

Dat is dan inderdaad raar. Maar je weet dat HEX codes als integer achtig iets opgeslagen kunnen worden en dus geen string zijn heh? Dat je daarin misschien de fout in was gegaan.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1558868

Ja daar ben ik erg in de fout gegaan, string gebruikt, ik had niet zozeer gedacht dat het ook een integer kon zijn doordat er een x in voor komt in de HEX code knipoog.gif

EDIT: In versie 3 kan je in ColorPm ook HEX codes gebruiken (is gemaakt) (thanks Remi-X)

Bewerkt: door megadreams

• 2 weken later...
  • 3 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.