Jump to content
Geplaatst:
comment_1498843

Beste,

Wij zijn van plan om het hele huis te gaan voorzien van een draadloos netwerk omdat er door het halve huis kabels liggen van 25 meter lang.

Nu weten wij niet wat we hier allemaal voor nodig hebben? Misschien kunnen jullie helpen?

In het netwerk moeten 3 computers worden aangesloten. 2 Hiervan bevinden zich op de 1ste etage. de 3de op de 2de etage. 2 hiervan hebben geen Draadloos signaalontvanger.

Ook moet er een printer op het netwerk worden aangesloten die zich ook op de 2e etage bevindt.

De internetsnelheid is gemiddeld. 350kb/s down, (Ziggo Z1)

Ik heb een USB-stickje waar ik hopelijk draadloos signaal op kan krijgen. Alleen hoort de stick wel bij een bepaald merk.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

Vriendelijke Groet,

Sapphire

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1501089
Router heeft geen draadloze WiFi functie.

Hoe werkt dat Printer Server dan?

makkelijkste manier voor printer te delen is gewoon 1 PC aan te laten staan en dan de printer te delen via die PC. Zo print ik boven gewoon op de printen beneden via de PC die onder staat

Geplaatst:
comment_1501090

Misschien is het het overwegen waard om de printer te koppelen aan een NAS apparaat of een goedkoop en energiezuinig Intel Atom based PC'tje waar elke computer toegang tot heeft en DATA op kan opslaan. Hoef je ook niet eerst PC 1 aan te zetten als jij wat wilt printen. Zo'n Atom PC kun je dag en nacht aan laten staan en kost op jaarbasis iets van 20 euro aan stoom. Zo'n Atom PC kun je al zelf bouwen vanaf zo'n 250 euro.

Bewerkt: door Sprunk

Geplaatst:
comment_1501192
Misschien is het het overwegen waard om de printer te koppelen aan een NAS apparaat of een goedkoop en energiezuinig Intel Atom based PC'tje waar elke computer toegang tot heeft en DATA op kan opslaan. Hoef je ook niet eerst PC 1 aan te zetten als jij wat wilt printen. Zo'n Atom PC kun je dag en nacht aan laten staan en kost op jaarbasis iets van 20 euro aan stoom. Zo'n Atom PC kun je al zelf bouwen vanaf zo'n 250 euro.

Je hebt ook zoiets als slaapstand. Mijn PC onder gaat na 5 minuten niet gebruiken in slaapstand maar gaat automatisch aan als ik via het netwerk contact zoek. Dus ook met printen. Kost me nog minder als die Atom. Want de PC staat er al ;) de Atom nog niet.

Geplaatst:
comment_1501421

Je hebt ook zoiets als slaapstand. Mijn PC onder gaat na 5 minuten niet gebruiken in slaapstand maar gaat automatisch aan als ik via het netwerk contact zoek. Dus ook met printen. Kost me nog minder als die Atom. Want de PC staat er al ;) de Atom nog niet.

Gebruik je dan S1, S3 of S4 als slaapstand modus? Want ik denk niet dat hij in S3 of S4 modus aangaat na activiteit met het netwerk, aangezien de computer dan zo goed als uit staat.

Geplaatst:
comment_1501916

Gebruik je dan S1, S3 of S4 als slaapstand modus? Want ik denk niet dat hij in S3 of S4 modus aangaat na activiteit met het netwerk, aangezien de computer dan zo goed als uit staat.

Gewoon S4 gebruik ik hoor. PC gaat gewoon aan via het netwerk.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.