Rickyboy30 Geplaatst: 4 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst: 4 oktober 2009 Script Aanvraag Topic Wanneer je hulp nodig hebt bij (het maken van) een bepaalde commando, functie of ander soort script, kan je in dit topic een aanvraag plaatsen zodat de leden jou ermee kunnen helpen. Plaats alleen een aanvraag wanneer je er echt niet uitkomt. Constant vragen om simpele kleine scripts is niet toegestaan. Op wiki.sa-mp.com staat uitleg over alle functies in sa-mp en bovendien staan er een aantal tutorials. Let op: wiki.sa-mp.com is wel engelstalig. Wanneer in dit topic een aanvraag wilt plaatsen of een antwoord op een aanvraag, hou je dan aan de volgende regels. Het niet houden aan de regels zal worden bestraft. Regels: Gebruik eerst de zoek-functie. Misschien dat het script al eerder geplaatst is. Vraag niet of we een hele gamemode voor je kunnen maken. Dubbelposten/bumpen is niet toegestaan. Het is niet toegestaan om het IP-adres van je server te plaatsen of enige vorm van reclame te maken. Alle 'antwoorden' (dus de script die gemaakt zijn), dienen in dit topic geplaatst te worden, dit zodat anderen er ook iets aan hebben en het niet opnieuw hoeven te vragen. De scripts die je plaatst, MOETEN van te voren getest zijn. Aan niet-werkende scripts heeft niemand wat. Verder zijn hier de normale forumregels ook van kracht. --------------------------------------------------------------------------------------- Ik begin wel: Ik heb nu 2 dagen zitten ploeteren om een /me command te maken, nog steeds zonder succes. Een /me command werkt als volgt: Playernaam* Actie. dus dan is het in mijn situatie: Rickyboy30 requests a working script. ( /me requests a working script ) hier een afbeelding van een voorbeeld van een andere server: De tekst moet dus wel voor andere spelers zichtbaar zijn MAAR alleen de spelers in jouw omgeven ( de spelers die je op jouw scherm kunt zien. ) Iemand ? :$ Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Ixecube Geplaatst: 4 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst: 4 oktober 2009 Een script voor gates te openen ik heb de cords: Het zijn 3 gates in totaal, zou leuk zijn als je ze allemaal zou willen doen Open: 1123.9897460938, -1292.1423339844, 12.673938751221 Dicht: 1132.8097460938, -1292.1423339844, 12.673938751221 Open: 1539.4752197266, -1630.6990966797, 16.3828125 Dicht: 1539.4752197266, -1630.6990966797, 12.3828125 Open: 1592.6918359375, -1638.2768554688, 12.3828125 Dicht: 1584.3818359375, -1638.2768554688, 12.3828125 Alvast bedankt :D Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
JoshTheBoss Geplaatst: 4 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst: 4 oktober 2009 Voor Rickyboy30, ik maak wel ff een /me command. heb even geduld dan pb ik hem naar je . Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Rickyboy30 Geplaatst: 4 oktober 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst: 4 oktober 2009 Voor Rickyboy30, ik maak wel ff een /me command. heb even geduld dan pb ik hem naar je . Dankje <3 Hhm... Ik PB je ook wel ff Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Crusher!! Geplaatst: 4 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst: 4 oktober 2009 (bewerkt) zounden jullie de "/me" command posten zodat als iemand anders dat ook een keer nodig heeft er geen nieuwe vraag van hoef te maken. lijkt me netzo makkelijk Bewerkt: 5 oktober 2009 door Crusher!! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Rickyboy30 Geplaatst: 5 oktober 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst: 5 oktober 2009 Hoe moet je eigenlijk de normale text chat een gelimeert gebied geven ? Dus dat alleen spelers in jouw omgeving het zien ? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Crusher!! Geplaatst: 5 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst: 5 oktober 2009 (bewerkt) * Tromgeroffel * * Toeters * TADAAAAAAAAAAAAAA: #define MAX_DISTANCE 100 // meters public OnPlayerText(playerid,text[]) { for(new i=0; i<MAX_PLAYERS; i++) { if(GetDistanceBetweenPlayers(playerid,i) <= MAX_DISTANCE) { // als je logs gebrukt voor chats etc.. druk dat er hier tussen... return true; } else { return false; } } } stock GetDistanceBetweenPlayers(playerid,playerid2) { new Float:x1,Float:y1,Float:z1,Float:x2,Float:y2,Float:z2; new Float:tmpdis; GetPlayerPos(playerid,x1,y1,z1); GetPlayerPos(playerid2,x2,y2,z2); tmpdis = floatsqroot(floatpower(floatabs(floatsub(x2,x1)),2)+floatpower(floatabs(floatsub(y2,y1)),2)+floatpower(floatabs(floatsub(z2,z1)),2)); return floatround(tmpdis); } Niet getest maar tis wel muzikaal Bewerkt: 5 oktober 2009 door Crusher!! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst: 5 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst: 5 oktober 2009 Jouw code werkt alleen als de andere speler (i) exact 100 eenheden van je vandaan is. Verander dus if(GetDistanceBetweenPlayers(playerid,i) == MAX_DISTANCE) naar if(GetDistanceBetweenPlayers(playerid,i) <= MAX_DISTANCE) Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Crusher!! Geplaatst: 5 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst: 5 oktober 2009 Owja xD niet zo snel aan gedacht.. ik edit me andere post ff Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst: 5 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst: 5 oktober 2009 Het is "<=" en niet "=<" Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Rickyboy30 Geplaatst: 5 oktober 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst: 5 oktober 2009 Waar moet ik dan plaatsen binnen de hoeveel eenheden het zichtbaar moet zijn ? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Crusher!! Geplaatst: 5 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst: 5 oktober 2009 Het is "<=" en niet "=<" Type foutje Waar moet ik dan plaatsen binnen de hoeveel eenheden het zichtbaar moet zijn ? Copier even mijn code weer opnieuw er zat een foutje in en dan staat er boven aan die code #define MAX_DISTANCE 100 // meters die 100 kan je veranderen naar het grote van het gebied waar het zichtbaar is.. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst: 5 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst: 5 oktober 2009 Waar moet ik dan plaatsen binnen de hoeveel eenheden het zichtbaar moet zijn ? Copier even mijn code weer opnieuw er zat een foutje in en dan staat er boven aan die code #define MAX_DISTANCE 100 // meters die 100 kan je veranderen naar het grote van het gebied waar het zichtbaar is.. Inderdaad, en om jou, Rickyboy, wat meer inzicht te geven in de grootte van de eenheden: San Andreas is van Noord naar Zuid en van Oost naar west 6000 eenheden lang. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Rickyboy30 Geplaatst: 5 oktober 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst: 5 oktober 2009 Waar moet ik dan plaatsen binnen de hoeveel eenheden het zichtbaar moet zijn ? Copier even mijn code weer opnieuw er zat een foutje in en dan staat er boven aan die code #define MAX_DISTANCE 100 // meters die 100 kan je veranderen naar het grote van het gebied waar het zichtbaar is.. Inderdaad, en om jou, Rickyboy, wat meer inzicht te geven in de grootte van de eenheden: San Andreas is van Noord naar Zuid en van Oost naar west 6000 eenheden lang. Lekker dan, Hij werkt nog steeds niet Had hem op 25 eenheden gezet, vriend zat in LV, ik bij Vinewood.... Nog steeds kon ik zijn gepraat zien. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Crusher!! Geplaatst: 5 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst: 5 oktober 2009 (bewerkt) Heb je wel de nieuwe code uit mijn post?? want dies bewerkt of anders heb je hem hier nog een x deze MOET goed zijn /* <-- v2 --> */ #define MAX_DISTANCE 100 // meters forward GetDistanceBetweenPlayers(playerid,playerid2); public OnPlayerText(playerid,text[]) { for(new i=0; i<MAX_PLAYERS; i++) { if(GetDistanceBetweenPlayers(playerid,i) <= MAX_DISTANCE) { // als je logs gebrukt voor chats etc.. druk dat er hier tussen... return true; } else { return false; } } } public GetDistanceBetweenPlayers(playerid,playerid2) { new Float:x1,Float:y1,Float:z1,Float:x2,Float:y2,Float:z2; new Float:tmpdis; GetPlayerPos(playerid,x1,y1,z1); GetPlayerPos(playerid2,x2,y2,z2); tmpdis = floatsqroot(floatpower(floatabs(floatsub(x2,x1)),2)+floatpower(floatabs(floatsub(y2,y1)),2)+floatpower(floatabs(floatsub(z2,z1)),2)); return floatround(tmpdis); } Bewerkt: 5 oktober 2009 door Crusher!! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.