Jump to content
Geplaatst:
comment_1500157

Script Aanvraag Topic

Wanneer je hulp nodig hebt bij (het maken van) een bepaalde commando, functie of ander soort script, kan je in dit topic een aanvraag plaatsen zodat de leden jou ermee kunnen helpen.

Plaats alleen een aanvraag wanneer je er echt niet uitkomt. Constant vragen om simpele kleine scripts is niet toegestaan.

Op wiki.sa-mp.com staat uitleg over alle functies in sa-mp en bovendien staan er een aantal tutorials. Let op: wiki.sa-mp.com is wel engelstalig.

Wanneer in dit topic een aanvraag wilt plaatsen of een antwoord op een aanvraag, hou je dan aan de volgende regels. Het niet houden aan de regels zal worden bestraft.

Regels:

  • Gebruik eerst de zoek-functie. Misschien dat het script al eerder geplaatst is.
  • Vraag niet of we een hele gamemode voor je kunnen maken.
  • Dubbelposten/bumpen is niet toegestaan.
  • Het is niet toegestaan om het IP-adres van je server te plaatsen of enige vorm van reclame te maken.
  • Alle 'antwoorden' (dus de script die gemaakt zijn), dienen in dit topic geplaatst te worden, dit zodat anderen er ook iets aan hebben en het niet opnieuw hoeven te vragen.
  • De scripts die je plaatst, MOETEN van te voren getest zijn. Aan niet-werkende scripts heeft niemand wat.
  • Verder zijn hier de normale forumregels ook van kracht.

---------------------------------------------------------------------------------------

Ik begin wel:

Ik heb nu 2 dagen zitten ploeteren om een /me command te maken, nog steeds zonder succes.

Een /me command werkt als volgt: Playernaam* Actie.

dus dan is het in mijn situatie: Rickyboy30 requests a working script. ( /me requests a working script )

hier een afbeelding van een voorbeeld van een andere server:

mecommand.jpg

De tekst moet dus wel voor andere spelers zichtbaar zijn MAAR alleen de spelers in jouw omgeven ( de spelers die je op jouw scherm kunt zien. )

Iemand ? :$

  • Reacties 132
  • Bezichtigingen 36.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1501107
EPIC FAIL:

LimitGlobalChatRadius()

Die had ik ook al kapot lang, maar heeft nooit gewerkt :/

EDIT: Ik probeer LimitGlobalCharRadius al 3 dagen te fixen, maar hij geeft geen errors. maar heeft ook GEEN EFFECT ingame, misschien weet iemand wat het problemo is ?

Bewerkt: door Rickyboy30

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1501168

Hij staat hier:

AddStaticVehicle(598,622.5600,-610.6351,16.6457,268.8934,0,0); // RedCountryLVPD

AddStaticVehicle(409,1826.3666,-1682.7953,13.2597,0.7930,0,0); // Limo-Alhambra

ShowPlayerMarkers(false);

LimitGlobalChatRadius(100.0);

new id;

for (id = 0; id < 300; id++)

{

AddPlayerClass(id, 1577.2579,-2242.0542,13.5505,97.7665,50,200,0,0,0,0);

}

return 1;

}

Geplaatst:
comment_1501391

public OnPlayerText(playerid,text[])
{
for(new i=0; i<MAX_PLAYERS; i++)
{
	if(GetDistanceBetweenPlayers(playerid,i) <= MAX_DISTANCE)
	{
		// als je logs gebrukt voor chats etc.. druk dat er hier tussen...
		return true;
	}
	else
	{
		return false;
	}
}
}

stock GetDistanceBetweenPlayers(playerid,playerid2)
{
new Float:x1,Float:y1,Float:z1,Float:x2,Float:y2,Float:z2;
new Float:tmpdis;
GetPlayerPos(playerid,x1,y1,z1);
GetPlayerPos(playerid2,x2,y2,z2);
tmpdis = floatsqroot(floatpower(floatabs(floatsub(x2,x1)),2)+floatpower(floatabs(floatsub(y2,y1)),2)+floatpower(floatabs(floatsub(z2,z1)),2));
return floatround(tmpdis);

}

Deze script heb ik (boven) en deze error krijg ik (Onder).

H:\Grand Theft Auto - San Andreas\SA-MP Server 0.2\gamemodes\NL-Roleplay.pwn(477) : error 021: symbol already defined: "OnPlayerText"
H:\Grand Theft Auto - San Andreas\SA-MP Server 0.2\gamemodes\NL-Roleplay.pwn(490) : warning 209: function "OnPlayerText" should return a value
H:\Grand Theft Auto - San Andreas\SA-MP Server 0.2\gamemodes\NL-Roleplay.pwn(503) : warning 203: symbol is never used: "IsNumeric"
H:\Grand Theft Auto - San Andreas\SA-MP Server 0.2\gamemodes\NL-Roleplay.pwn(503) : warning 203: symbol is never used: "ReturnUser"
Pawn compiler 3.2.3664	 	 	Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase


1 Error.

Weet iemand wat ik fout doe?

Groeten,

Jasper

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1501417

Hey Jasper, Ik gebruik dit:

	if (realchat)
{
	if(!IsPlayerInAnyVehicle(playerid) || IsABike(GetPlayerVehicleID(playerid)))
	{
		format(string, sizeof(string), "%s: %s", GetPlayerNameEx(playerid), text);
		// ProxDetector(20.0 ->>...) (change the value 20.0 to your needs, ie = ProxDetector(100.0 ->>...))- changed..
		ProxDetector(100.0, playerid, string,0xE0FFFFAA,0xE0FFFFAA,0xE0FFFFAA,0xE0FFFFAA,0xE0FFFFAA);
	}
	else
	{
			if(CarWindowStatus[GetPlayerVehicleID(playerid)] == 1)
  			{
			format(string, sizeof(string), "[Windows Up] %s: %s", GetPlayerNameEx(playerid), text);
			ProxDetector(100.0, playerid, string,0xE0FFFFAA,0xE0FFFFAA,0xE0FFFFAA,0xE0FFFFAA,0xE0FFFFAA);
		}
		else
		{
			format(string, sizeof(string), "[Windows Down] %s: %s", GetPlayerNameEx(playerid), text);
			ProxDetector(100.0, playerid, string,0xE0FFFFAA,0xE0FFFFAA,0xE0FFFFAA,0xE0FFFFAA,0xE0FFFFAA);
		}
	}
	return 0;
}

en dan onderaan me script:

forward ProxDetector(Float:radi, playerid, string[],col1,col2,col3,col4,col5);
public ProxDetector(Float:radi, playerid, string[],col1,col2,col3,col4,col5)
{
if(IsPlayerConnected(playerid))
{
	new Float:posx, Float:posy, Float:posz;
	new Float:oldposx, Float:oldposy, Float:oldposz;
	new Float:tempposx, Float:tempposy, Float:tempposz;
	GetPlayerPos(playerid, oldposx, oldposy, oldposz);
	//radi = 2.0; //Trigger Radius
	for(new i = 0; i < MAX_PLAYERS; i++)
	{
		if(IsPlayerConnected(i))
		{
			if(!BigEar[i])
			{
				GetPlayerPos(i, posx, posy, posz);
				tempposx = (oldposx -posx);
				tempposy = (oldposy -posy);
				tempposz = (oldposz -posz);
				//printf("DEBUG: X:%f Y:%f Z:%f",posx,posy,posz);
				if (((tempposx < radi/16) && (tempposx > -radi/16)) && ((tempposy < radi/16) && (tempposy > -radi/16)) && ((tempposz < radi/16) && (tempposz > -radi/16)))
				{
					SendClientMessage(i, col1, string);
				}
				else if (((tempposx < radi/8) && (tempposx > -radi/8)) && ((tempposy < radi/8) && (tempposy > -radi/8)) && ((tempposz < radi/8) && (tempposz > -radi/8)))
				{
					SendClientMessage(i, col2, string);
				}
				else if (((tempposx < radi/4) && (tempposx > -radi/4)) && ((tempposy < radi/4) && (tempposy > -radi/4)) && ((tempposz < radi/4) && (tempposz > -radi/4)))
				{
					SendClientMessage(i, col3, string);
				}
				else if (((tempposx < radi/2) && (tempposx > -radi/2)) && ((tempposy < radi/2) && (tempposy > -radi/2)) && ((tempposz < radi/2) && (tempposz > -radi/2)))
				{
					SendClientMessage(i, col4, string);
				}
				else if (((tempposx < radi) && (tempposx > -radi)) && ((tempposy < radi) && (tempposy > -radi)) && ((tempposz < radi) && (tempposz > -radi)))
				{
					SendClientMessage(i, col5, string);
				}
			}
			else
			{
				SendClientMessage(i, col1, string);
			}
		}
	}
}//not connected
return 1;
}

forward ProxDetectorS(Float:radi, playerid, targetid);
public ProxDetectorS(Float:radi, playerid, targetid)
{
if(IsPlayerConnected(playerid)&&IsPlayerConnected(targetid))
{
	new Float:posx, Float:posy, Float:posz;
	new Float:oldposx, Float:oldposy, Float:oldposz;
	new Float:tempposx, Float:tempposy, Float:tempposz;
	GetPlayerPos(playerid, oldposx, oldposy, oldposz);
	//radi = 2.0; //Trigger Radius
	GetPlayerPos(targetid, posx, posy, posz);
	tempposx = (oldposx -posx);
	tempposy = (oldposy -posy);
	tempposz = (oldposz -posz);
	//printf("DEBUG: X:%f Y:%f Z:%f",posx,posy,posz);
	if (((tempposx < radi) && (tempposx > -radi)) && ((tempposy < radi) && (tempposy > -radi)) && ((tempposz < radi) && (tempposz > -radi)))
	{
		return 1;
	}
}
return 0;
}

Bewerkt: door Rickyboy30

Geplaatst:
comment_1501479
Hey Jasper, Ik gebruik dit:

	if (realchat)
{
	if(!IsPlayerInAnyVehicle(playerid) || IsABike(GetPlayerVehicleID(playerid)))
	{
		format(string, sizeof(string), "%s: %s", GetPlayerNameEx(playerid), text);
		// ProxDetector(20.0 ->>...) (change the value 20.0 to your needs, ie = ProxDetector(100.0 ->>...))- changed..
		ProxDetector(100.0, playerid, string,0xE0FFFFAA,0xE0FFFFAA,0xE0FFFFAA,0xE0FFFFAA,0xE0FFFFAA);
	}
	else
	{
			if(CarWindowStatus[GetPlayerVehicleID(playerid)] == 1)
  			{
			format(string, sizeof(string), "[Windows Up] %s: %s", GetPlayerNameEx(playerid), text);
			ProxDetector(100.0, playerid, string,0xE0FFFFAA,0xE0FFFFAA,0xE0FFFFAA,0xE0FFFFAA,0xE0FFFFAA);
		}
		else
		{
			format(string, sizeof(string), "[Windows Down] %s: %s", GetPlayerNameEx(playerid), text);
			ProxDetector(100.0, playerid, string,0xE0FFFFAA,0xE0FFFFAA,0xE0FFFFAA,0xE0FFFFAA,0xE0FFFFAA);
		}
	}
	return 0;
}

en dan onderaan me script:

forward ProxDetector(Float:radi, playerid, string[],col1,col2,col3,col4,col5);
public ProxDetector(Float:radi, playerid, string[],col1,col2,col3,col4,col5)
{
if(IsPlayerConnected(playerid))
{
	new Float:posx, Float:posy, Float:posz;
	new Float:oldposx, Float:oldposy, Float:oldposz;
	new Float:tempposx, Float:tempposy, Float:tempposz;
	GetPlayerPos(playerid, oldposx, oldposy, oldposz);
	//radi = 2.0; //Trigger Radius
	for(new i = 0; i < MAX_PLAYERS; i++)
	{
		if(IsPlayerConnected(i))
		{
			if(!BigEar[i])
			{
				GetPlayerPos(i, posx, posy, posz);
				tempposx = (oldposx -posx);
				tempposy = (oldposy -posy);
				tempposz = (oldposz -posz);
				//printf("DEBUG: X:%f Y:%f Z:%f",posx,posy,posz);
				if (((tempposx < radi/16) && (tempposx > -radi/16)) && ((tempposy < radi/16) && (tempposy > -radi/16)) && ((tempposz < radi/16) && (tempposz > -radi/16)))
				{
					SendClientMessage(i, col1, string);
				}
				else if (((tempposx < radi/8) && (tempposx > -radi/8)) && ((tempposy < radi/8) && (tempposy > -radi/8)) && ((tempposz < radi/8) && (tempposz > -radi/8)))
				{
					SendClientMessage(i, col2, string);
				}
				else if (((tempposx < radi/4) && (tempposx > -radi/4)) && ((tempposy < radi/4) && (tempposy > -radi/4)) && ((tempposz < radi/4) && (tempposz > -radi/4)))
				{
					SendClientMessage(i, col3, string);
				}
				else if (((tempposx < radi/2) && (tempposx > -radi/2)) && ((tempposy < radi/2) && (tempposy > -radi/2)) && ((tempposz < radi/2) && (tempposz > -radi/2)))
				{
					SendClientMessage(i, col4, string);
				}
				else if (((tempposx < radi) && (tempposx > -radi)) && ((tempposy < radi) && (tempposy > -radi)) && ((tempposz < radi) && (tempposz > -radi)))
				{
					SendClientMessage(i, col5, string);
				}
			}
			else
			{
				SendClientMessage(i, col1, string);
			}
		}
	}
}//not connected
return 1;
}

forward ProxDetectorS(Float:radi, playerid, targetid);
public ProxDetectorS(Float:radi, playerid, targetid)
{
if(IsPlayerConnected(playerid)&&IsPlayerConnected(targetid))
{
	new Float:posx, Float:posy, Float:posz;
	new Float:oldposx, Float:oldposy, Float:oldposz;
	new Float:tempposx, Float:tempposy, Float:tempposz;
	GetPlayerPos(playerid, oldposx, oldposy, oldposz);
	//radi = 2.0; //Trigger Radius
	GetPlayerPos(targetid, posx, posy, posz);
	tempposx = (oldposx -posx);
	tempposy = (oldposy -posy);
	tempposz = (oldposz -posz);
	//printf("DEBUG: X:%f Y:%f Z:%f",posx,posy,posz);
	if (((tempposx < radi) && (tempposx > -radi)) && ((tempposy < radi) && (tempposy > -radi)) && ((tempposz < radi) && (tempposz > -radi)))
	{
		return 1;
	}
}
return 0;
}

Van die script snap ik dus niks van.

Geplaatst:
comment_1501761

public OnPlayerText(playerid,text[])
{
for(new i=0; i<MAX_PLAYERS; i++)
{
	if(GetDistanceBetweenPlayers(playerid,i) <= MAX_DISTANCE)
	{
		// als je logs gebrukt voor chats etc.. druk dat er hier tussen...
		return true;
	}
	else
	{
		return false;
	}
}
			return 1;
}

stock GetDistanceBetweenPlayers(playerid,playerid2)
{
new Float:x1,Float:y1,Float:z1,Float:x2,Float:y2,Float:z2;
new Float:tmpdis;
GetPlayerPos(playerid,x1,y1,z1);
GetPlayerPos(playerid2,x2,y2,z2);
tmpdis = floatsqroot(floatpower(floatabs(floatsub(x2,x1)),2)+floatpower(floatabs(floatsub(y2,y1)),2)+floatpower(floatabs(floatsub(z2,z1)),2));
return floatround(tmpdis);

}

NL-Roleplay.pwn(477) : error 021: symbol already defined: "OnPlayerText"

Je hebt nog ergens in je script OnPlayerText staan, voeg deze samen OF verwijder die andere.

NL-Roleplay.pwn(490) : warning 209: function "OnPlayerText" should return a value

fixed, als je de bovenstaande code pakt.

NL-Roleplay.pwn(503) : warning 203: symbol is never used: "IsNumeric"

Je hebt IsNumeric toegevoegd aan je script maar je gebruikt het niet, haal ut dr gewoon uit

NL-Roleplay.pwn(503) : warning 203: symbol is never used: "ReturnUser"

Zelfde als dat IsNumeric gewoon er uit halen.

Hopelijk is het zo duidelijk.

Bewerkt: door Crusher!!

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1514377

Kan iemand een jail+iemand handboeien command voor me maken die alleen voor Gteam TEAM_COP0 is ( if(gTeam[playerid] == TEAM_COP0) ).

Je moet eerst bij iemand handboeien omdoen en dan pas kan je hem jailen, je moet natuurlijk wel dichtbij degene staan die je wilt handboeien.

Thx :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.