Jump to content
Geplaatst:
comment_1500157

Script Aanvraag Topic

Wanneer je hulp nodig hebt bij (het maken van) een bepaalde commando, functie of ander soort script, kan je in dit topic een aanvraag plaatsen zodat de leden jou ermee kunnen helpen.

Plaats alleen een aanvraag wanneer je er echt niet uitkomt. Constant vragen om simpele kleine scripts is niet toegestaan.

Op wiki.sa-mp.com staat uitleg over alle functies in sa-mp en bovendien staan er een aantal tutorials. Let op: wiki.sa-mp.com is wel engelstalig.

Wanneer in dit topic een aanvraag wilt plaatsen of een antwoord op een aanvraag, hou je dan aan de volgende regels. Het niet houden aan de regels zal worden bestraft.

Regels:

  • Gebruik eerst de zoek-functie. Misschien dat het script al eerder geplaatst is.
  • Vraag niet of we een hele gamemode voor je kunnen maken.
  • Dubbelposten/bumpen is niet toegestaan.
  • Het is niet toegestaan om het IP-adres van je server te plaatsen of enige vorm van reclame te maken.
  • Alle 'antwoorden' (dus de script die gemaakt zijn), dienen in dit topic geplaatst te worden, dit zodat anderen er ook iets aan hebben en het niet opnieuw hoeven te vragen.
  • De scripts die je plaatst, MOETEN van te voren getest zijn. Aan niet-werkende scripts heeft niemand wat.
  • Verder zijn hier de normale forumregels ook van kracht.

---------------------------------------------------------------------------------------

Ik begin wel:

Ik heb nu 2 dagen zitten ploeteren om een /me command te maken, nog steeds zonder succes.

Een /me command werkt als volgt: Playernaam* Actie.

dus dan is het in mijn situatie: Rickyboy30 requests a working script. ( /me requests a working script )

hier een afbeelding van een voorbeeld van een andere server:

mecommand.jpg

De tekst moet dus wel voor andere spelers zichtbaar zijn MAAR alleen de spelers in jouw omgeven ( de spelers die je op jouw scherm kunt zien. )

Iemand ? :$

  • Reacties 132
  • Bezichtigingen 36.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1565387

Ja dat weet ik, zo'n command heb ik nu ook.

Maar ik wil d.m.v die command dus een auto maken die blijft staan.

Met AddStaticVehicle blijf die auto daar ook staan?

Of bedoel je iets anders?

Geplaatst:
comment_1565679

Ik heb een command die het volgende doet:

/veh <carid> <color1> <color2>

Hij werkt met Addstaticvehicle(vehid,x,y,z,angle,c1,c2); (ik heb de vehid enz. new's).

Als ik nu /veh doe in game, spawnd die vehicle MAAr als ik de GM restart dan issie weg.

Geplaatst:
comment_1565826

Ik heb een command die het volgende doet:

/veh <carid> <color1> <color2>

Hij werkt met Addstaticvehicle(vehid,x,y,z,angle,c1,c2); (ik heb de vehid enz. new's).

Als ik nu /veh doe in game, spawnd die vehicle MAAr als ik de GM restart dan issie weg.

Dan moet je gewoon Addstaticvehicle(vehid,x,y,z,angle,c1,c2) bij OnGameModeInit() toevoegen.

Geplaatst:
comment_1565865

Lijkt me sterk :S.

Kijk ik heb nu:

dcmd_veh(playerid, params[])
{
  	new Float:x, Float:y, Float:z, Float:angle;
  	GetPlayerPos(playerid, x, y, z);
  	new c1;
  	new c2;
  	new vehid;
if(PlayerInfo[playerid][adminlevel] >= 2)
{
		if(sscanf(params, "i,i,i", vehid,c1,c2))
       {
               SendClientMessage(playerid, COLOR_DRED, "USAGE: /veh <carid> <color1> <color2>");
               return 1;
	}
	SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "You've spawned a vehicle!");
	[b]AddStaticVehicle(vehid,x+1,y,z,angle,c1,c2);[/b]
	return 1;
}
return 1;
}

Die auto blijft dus niet staan na een restart, o.a omdat hij niet word opgeslagen...

Geplaatst:
comment_1566007

Inderdaad, je moet de code voor de auto in een bestand opslaan en dan kun je hem later bij OnGameModeInit zetten.

Maar ik wil dat die command hem automatisch opslaat, zodat ik later niet hoef te copy paste.

Dus, dat mensen hem direct kunnen gebruiken, ook als er een restart is geweest ;).

Geplaatst:
comment_1566166

Inderdaad, je moet de code voor de auto in een bestand opslaan en dan kun je hem later bij OnGameModeInit zetten.

Maar ik wil dat die command hem automatisch opslaat, zodat ik later niet hoef te copy paste.

Dus, dat mensen hem direct kunnen gebruiken, ook als er een restart is geweest ;).

Dat klinkt mij niet echt eenvoudig om te maken, dan zou je al een plugin moeten hebben die je code er automatisch bij zet en compileert.

Geplaatst:
comment_1566202

Het is niet mogelijk om via buiten Pawno om de gamemode aan te passen. Wat je wel zou kunnen toevoegen is een systeem dat alle Model-ID's, Coordinaten en kleuren uit een bestand leest. Je kan dan wel ingame het bestand aanpassen zodat bij restart het voertuig weer geladen wordt. Maar let wel op dat dit een erg ingewikkeld systeem is. Misschien kan je wat vinden in de showroom op het sa:mp forum.

Geplaatst:
comment_1566229

Het is niet mogelijk om via buiten Pawno om de gamemode aan te passen. Wat je wel zou kunnen toevoegen is een systeem dat alle Model-ID's, Coordinaten en kleuren uit een bestand leest. Je kan dan wel ingame het bestand aanpassen zodat bij restart het voertuig weer geladen wordt. Maar let wel op dat dit een erg ingewikkeld systeem is. Misschien kan je wat vinden in de showroom op het sa:mp forum.

Ohh, zo ver had ik nog niet gedacht. :puh:

Geplaatst:
comment_1566891

Hallo,

Ik heb een vliegveld systeem dat zorgt dat je vanaf LS-airport naar lv en sf kan vliegen. Maar nu probeer ik een systeem te maken dat de vluchten annuleert met slecht weer (erg RP dacht ik...), maar een functie als GetWeatherId kan ik niet vinden op de wiki. Bestaat deze of is hier iets anders voor?

Geplaatst:
comment_1566962

Die bestaat ook niet. Je kan het zo doen:

new gWeather = 0;

stock SetWeatherEx(weatherid)
{
   SetWeather(weatherid);
   gWeather = weatherid;
}

en als je dan wil checken voor het weer:

if(gWeather == 8 || gWeather == 9) // kan je nog meer bij doen
{
   // Slecht weer code
}

Geplaatst:
comment_1569991

Ik zoek een public scriptje zoals bijv: SendMessageLocal(float:radi,color,text);

Zodat de ingevoerde tekst dus voor een bepaald gebied gezien kan worden.

stock SendLocalMessage(Float:Radius, Float:X, Float:Y, Float:Z, Color, Text[])
{
for(new i = 0; i < MAX_PLAYERS; i++)
{
	if(IsPlayerInRangeOfPoint(i, Radius, X, Y, Z)
	{
		SendClientMessage(i, Color, Text);
	}
}
}

Volgens mij zou dat moeten werken.

Geplaatst:
comment_1570478

Yo thanks,

En om nog even terug te komen op die dynamic script gedoe,

als ik nu bijv een command maakt die CreateObject(modelid,x,y,z,rotx,roty,rotz,styleofzo); doe, en die slaatie op in het bestandje Objects.

Hoe zorg ik erdan voor dat bij OnGameModeInIt hij dit bestandje gaat lezen, en dat hij per regel elke object eruit haalt?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.