Jump to content
Geplaatst:
comment_1500157

Script Aanvraag Topic

Wanneer je hulp nodig hebt bij (het maken van) een bepaalde commando, functie of ander soort script, kan je in dit topic een aanvraag plaatsen zodat de leden jou ermee kunnen helpen.

Plaats alleen een aanvraag wanneer je er echt niet uitkomt. Constant vragen om simpele kleine scripts is niet toegestaan.

Op wiki.sa-mp.com staat uitleg over alle functies in sa-mp en bovendien staan er een aantal tutorials. Let op: wiki.sa-mp.com is wel engelstalig.

Wanneer in dit topic een aanvraag wilt plaatsen of een antwoord op een aanvraag, hou je dan aan de volgende regels. Het niet houden aan de regels zal worden bestraft.

Regels:

  • Gebruik eerst de zoek-functie. Misschien dat het script al eerder geplaatst is.
  • Vraag niet of we een hele gamemode voor je kunnen maken.
  • Dubbelposten/bumpen is niet toegestaan.
  • Het is niet toegestaan om het IP-adres van je server te plaatsen of enige vorm van reclame te maken.
  • Alle 'antwoorden' (dus de script die gemaakt zijn), dienen in dit topic geplaatst te worden, dit zodat anderen er ook iets aan hebben en het niet opnieuw hoeven te vragen.
  • De scripts die je plaatst, MOETEN van te voren getest zijn. Aan niet-werkende scripts heeft niemand wat.
  • Verder zijn hier de normale forumregels ook van kracht.

---------------------------------------------------------------------------------------

Ik begin wel:

Ik heb nu 2 dagen zitten ploeteren om een /me command te maken, nog steeds zonder succes.

Een /me command werkt als volgt: Playernaam* Actie.

dus dan is het in mijn situatie: Rickyboy30 requests a working script. ( /me requests a working script )

hier een afbeelding van een voorbeeld van een andere server:

mecommand.jpg

De tekst moet dus wel voor andere spelers zichtbaar zijn MAAR alleen de spelers in jouw omgeven ( de spelers die je op jouw scherm kunt zien. )

Iemand ? :$

  • Reacties 132
  • Bezichtigingen 36.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1667585

Nou, nee. Het voertuig staat al op slot vanaf het moment dat ie voor het eerst voor jouw verschijnt (m.a.w. wanneer je het grijze driehoekje op je radar ziet verschijnen).

Ja ik zie het al :S

Ik zat te denken aan OnPlayerEnterVehicle, maar dit was natuurlyk OnVehicleStreamIn :S

Sorry...

Geplaatst:
comment_1667709

Ik heb de fout al, maar toch nog bedankt!

EDIT:

Ik heb nu deze code:

if(strcmp(cmdtext, "/koopcl", true) == 0)
{
   if(IsPlayerInRangeOfPoint(playerid, 5.0, 1380.5502929688,-1088.7947998047,26.754270553509))
   {
       if(!strcmp(CLZinnetje, "1",true))
{
     	    if (100 <= GetPlayerMoney(playerid))
    {
               GivePlayerMoney(playerid, - 100);
               SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "Je hebt een LOL gekocht!");
               GetPlayerName(playerid, pName, sizeof(pName));
               dini_Create(udb_encode(pName));
               dini_BoolSet("LOL.txt", udb_encode(pName), 0);
               format(CLZinnetje, 64, "%s", dini_Get("LOL.txt", udb_encode(pName)));
           }
           else
           {
               SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "Je hebt niet genoeg geld om een LOL te kopen!");
           }
           }
           else
           {
               SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "Je hebt al een LOL!");
           }
           }
           else
           {
               SendClientMessage(playerid, COLOR_GRAY, "Je bent niet bij het stadshuis!");
               return 1;
           }
}

Maar bij elk stukje wat een error moet zijn bijvoorbeeld niet genoeg geld, zegt hij SERVER:UNKNOWN COMMAND

Hoe op te lossen?

EDIT:

Ik heb het opgelost door simpelweg een

return 1;

achter elke error te zetten.

Bewerkt: door Johannetje2

  • 2 maanden later...
Geplaatst:
comment_1701757

ik heb een keer in een server gezien dat er een soort kannon was, dan had je een korte buis met precies recht erachter een schans en aan het einde van die buis zat een soort checkpoint en als je daar in staat bevriest je mannetje en krijg je in beeld 3, 2, 1, en dan word je heel hard uit de buis geschoten met explosies rondom de buis en de auto was niet kapot, dan ga je dus heel hard over de schans en vlieg je heel ver weg:P

weet iemand hoe je zoiets kan maken want ik wil dat graag ook in me server.

ps. de buizen en de schans heb ik al.

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1706099

Ik ben aan het dit aan het zoeken:

ArmyCars

* Dat alleen army (job2) in armywagens kan zoals: hunter,hydra,patriot,...

Policecars

* Dat alleen Police (job1) in Policewagens kan zoals: Copcar,Copbike,...

Betaalpoort

* Dat je een poort kan zetten waar je bv 100$ moet betalen voordat die opengaat voor ongeveer 7 seconde

  • 4 weken later...
Geplaatst:
comment_1722558

Kan iemand een jail+iemand handboeien command voor me maken die alleen voor Gteam TEAM_COP0 is ( if(gTeam[playerid] == TEAM_COP0) ).

Je moet eerst bij iemand handboeien omdoen en dan pas kan je hem jailen, je moet natuurlijk wel dichtbij degene staan die je wilt handboeien.

Thx :)

ik proberde ook een jail command dat jezelf achter de tralies

kwam helaas werkte het niet en viel ik door de lucht en alleen met unjail kwam ik veilig aan de grond

dus goed verder zoeken

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1726450

Ik zou graag een registratie/login window op mijn server willen, die automatisch in beeld komt bij het connecten, ik wil deze aansluitend op Sandra's loginsysteem maken, kan iemand me helpen??

nou ik heb zo scherm maar ik denk niet dat je er veel aan hebt

Geplaatst:
comment_1726515

ik zou wel een simpele speedmeter willen die makelijk in te zetten is met niet te veel codes zeg natuurlijk wel waar ik hem moet plaatsen in het script

ik heb een van de beste, als je even w8 zet ik hem zo neer, zit nu op een andere computer:P

het is gewoon een filterscriptje

Bewerkt: door Morph1

Geplaatst:
comment_1726593

ik zou wel een simpele speedmeter willen die makelijk in te zetten is met niet te veel codes zeg natuurlijk wel waar ik hem moet plaatsen in het script

ik heb een van de beste, als je even w8 zet ik hem zo neer, zit nu op een andere computer:P

het is gewoon een filterscriptje

oke dat zou fijn zijn ik vind dat het gewoon in me server hoort het is een stunt roleplay server

Geplaatst:
comment_1726629

zet dit gewoon in een new pawn bestand, sla het op in de map filterscripts als speedometer ofzo, en compile hem, zet hem in je server en klaar is kees:P

#include <a_samp>
enum td
{
Text:TDSpeedClock[10]
}

new TextDraws[td];
new Text:TextDrawsd[MAX_PLAYERS][4];
new DeActiveSpeedometer[MAX_PLAYERS];

public OnFilterScriptInit()
{
print("Clock Speedometer load");

TextDraws[TDSpeedClock][0] = TextDrawCreate(491.000000,393.000000,"~g~20");
	TextDraws[TDSpeedClock][1] = TextDrawCreate(487.000000,372.000000,"~g~40");
	TextDraws[TDSpeedClock][2] = TextDrawCreate(491.000000,351.000000,"~g~60");
	TextDraws[TDSpeedClock][3] = TextDrawCreate(524.000000,338.000000,"~g~80");
	TextDraws[TDSpeedClock][4] = TextDrawCreate(564.000000,341.000000,"~g~100");
	TextDraws[TDSpeedClock][5] = TextDrawCreate(594.000000,360.500000,"~g~120");
	TextDraws[TDSpeedClock][6] = TextDrawCreate(591.000000,383.000000,"~g~140");
	TextDraws[TDSpeedClock][7] = TextDrawCreate(578.000000,402.000000,"~g~160");
	TextDraws[TDSpeedClock][8] = TextDrawCreate(534.000000,396.000000,"~r~/ \\");
	TextDraws[TDSpeedClock][9] = TextDrawCreate(548.000000,401.000000,".");
	TextDrawLetterSize(TextDraws[TDSpeedClock][8], 1.059999, 2.100000);
TextDrawLetterSize(TextDraws[TDSpeedClock][9], 0.73, -2.60);
	for(new i; i < 10; i++)
	{
		TextDrawSetShadow(TextDraws[TDSpeedClock][i], 1);
		TextDrawSetOutline(TextDraws[TDSpeedClock][i], 0);
	}


return 1;
}

public OnFilterScriptExit()
{
print("Clock Speedometer unload");

return 1;
}

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
if(strcmp(cmdtext[1], "speedo", false) == 0)
{
	new strOptionInfo[2][37]=
	    {
	        "You have turned on your speedometer",
	        "You have turned off your speedometer"
	    };

	DeActiveSpeedometer[playerid] = !DeActiveSpeedometer[playerid];
	SendClientMessage(playerid, 0x00AA00FF, strOptionInfo[DeActiveSpeedometer[playerid]]);
	if(!DeActiveSpeedometer[playerid])
	{
		for(new i; i < 10; i++)
			TextDrawShowForPlayer(playerid, TextDraws[TDSpeedClock][i]);

		for(new i; i < 4; i++)
	  		TextDrawsd[playerid][i] = TextDrawCreate(555.0, 402.0, "~b~.");
	}
	else
	{
		for(new i; i < 4; i++)
		    TextDrawHideForPlayer(playerid, TextDrawsd[playerid][i]);
		for(new i; i < 10; i++)
			TextDrawHideForPlayer(playerid, TextDraws[TDSpeedClock][i]);
	}

	return 1;
}

return 0;
}

public OnPlayerStateChange(playerid, newstate, oldstate)
{
if(newstate == PLAYER_STATE_DRIVER && !DeActiveSpeedometer[playerid])
{
	for(new i; i < 10; i++)
		TextDrawShowForPlayer(playerid, TextDraws[TDSpeedClock][i]);

	for(new i; i < 4; i++)
  		TextDrawsd[playerid][i] = TextDrawCreate(555.0, 402.0, "~b~.");

}
else
{
	for(new i; i < 4; i++)
	    TextDrawHideForPlayer(playerid, TextDrawsd[playerid][i]);
	for(new i; i < 10; i++)
		TextDrawHideForPlayer(playerid, TextDraws[TDSpeedClock][i]);
}

return 1;
}

public OnPlayerUpdate(playerid)
{
new
    Float:fPos[3],
    Float:Pos[4][2],
    Float:fSpeed;

if(GetPlayerState(playerid) == PLAYER_STATE_DRIVER && !DeActiveSpeedometer[playerid])
{
	GetVehicleVelocity(GetPlayerVehicleID(playerid), fPos[0], fPos[1], fPos[2]);

	fSpeed = floatsqroot(floatpower(fPos[0], 2) + floatpower(fPos[1], 2) +
	 floatpower(fPos[2], 2)) * 200;

	new Float:alpha = 320 - fSpeed;
	if(alpha < 60)
	    alpha = 60;

	for(new i; i < 4; i++)
	{
	    TextDrawHideForPlayer(playerid, TextDrawsd[playerid][i]);
	    TextDrawDestroy(TextDrawsd[playerid][i]);
  		GetDotXY(548, 401, Pos[i][0], Pos[i][1], alpha, (i + 1) * ;
  		TextDrawsd[playerid][i] = TextDrawCreate(Pos[i][0], Pos[i][1], "~b~.");
 			TextDrawLetterSize(TextDrawsd[playerid][i], 0.73, -2.60);
		TextDrawSetOutline(TextDrawsd[playerid][i], 0);
		TextDrawSetShadow(TextDrawsd[playerid][i], 1);
		TextDrawShowForPlayer(playerid, TextDrawsd[playerid][i]);
	}
}


return 1;
}

stock GetDotXY(Float:StartPosX, Float:StartPosY, &Float:NewX, &Float:NewY, Float:alpha, Float:dist)
{
 NewX = StartPosX + (dist * floatsin(alpha, degrees));
 NewY = StartPosY + (dist * floatcos(alpha, degrees));
}

p.s. credits gaan niet naar mij, weet niet wie hem gemaakt heeft, heb hem gewoon zo gedownload

Bewerkt: door Morph1

  • 3 maanden later...
Geplaatst:
comment_1785455

Hallo. Kan iemand even een scriptje maken als ik /givemeonecar in typ dat ik dan een turismo krijg.

he kak nu moet ik wel reageren :puh:

if(!strcmp(cmdtext, "/givemeonecar"))
{
   new float:X, float:Y, float:Z, float:Angle;
   new Turismo;
   DestroyVehicle(GetPlayerVehicleID(playerid)); // hier word het voertuig waar je op dat moment in zit vernietigd
   GetPlayerPostition(playerid, X,Y,Z);
   GetPlayerFacingAngle(playerid, Angle);
   Turismo = CreateVehicle(451, 0.0,0.0,5.0,0.0,3,3,5000);
   PutPlayerInVehicle(playerid, Turismo,0);
   SetVehiclePos(GetPlayerVehicleID(playerid), X,Y,Z);
   SetVehicleZAngle(GetPlayerVehicleID(playerid), Angle);
   return 1;
} 

ik weet niet waar die warnings vandaan komen maar hij doet het wel.

Bewerkt: door Morph1

Geplaatst:
comment_1785518

if(!strcmp(cmdtext, "/givemeonecar"))
{
   new float:X, float:Y, float:Z, float:Angle;
   new Turismo;
   DestroyVehicle(GetPlayerVehicleID(playerid)); // hier word het voertuig waar je op dat moment in zit vernietigd
   GetPlayerPostition(playerid, X,Y,Z);
   GetPlayerFacingAngle(playerid, Angle);
   Turismo = CreateVehicle(451, 0.0,0.0,5.0,0.0,3,3,5000);
   PutPlayerInVehicle(playerid, Turismo,0);
   SetVehiclePos(GetPlayerVehicleID(playerid), X,Y,Z);
   SetVehicleZAngle(GetPlayerVehicleID(playerid), Angle);
   return 1;
} 

Waar moet ik die plaatsen ?

Geplaatst:
comment_1785741

dat dacht ik ook maar dat doet hij het niet. Zal nog eens proberen

Dit zijn mijn errors

C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\filterscripts\voertuigen.pwn(411) : warning 217: loose indentation

C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\filterscripts\voertuigen.pwn(412) : warning 225: unreachable code

C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\filterscripts\voertuigen.pwn(412) : warning 217: loose indentation

C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\filterscripts\voertuigen.pwn(425) : warning 217: loose indentation

C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\filterscripts\voertuigen.pwn(427) : error 010: invalid function or declaration

C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\filterscripts\voertuigen.pwn(431) : error 021: symbol already defined: "DestroyVehicle"

C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\filterscripts\voertuigen.pwn(433) : error 021: symbol already defined: "GetPlayerFacingAngle"

C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\filterscripts\voertuigen.pwn(438) : error 010: invalid function or declaration

C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\filterscripts\voertuigen.pwn(574) : warning 235: public function lacks forward declaration (symbol "Resetgate1")

C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\filterscripts\voertuigen.pwn(579) : warning 235: public function lacks forward declaration (symbol "Resetgate2")

C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\filterscripts\voertuigen.pwn(586) : warning 203: symbol is never used: "Angle"

C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\filterscripts\voertuigen.pwn(586) : warning 203: symbol is never used: "Turismo"

C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\filterscripts\voertuigen.pwn(586) : warning 203: symbol is never used: "X"

C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\filterscripts\voertuigen.pwn(586) : warning 203: symbol is never used: "Y"

C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\filterscripts\voertuigen.pwn(586) : warning 203: symbol is never used: "Z"

Bewerkt: door treindom

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.