Jump to content
Geplaatst:
comment_1500157

Script Aanvraag Topic

Wanneer je hulp nodig hebt bij (het maken van) een bepaalde commando, functie of ander soort script, kan je in dit topic een aanvraag plaatsen zodat de leden jou ermee kunnen helpen.

Plaats alleen een aanvraag wanneer je er echt niet uitkomt. Constant vragen om simpele kleine scripts is niet toegestaan.

Op wiki.sa-mp.com staat uitleg over alle functies in sa-mp en bovendien staan er een aantal tutorials. Let op: wiki.sa-mp.com is wel engelstalig.

Wanneer in dit topic een aanvraag wilt plaatsen of een antwoord op een aanvraag, hou je dan aan de volgende regels. Het niet houden aan de regels zal worden bestraft.

Regels:

  • Gebruik eerst de zoek-functie. Misschien dat het script al eerder geplaatst is.
  • Vraag niet of we een hele gamemode voor je kunnen maken.
  • Dubbelposten/bumpen is niet toegestaan.
  • Het is niet toegestaan om het IP-adres van je server te plaatsen of enige vorm van reclame te maken.
  • Alle 'antwoorden' (dus de script die gemaakt zijn), dienen in dit topic geplaatst te worden, dit zodat anderen er ook iets aan hebben en het niet opnieuw hoeven te vragen.
  • De scripts die je plaatst, MOETEN van te voren getest zijn. Aan niet-werkende scripts heeft niemand wat.
  • Verder zijn hier de normale forumregels ook van kracht.

---------------------------------------------------------------------------------------

Ik begin wel:

Ik heb nu 2 dagen zitten ploeteren om een /me command te maken, nog steeds zonder succes.

Een /me command werkt als volgt: Playernaam* Actie.

dus dan is het in mijn situatie: Rickyboy30 requests a working script. ( /me requests a working script )

hier een afbeelding van een voorbeeld van een andere server:

mecommand.jpg

De tekst moet dus wel voor andere spelers zichtbaar zijn MAAR alleen de spelers in jouw omgeven ( de spelers die je op jouw scherm kunt zien. )

Iemand ? :$

  • Reacties 132
  • Bezichtigingen 36.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1785756

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])

{

if(strcmp(cmdtext, "/cargaragedown", true) == 0)

{

MoveObject(gate2,2521.98632812,-1274.20068359,10.45768356, 2.00);//Tip: als je de gate naar benede wil kan je de coordinaten van je object kopieren (X,Y,Z) en dan achter de Z gewoon -5 zetten

SendClientMessage(playerid, 0xFF000000, "Gate Open");

SetTimer("Resetgate2",5000,0); //verander zelf de tijd. (nu sluit die na 5 seconden)

return 1;

}

if(strcmp(cmdtext, "/cargarageup", true) == 0)

{

MoveObject(gate2,2521.98632812,-1274.20068359,34.45768356, 2.00); //zelfde X,Y,Z als het object in OnGameModeInit

SendClientMessage(playerid, 0xFF000000, "Gate Closed");

return 1;

}

return 0;

if(strcmp(cmdtext, "/admingatedown", true) == 0)

{

MoveObject(gate1,1812.63964844,-2112.76074219,0.59965515, 2.00);//Tip: als je de gate naar benede wil kan je de coordinaten van je object kopieren (X,Y,Z) en dan achter de Z gewoon -5 zetten

SendClientMessage(playerid, 0xFF000000, "Gate Open");

SetTimer("Resetgate1",5000,0); //verander zelf de tijd. (nu sluit die na 5 seconden)

return 1;

}

if(strcmp(cmdtext, "/admingateup", true) == 0)

{

MoveObject(gate1,1812.63964844,-2112.76074219,17.59965515, 2.00); //zelfde X,Y,Z als het object in OnGameModeInit

SendClientMessage(playerid, 0xFF000000, "Gate Closed");

return 1;

}

return 0;

}

if(!strcmp(cmdtext, "/givemeonecar"))

{

new float:X, float:Y, float:Z, float:Angle;

new Turismo;

DestroyVehicle(GetPlayerVehicleID(playerid)); // hier word het voertuig waar je op dat moment in zit vernietigd

GetPlayerPostition(playerid, X,Y,Z);

GetPlayerFacingAngle(playerid, Angle);

Turismo = CreateVehicle(451, 0.0,0.0,5.0,0.0,3,3,5000);

PutPlayerInVehicle(playerid, Turismo,0);

SetVehiclePos(GetPlayerVehicleID(playerid), X,Y,Z);

SetVehicleZAngle(GetPlayerVehicleID(playerid), Angle);

return 1;

}

Alsjeblieft

Geplaatst:
comment_1785767

dat is ook wel logisch als je hem buiten de public zet, je heb de public al afgesloten en daarna zet je los in het script dit command. :

	
public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
	if(strcmp(cmdtext, "/cargaragedown", true) == 0)
	{
		MoveObject(gate2,2521.98632812,-1274.20068359,10.45768356, 2.00);//Tip: als je de gate naar benede wil kan je de coordinaten van je object kopieren (X,Y,Z) en dan achter de Z gewoon -5 zetten
		SendClientMessage(playerid, 0xFF000000, "Gate Open");
		SetTimer("Resetgate2",5000,0); //verander zelf de tijd. (nu sluit die na 5 seconden)
		return 1;
	}
	if(strcmp(cmdtext, "/cargarageup", true) == 0)
	{
		MoveObject(gate2,2521.98632812,-1274.20068359,34.45768356, 2.00); //zelfde X,Y,Z als het object in OnGameModeInit
		SendClientMessage(playerid, 0xFF000000, "Gate Closed");
		return 1;
	}

	if(strcmp(cmdtext, "/admingatedown", true) == 0)
	{
		MoveObject(gate1,1812.63964844,-2112.76074219,0.59965515, 2.00);//Tip: als je de gate naar benede wil kan je de coordinaten van je object kopieren (X,Y,Z) en dan achter de Z gewoon -5 zetten
		SendClientMessage(playerid, 0xFF000000, "Gate Open");
		SetTimer("Resetgate1",5000,0); //verander zelf de tijd. (nu sluit die na 5 seconden)
		return 1;
	}
	if(strcmp(cmdtext, "/admingateup", true) == 0)
	{
		MoveObject(gate1,1812.63964844,-2112.76074219,17.59965515, 2.00); //zelfde X,Y,Z als het object in OnGameModeInit
		SendClientMessage(playerid, 0xFF000000, "Gate Closed");
		return 1;
	}
	if(!strcmp(cmdtext, "/givemeonecar"))
	{
		new float:X, float:Y, float:Z, float:Angle;
		new Turismo;
		DestroyVehicle(GetPlayerVehicleID(playerid)); // hier word het voertuig waar je op dat moment in zit vernietigd
		GetPlayerPos(playerid, X,Y,Z);
		GetPlayerFacingAngle(playerid, Angle);
		Turismo = CreateVehicle(451, 0.0,0.0,5.0,0.0,3,3,5000);
		PutPlayerInVehicle(playerid, Turismo,0);
		SetVehiclePos(GetPlayerVehicleID(playerid), X,Y,Z);
		SetVehicleZAngle(GetPlayerVehicleID(playerid), Angle);
		return 1;
	}
	return 0;

}

zo is ie goed

Bewerkt: door Morph1

Geplaatst:
comment_1786070

Als ik dat erbij plaats krijg ik dit :puh:

C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\gamemodes\maikelscript.pwn(289) : warning 217: loose indentation

C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\gamemodes\maikelscript.pwn(294) : error 017: undefined symbol "GetPlayerPostition"

C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\gamemodes\maikelscript.pwn(295) : warning 213: tag mismatch

C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\gamemodes\maikelscript.pwn(298) : warning 213: tag mismatch

C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\gamemodes\maikelscript.pwn(298) : warning 213: tag mismatch

C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\gamemodes\maikelscript.pwn(298) : warning 213: tag mismatch

C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\gamemodes\maikelscript.pwn(299) : warning 213: tag mismatch

C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\gamemodes\maikelscript.pwn(302) : warning 217: loose indentation

C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\gamemodes\maikelscript.pwn(438) : warning 235: public function lacks forward declaration (symbol "Resetobj")

Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

1 Error.

Die laataste komt door mij hoef je niks aan te doen. en die op regel 217 ook.

Bewerkt: door treindom

Geplaatst:
comment_1786113

De laatste return 1; vervangen door return 0; lost misschien al wat op.

dat maak niet zoveel uit in je gamemode, ik heb mijn post hierboven aangepast, nu krijg je alleen nog "warning tag mismatch"

had in plaats van "GetPlayerPos" had ik "GetPlayerPosition" gedaan XD

en bij die loose indentation heb je het script verkeerd uitgelijnd

Bewerkt: door Morph1

  • 8 maanden later...
Geplaatst:
comment_1882885

Ik heb een soort van Teamspeak channel nodig.. Zoiets als een walkie talkie. Je kan met /channel [channel number] een channel kiezen, en als je dan /c [je text] doet dat iedereen die hetzelfde channel heeft, dan die message krijgt.

Kan het ook wat met uitleg? dat ik begrijp wat ik kopieer en er wat van leer :puh:

Alvast bedankt, Penait1

EDIT: Als het kan het liefst in ZCMD

Bewerkt: door penait1

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1885972

Oke als je zoiets wilt maken dan is dat eigenlijk best simpel je moet alleen 1 ding snappen en dat is dit:

new iets[5];

Wat dit eigenlijk doet is het maakt 5x de variable "iets" aan. even wat duidelijker uitleg

iets[0]
iets[1]
iets[2]
iets[3]
iets[4]

TOT 5. want pawn telt vanaf 0. :) elke van die dingen kan je een apart getal geven bijvoorbeeld.

iets[0] = 35;
iets[1] = 190;
iets[2] = 2;
iets[3] = 18;
iets[4] = 55;

Als je dit nog niet helemaal begrijpt dan moetje het maar zeggen.

Oke wat je dan eigenlijk doet is je zet boven aan je script

new channel[MAX_PLAYERS];

MAX_PLAYERS is een pre-defined getal dat het maximaal aantal spelers geeft. 500 dus.

Oke wat je dan doet is maak je de command voor het channel kiezen

CMD:channel(playerid, params[])
{
   if(isnull(params)) // kijkt of er wel iets is ingevoerd
   {
      return SendClientMessage(playerid,0xFFFFFFFF,"Je hebt geen getal ingevoerd");
   }
   new channel_nummer = strvar(params);

   if(channel_nummer > 0 || channel_nummer < 5) // nu heeft het maximaal 5 channels
   {
       channel[playerid] = channel_nummer; //zet de speler in het channel
       SendClientMessage(playerid,0xFFFFFFFF,"Je zit nu in een channel");
   }
   else if(channel_nummer == 0) // we gebruiken 0 voor het uitzetten
   {
      channel[playerid] = 0;
      SendClientMessage(playerid,0xFFFFFFFF,"Je zit niet meer in een channel");
   }
   else // fout melding
   {
      SendClientMessage(playerid,0xFFFFFFFF,"Je hebt geen getal ingevoerd of het is tehoog/telaag");
   }
   return 1;
}

als je het niet begrijpt hoor ik het wel. dan doen we nu de command voor het /c

CMD:c(playerid, params[])
{
  if(channel[playerid] == 0) // als de speler gekozen heeft om niet in een channel te zitten.
  {
      return SendClientMessage(playerid,0xFFFFFFFF,"Je zit niet in een channel typ /channel [nummer] om in een channel tegaan");
  }
  if(isnull(params)) // kijkt of er wel iets is ingevoerd
  {
      return SendClientMessage(playerid,0xFFFFFFFF,"Je hebt geen getal ingevoerd");
  }


  new bericht[128],name[MAX_PLAYER_NAME];
  GetPlayerName(playerid,name,MAX_PLAYER_NAME);
  format(bericht,128,"[Channel] %s:%s",name,params);


  for(new i; i<MAX_PLAYERS; i++)
  {
     if(channel[i] == channel[playerid])
     {
         SendClientMessage(playerid,0xFFFFFFFF,bericht);
     }
  }
  return 1;
}

Zo moet het goed gaan. als het niet werkt of als je het niet begrijpt dan vraag je het maar dan leg ik het specefieke nog een keer duidelijk uit :)

Bewerkt: door Crusher!!

  • 4 weken later...
  • 1 maand later...
Geplaatst:
comment_1906252

Hallo,

Ik heb de adminhelp van de pawn master tutorial list hebruikt.

Nu is mijn vraag weet iemand het script dat ik alleen als ik met rcon ben ingelogd dat ik dan iemand geld kan geven want bij de adminhelp moet dat op een speciale manier. Ik zou hem graag willen .

Gr

  • 4 weken later...
  • 7 maanden later...
Geplaatst:
comment_1962475

Gevraagde dienst: Iemand die voor mij een payday / experience systeem wil scripten.

Beloning: Een leuk payday systeem en bij elke payday in de chat: Special thanks for ......

Extra informatie: Het werkt zo:

Wij zijn bezig met een race & Roleplay gamemode en we zijn al behoorlijk ver.

Nu hebben we een experience systeem nodig waarme je een steeds hogere rank haalt.

Je begint als speler met score 0, dan komt er om het uur een payday waarbij je geld en 1 experience krijgt daarmee ben je dan score 1.

Dan moet je weer 2 nieuwe experience punten halen om je volgende score te halen.

Als je rank 2 bent moet je weer 3 nieuwe experience punten halen en zo gaat het door.

Ook kan je met het winnen van een race een experience punt halen.

Neem contact op via: Het liefst via PM

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.