Jump to content
Geplaatst:
comment_1502072

Hallo, ik wil een paar voertuigen spawnen ergens:

Dat kan met een hele code:

//Banshee
0247: load_model #BANSHEE 
038B: load_requested_models 

:BANSHEE_LOAD
wait 0
00D6: if  
8248:  not model #BANSHEE available 
jump @BANSHEE_LOAD

:BANSHEE_SPAWN
car.create($Banshai, #BANSHEE, -2062.6328, -110.0574, 35.3272) //Auto creëren
car.angle($Banshai) = 180.0 //De hoek van de auto op 180 zetten
0229: set_car $Banshai primary_color_to 0 secondary_color_to 0

of met een cargenerator

Maar met een Cargenerator kan je geen kleuren etc. invoeren, en met de code spawnt hij maar 1 keer :7

Dus hoe krijg ik een gekleurde auto die blijft spawnen

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1502279
Hier staat een uitleg over cars spawnen, en het begint al met "auto´s die blijven spawnen". Ik zou dus hier even een kijkje nemen.

Als je gelezen had, had je gezien dat dat over een cargenerator gaat, daar kan je geen opcodes voor kleur etc. aan toevoegen :Y

Maar bedankt voor de hulp hoot :tu:

Geplaatst:
comment_1502353

Niet getest.

//Banshee
0247: load_model #BANSHEE
038B: load_requested_models

:BANSHEE_LOAD
wait 0
00D6: if  
8248:  not model #BANSHEE available
jump @BANSHEE_LOAD

:BANSHEE_SPAWN
car.create($Banshai, #BANSHEE, -2062.6328, -110.0574, 35.3272) //Auto creëren
car.angle($Banshai) = 180.0 //De hoek van de auto op 180 zetten
0229: set_car $Banshai primary_color_to 0 secondary_color_to 0

:BANSHEE_CONTROL  // toegevoegde stuk
wait 0
if and
not Actor.InCar($PLAYER_ACTOR, $Banshai)
00EC:   actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point -2062.6328 -110.0574 radius 200.0 200.0
jf @BANSHEE_CONTROL
01C3: remove_references_to_car $Banshai // Like turning a car into any random car
Car.Create($Banshai, #BANSHEE, -2062.6328, -110.0574, 35.3272)
Car.Angle($Banshai) = 180.0
0229: set_car $Banshai primary_color_to 0 secondary_color_to 0

Uitleg:

Er wordt gecontroleerd of de speler in de buurt is van de Banshee. Dan wordt de oude Banshee doelloos gemaakt (zodat je er niks meer mee kan) en wordt er een nieuwe gemaakt.

Dit is ongeveer hetzelfde als een cargenerator, alleen dat je hem nu alles mee kan geven.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1502376
Niet getest.

//Banshee
0247: load_model #BANSHEE
038B: load_requested_models

:BANSHEE_LOAD
wait 0
00D6: if  
8248:  not model #BANSHEE available
jump @BANSHEE_LOAD

:BANSHEE_SPAWN
car.create($Banshai, #BANSHEE, -2062.6328, -110.0574, 35.3272) //Auto creëren
car.angle($Banshai) = 180.0 //De hoek van de auto op 180 zetten
0229: set_car $Banshai primary_color_to 0 secondary_color_to 0

:BANSHEE_CONTROL  // toegevoegde stuk
wait 0
if and
not Actor.InCar($PLAYER_ACTOR, $Banshai)
00EC:   actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point -2062.6328 -110.0574 radius 200.0 200.0
jf @BANSHEE_CONTROL
01C3: remove_references_to_car $Banshai // Like turning a car into any random car
Car.Create($Banshai, #BANSHEE, -2062.6328, -110.0574, 35.3272)
Car.Angle($Banshai) = 180.0
0229: set_car $Banshai primary_color_to 0 secondary_color_to 0

Uitleg:

Er wordt gecontroleerd of de speler in de buurt is van de Banshee. Dan wordt de oude Banshee doelloos gemaakt (zodat je er niks meer mee kan) en wordt er een nieuwe gemaakt.

Dit is ongeveer hetzelfde als een cargenerator, alleen dat je hem nu alles mee kan geven.

Ah super, ga ik morgen meteen ff proberen _O_

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1503603
Niet getest.

//Banshee
0247: load_model #BANSHEE
038B: load_requested_models

:BANSHEE_LOAD
wait 0
00D6: if  
8248:  not model #BANSHEE available
jump @BANSHEE_LOAD

:BANSHEE_SPAWN
car.create($Banshai, #BANSHEE, -2062.6328, -110.0574, 35.3272) //Auto creëren
car.angle($Banshai) = 180.0 //De hoek van de auto op 180 zetten
0229: set_car $Banshai primary_color_to 0 secondary_color_to 0

:BANSHEE_CONTROL  // toegevoegde stuk
wait 0
if and
not Actor.InCar($PLAYER_ACTOR, $Banshai)
00EC:   actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point -2062.6328 -110.0574 radius 200.0 200.0
jf @BANSHEE_CONTROL
01C3: remove_references_to_car $Banshai // Like turning a car into any random car
Car.Create($Banshai, #BANSHEE, -2062.6328, -110.0574, 35.3272)
Car.Angle($Banshai) = 180.0
0229: set_car $Banshai primary_color_to 0 secondary_color_to 0

Uitleg:

Er wordt gecontroleerd of de speler in de buurt is van de Banshee. Dan wordt de oude Banshee doelloos gemaakt (zodat je er niks meer mee kan) en wordt er een nieuwe gemaakt.

Dit is ongeveer hetzelfde als een cargenerator, alleen dat je hem nu alles mee kan geven.

Ah super, ga ik morgen meteen ff proberen _O_

Weet iemand trouwens hoe je een auto meerdere nitro's geeft? :Y

Bewerkt: door hippiebus

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1504219
Waarschijnlijk een beetje spelen met een loop. ^_^

Dus ik moet gewoon bijv. 10 keer deze code plakken:

09E9: car 34@ add_single_nitro ?

Ik zal het proberen :Y

EDIT: Nee, ik krijg er dan maar 1 :7:duh:

Bewerkt: door hippiebus

Geplaatst:
comment_1504341

Met een loop bedoeld ze dat een code steeds herhaald word bij een bepaalde voorwaarde. Bijvoorbeeld:

:nitro
wait 500
09E9: car 34@ add_single_nitro
jump @nitro

Maar in die opcode staat expliciet dat het één nitro geeft, misschien is er ook nog een andere voor?

Geplaatst:
comment_1504400

Als je het zo in de loop zet, en hij wordt gebruikt, dan krijg je gelijk weer een nieuwe. Wel beetje met wait spelen zodat hij niet continue crashed. Er zijn naar mijn weten geen andere opcodes voor dit, ook geen opcode die checkt of een car überhaupt nitro heeft. Gewoon beetje zelf mee testen :)

(Tenzij je een taxi bedoelt, want die kan je gewoon over het algemeen uit/aan zetten)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.