Jump to content
Geplaatst:
comment_1503142

Algemeen Rock/Metal Topic

Hallo rockliefhebbers en metalheads, of beide natuurlijk :D

Aangezien het laatste "algemene" Rock topic een beetje mislukt is, en de laatste post uit maart dit jaar komt, heb ik besloten om een nieuw algemeen, en bovendien duidelijker topic te maken in plaats van die oude te bumpen.

Dit topic is bedoelt voor ons om met elkaar liedjes te delen, bands aan te raden en natuurlijk te praten over je favoriete bands :Y

Rock is een subgenre van de popmuziek, dat traditioneel gekenmerkt wordt door een bezetting van gitaar, basgitaar en drums, aangevuld met zang en/of andere instrumenten. Rock werd populair in de Verenigde Staten tijdens de jaren '50, waar het evolueerde uit bestaande genres zoals rhythm-and-blues en country. Waar het in de jaren '50 alleen uit rock-'n-roll en rockabilly bestond, groeide rock uit tot een muziekstroming met vele verschillende subgenres. Rock waaide in de jaren zestig, mede dankzij de British Invasion, over naar de rest van de wereld. Eind jaren '60 ontstond de psychedelische rock, gevolgd door heavy metal en punk in de jaren '80. In de jaren erna waren new wave en grunge populair. Rock blijft wereldwijd een van de meest beluisterde genres.[1]

Omdat het genre erg breed is, is 'rock' heden ten dage een vrij algemene term. Het beslaat zowel hitparademuziek zoals Kane en K's Choice alswel sommige vormen van metal. Soms worden ook blues en country tot de rock gerekend.

Rock werd een internationaal cultureel fenomeen met aanzienlijk sociaal effect. De rock is geëvolueerd in een massa van hoogst variërende stijlen met wijdverspreide populariteit.

Heavy metal of metal is een muziekstroming die begin jaren '70 in de 20e eeuw is ontstaan en voortkwam uit de hardrockmuziek. Het wordt gekenmerkt door agressieve ritmes, zwaar versterkte elektrische gitaren en duistere tonen. Black Sabbath wordt vaak als eerste heavymetalband aangewezen, andere bekende heavymetalbands zijn Manowar, Iron Maiden, Saxon en Judas Priest. Uit heavy metal kwamen uiteindelijk andere subgenres voort, zoals trashmetal, deathmetal, powermetal, gothic metal, doommetal, black metal en vele andere. Een fan van het metalgenre wordt een metalhead genoemd, soms ook headbanger of metalmaniac.

In metal wordt soms gezongen over eigen of maatschappelijke problemen, soms over religie, en soms over fictionele of macabere onderwerpen.

Mensen die niet van Rock/Metal houden en alleen hier komen om dit topic te verzieken, vraag ik vriendelijk om het volgende de te doen:

2ch27aq.jpg

Houdt dit topic graag schoon, en zonder gezeik ^_^

Dan trap ik af,

Ik houd veel van Rock/Hardrock/Heavy Metal & Power Metal.

Ik heb niet echt een favoriete band, maar ik kan wel een lijstje van bands op noemen die ik erg goed vind:

Golden Earring - Rock

Guns N' Roses - Hardrock

Whitesnake - Hardrock

Poison - Glam/Hair Metal

AC/DC - Hardrock/Heavy Metal

Iron Maiden - Heavy Metal

Black Sabbath - Heavy Metal

Metallica - Trash Metal

Sonata Arctica - Power Metal

Freedom Call - Power Metal

Dragonforce - Power Metal

Hammerfall - Power Metal

Stratovarius - Power Metal

Nightwish - Power Metal

En er zijn er natuurlijk nog veel meer die de moeite waard zijn om naar te luisteren!

Ik trap af met enkele liedjes!

• Reacties 164
  • Bezichtigingen 36.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1933419

Filmpje Black Sabbath - Heaven and Hell

Ahaha, GTA IV, Liberty Rock Radio 97.8 :puh: Prachtig nummer.

Èèn van m'n favoriete liedjes, prachtige intro ook. Knopfler rulezz _O_

Bewerkt: door _Night-Men_

Geplaatst:
comment_1933435

Filmpje Black Sabbath - Heaven and Hell

Ahaha, GTA IV, Liberty Rock Radio 97.8 :puh: Prachtig nummer

Ik ken hem alleen niet van GTA IV, toen ik hem hoorde was het wel zo van 'Hey! Die ken ik!' ofzo, kende hem al een flinke tijd en is inderdaad een geweldig nummer. Net zoals deze:

http://www.youtube.com/watch?v=4YBFJp2F3d4

http://www.youtube.com/watch?v=fuRKRFjm-HA&feature=player_embedded

Bewerkt: door Zamg0d1

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1934733

Ben een rock,punk,metal fan

ik heb in mijn lijst staan.

Bowling for soup.
Breaking benjamin
Childeren Bodem
Manowar
Nirvana
AC/DC
Bon Jovi
Bullet for my valletine
Within Temptation
Epica
Ramstein
Di-rect(Toen Tim er nog bij zat)
Courage my love
Fit for rivals
Sum41
The offspring
Slipknot
Korn
Guns & Roses
Beatles

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.