Hallo mensen. Ik zou graag met het programma G-Parted de C schijf kleiner willen maken en dan een nieuwe partitie aanmaken. Dit omdat mijn vader nu vista heeft en Windows 7 wil proberen. Maar hij durft niet in een keer over te gaan. Dus is het veilig om met G-Parted de C partitie te verkleinen? Op de C schijf is Vista geinstalleerd. Volgens de verhalen die ik heb gelezen zitten er weinig risico's aan, maar ik wilde het even zeker weten van de experts hier . En als ik de belangrijke gegevens kopieer naar de D schijf, lopen die sowieso geen gevaar, toch? En hoe krijg ik een bootloader (zo heet dat toch?). Alvast bedankt
Hallo mensen. Ik zou graag met het programma G-Parted de C schijf kleiner willen maken en dan een nieuwe partitie aanmaken. Dit omdat mijn vader nu vista heeft en Windows 7 wil proberen. Maar hij durft niet in een keer over te gaan. Dus is het veilig om met G-Parted de C partitie te verkleinen? Op de C schijf is Vista geinstalleerd. Volgens de verhalen die ik heb gelezen zitten er weinig risico's aan, maar ik wilde het even zeker weten van de experts hier
. En als ik de belangrijke gegevens kopieer naar de D schijf, lopen die sowieso geen gevaar, toch? En hoe krijg ik een bootloader (zo heet dat toch?). Alvast bedankt 
EDIT: Hmmm, nu ik dit heb gelezen, weet ik het niet meer zo zeker....
Bewerkt: door gta_rulez