Jump to content

Dialog boxes


Recommended Posts

Geplaatst:

Zou iemand een tutorial willen maken over hoe je dialog boxes maakt? De nieuwe menu's zeg maar.

Zoals dit dus.

Geplaatst:
Is dit voor SAMP ? :7

Nee voor MTA daarom staat ut bij samp scripting xD } JOKE.

ja dialog menus zzijn voor samp (0.3x)

Geplaatst:

Ik denk dat je het op deze manier maakt, al moet ik zelf nog uitzoeken hoe die list functie werkt. Tot zover heb ik alleen de standard message box nog maar gebruikt.

ShowPlayerDialog(playerid, 1, DIALOG_STYLE_LIST, "Weapon Lists",\
"Melee", \
"Pistols", \
"Sub-Machine Guns", \
"Rifles", \
"Assault", \
"Shotguns", \
"Heavy Weapons", \
"Thrown", \
"Misc",\
"Select", "Cancel");

// het \ teken zorgt ervoor dat de compiler naar de volgende lijn springt, handig om lange functies te vermijden

Geplaatst:
Is dit voor SAMP ? :7

Nee voor MTA daarom staat ut bij samp scripting xD } JOKE.

ja dialog menus zzijn voor samp (0.3x)

hahahahhaha ik lag helemaal in een deuk hiero joh! :duh:

Deze menu's had ik alleen bij MTA gezien, en nooit bij SAMP.

Dus ik dacht hoe kan dat nou, zo'n zelgemaakte menu zonder een txt file in je sa map te zetten... :?

Weapon_Dialog_V2.rar

Hier het pwn en amx bestandje.

Hij vroeg om een tutorial, niet om de bestanden :7

Geplaatst:
Weapon_Dialog_V2.rar

Hier het pwn en amx bestandje.

Hij vroeg om een tutorial, niet om de bestanden :7

Ahum, dat was dezelfde IK hoor, lol.

Ik geef dit bestandje omdat ik er niet aan uitgeraak en misschien iemand anders aan de hand heiervan een tut kan maken.

En dit zijn wel de nieuwe menu's van samp 0.3 hoor.

Geplaatst:
Weapon_Dialog_V2.rar

Hier het pwn en amx bestandje.

Hij vroeg om een tutorial, niet om de bestanden :7

Ahum, dat was dezelfde IK hoor, lol.

Ik geef dit bestandje omdat ik er niet aan uitgeraak en misschien iemand anders aan de hand heiervan een tut kan maken.

En dit zijn wel de nieuwe menu's van samp 0.3 hoor.

Waar antwoord jij overal op? Ik heb niet eens gezegd dat dit niet de nieuwe menu's van samp 0.3 zijn...

Geplaatst: (bewerkt)

@ coolnniek9: volgens mij had ik je dat ook al uitgelegd.

btw tis trouwens samp 0.3x en niet samp 0.3a

edit:

Is dit voor SAMP ? :7

Nee voor MTA daarom staat ut bij samp scripting xD } JOKE.

ja dialog menus zzijn voor samp (0.3x)

Bewerkt: door Crusher!!
Geplaatst:
Ik denk dat je het op deze manier maakt, al moet ik zelf nog uitzoeken hoe die list functie werkt. Tot zover heb ik alleen de standard message box nog maar gebruikt.

ShowPlayerDialog(playerid, 1, DIALOG_STYLE_LIST, "Weapon Lists",\
"Melee", \
"Pistols", \
"Sub-Machine Guns", \
"Rifles", \
"Assault", \
"Shotguns", \
"Heavy Weapons", \
"Thrown", \
"Misc",\
"Select", "Cancel");

// het \ teken zorgt ervoor dat de compiler naar de volgende lijn springt, handig om lange functies te vermijden

Een lijst kan je krijgen door alle lijstonderdelen in te vullen, en te scheiden door: \n. Dus bijvoorbeeld:

ShowPlayerDialog(playerid, 1, DIALOG_STYLE_LIST, "Weapon Lists", "Melee\nPistols\nSub-Machine Guns\nRifles\nAssault\nShotguns\nHeavy Weapons\nThrown\nMisc", "Select", "Cancel");

Zal dit lijstje geven:

post-96332-1255986478.png

Maar natuurlijk moet je nog een actie instellen als de speler op een van de knoppen heeft geklikt, of een van de lijstonderdelen heeft geklikt. Dat doe je via de callback: OnDialogResponse

Geplaatst:

Ik was al van plan een tutorial te schrijven over die dialogs waarvan ik zowat alles heb zitten leren dankzij fs : testcmds (ofzoeits) ik zal er in de namiddag maar aan beginnen zeker ;)

Geplaatst:
Ik was al van plan een tutorial te schrijven over die dialogs waarvan ik zowat alles heb zitten leren dankzij fs : testcmds (ofzoeits) ik zal er in de namiddag maar aan beginnen zeker ;)

dan is dit ook weer opgelost :D

Geplaatst:

Oh, ik heb zo'n zelfde menu (wapens) gisteren voor mezelf gemaakt in de oude stijl, als iemand er nog belang bij heeft moet je het maar melden...

weaponmenu1.png

weaponmenu2.png

Geplaatst: (bewerkt)
Oh, ik heb zo'n zelfde menu (wapens) gisteren voor mezelf gemaakt in de oude stijl, als iemand er nog belang bij heeft moet je het maar melden...

weaponmenu1.png

weaponmenu2.png

Thanx, maar oude stijl kan ik zelf ook ^_^

En het moet niet persee dit voorbeeld zijn hoor (van de wapens), dit was gwn een afbeelding om het verschil aan te tonen met de nieuwe en vorige menu's.

Alvast bedankt Megadreams.

En ookde andere mensen hoor :Y

Bewerkt: door Freaksken

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...