Jump to content

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1518289

Hey,

Bedankt! :) Ik ga er wat mee proberen. :puh:

edit; Ik heb nog even een vraagje. Hoe kan je checken of er iemand een checkpoint heeft betreden? En hoe kan je dan weer een checkpoint maken?

Bewerkt: door SuperID

Geplaatst:
comment_1518715

edit; Ik heb nog even een vraagje. Hoe kan je checken of er iemand een checkpoint heeft betreden? En hoe kan je dan weer een checkpoint maken?

Om te kijken of iemand de checkpoint heeft betreden, gebruik je de callback: OnPlayerEnterCheckpoint. Oh ja, deze functie kan je ook gebruiken: IsPlayerInCheckpoint.

Bewerkt: door Wanted

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1518730

Bedankt, Wanted. Nu zit ik alleen nog met een klein probleempje, ik heb nu 6 checkpoints gemaakt. Alleen als je in de tweede checkpoint staat (als je eerst de eerste al hebt gehad :puh:) dan gaat de checkpoint knipperen. Hoe kan ik dat oplossen? :)

Code:

public OnPlayerEnterVehicle(playerid, vehicleid, ispassenger)
{
if(IsPlayerInRangeOfPoint(playerid, 20.0, -2071.6560,-108.3628,35.3217))
{
	SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "Je moet binnen 2 minuten alle checkpoints hebben gehaald.");
	SetTimer("AutoSchoolTimer", 20000, false);

	SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, 0, -2078.7864,-175.4146,35.3203, -2082.8765,-134.5985,35.3203, 7.0);
	CurrentRaceCheckpoint[playerid] = 1;
}

return 1;
}

En:

public OnPlayerEnterRaceCheckpoint(playerid)
{
if(CurrentRaceCheckpoint[playerid] == 1) {
   	SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, 0, -2082.8765,-134.5985,35.3203, -2076.9875,-178.9657,35.3203, 7.0);
   	DisablePlayerRaceCheckpoint(playerid);
   	CurrentRaceCheckpoint[playerid] = 2;
   	SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, 0, -2076.9875,-178.9657,35.3203, -2084.8848,-221.5075,35.3203, 7.0);
}
if(CurrentRaceCheckpoint[playerid] == 2) {
    SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, 0, -2084.8848,-221.5075,35.3203, -2056.3604,-241.0419,35.3203, 7.0);
	DisablePlayerRaceCheckpoint(playerid);
	CurrentRaceCheckpoint[playerid] = 3;
}
if(CurrentRaceCheckpoint[playerid] == 3) {
	SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, 0, -2056.3604,-241.0419,35.3203, -2040.5959,-218.5431,35.3203, 7.0);
	DisablePlayerRaceCheckpoint(playerid);
	CurrentRaceCheckpoint[playerid] = 4;
}
if(CurrentRaceCheckpoint[playerid] == 4) {
	DisablePlayerRaceCheckpoint(playerid);
	CurrentRaceCheckpoint[playerid] = 5;
}
if(CurrentRaceCheckpoint[playerid] == 5) {
	SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, 0, -2040.5959,-218.5431,35.3203, -2030.7173,-178.3089,35.3203, 7.0);
	DisablePlayerRaceCheckpoint(playerid);
	CurrentRaceCheckpoint[playerid] = 6;
}
if(CurrentRaceCheckpoint[playerid] == 6) {
	SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, 0, -2030.7173,-178.3089,35.3203, -2021.6538,-116.7922,1035.1719, 7.0);
}

return 1;
}

Alvast bedankt! :)

Geplaatst:
comment_1518967

Bedankt, Wanted. Nu zit ik alleen nog met een klein probleempje, ik heb nu 6 checkpoints gemaakt. Alleen als je in de tweede checkpoint staat (als je eerst de eerste al hebt gehad :puh:) dan gaat de checkpoint knipperen. Hoe kan ik dat oplossen? :)

Code:

public OnPlayerEnterVehicle(playerid, vehicleid, ispassenger)
{
if(IsPlayerInRangeOfPoint(playerid, 20.0, -2071.6560,-108.3628,35.3217))
{
	SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "Je moet binnen 2 minuten alle checkpoints hebben gehaald.");
	SetTimer("AutoSchoolTimer", 20000, false);

	SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, 0, -2078.7864,-175.4146,35.3203, -2082.8765,-134.5985,35.3203, 7.0);
	CurrentRaceCheckpoint[playerid] = 1;
}

return 1;
}

En:

public OnPlayerEnterRaceCheckpoint(playerid)
{
if(CurrentRaceCheckpoint[playerid] == 1) {
   	SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, 0, -2082.8765,-134.5985,35.3203, -2076.9875,-178.9657,35.3203, 7.0);
   	DisablePlayerRaceCheckpoint(playerid);
   	CurrentRaceCheckpoint[playerid] = 2;
   	SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, 0, -2076.9875,-178.9657,35.3203, -2084.8848,-221.5075,35.3203, 7.0);
}
if(CurrentRaceCheckpoint[playerid] == 2) {
    SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, 0, -2084.8848,-221.5075,35.3203, -2056.3604,-241.0419,35.3203, 7.0);
	DisablePlayerRaceCheckpoint(playerid);
	CurrentRaceCheckpoint[playerid] = 3;
}
if(CurrentRaceCheckpoint[playerid] == 3) {
	SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, 0, -2056.3604,-241.0419,35.3203, -2040.5959,-218.5431,35.3203, 7.0);
	DisablePlayerRaceCheckpoint(playerid);
	CurrentRaceCheckpoint[playerid] = 4;
}
if(CurrentRaceCheckpoint[playerid] == 4) {
	DisablePlayerRaceCheckpoint(playerid);
	CurrentRaceCheckpoint[playerid] = 5;
}
if(CurrentRaceCheckpoint[playerid] == 5) {
	SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, 0, -2040.5959,-218.5431,35.3203, -2030.7173,-178.3089,35.3203, 7.0);
	DisablePlayerRaceCheckpoint(playerid);
	CurrentRaceCheckpoint[playerid] = 6;
}
if(CurrentRaceCheckpoint[playerid] == 6) {
	SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, 0, -2030.7173,-178.3089,35.3203, -2021.6538,-116.7922,1035.1719, 7.0);
}

return 1;
}

Alvast bedankt! :)

SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, 0, -2076.9875,-178.9657,35.3203, -2084.8848,-221.5075,35.3203, 7.0);

vergeten mischien?

Geplaatst:
comment_1519012

SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, 0, -2084.8848,-221.5075,35.3203, -2056.3604,-241.0419,35.3203, 7.0);
DisablePlayerRaceCheckpoint(playerid);

Eerst plaats je er één om hem vervolgens te weer weg te halen? :bonk: Zet die allemaal eerst maar andersom en dan praten we wel verder. :tu:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1519060

SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, 0, -2084.8848,-221.5075,35.3203, -2056.3604,-241.0419,35.3203, 7.0);
DisablePlayerRaceCheckpoint(playerid);

Eerst plaats je er één om hem vervolgens te weer weg te halen? :bonk: Zet die allemaal eerst maar andersom en dan praten we wel verder. :tu:

Hmm.

Zoiets dus?

DisablePlayerRaceCheckpoint(playerid);
//coords

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.