Jump to content
Geplaatst:
comment_1518391

Hallo,

Ik zou me processor wel een willen overclocken.

Nou weet ik niet of het kan.

Ik moet zeker weten dat hij het doet want het is een familie systeempje dus niet alleen ik zit erachter.

Mijn specs zijn dit:

computer.gifComputer

• Fabrikant: FOXCONN
  • Computermodel: RS690M2MA
  • Computernaam: STRAMPEL-55BE90
  • Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

motherboard.gifMoederbord

• Fabrikant: FOXCONN
  • Model: RS690M2MA
  • BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc.
  • BIOS Model: BIOS Date: 05/26/07 08:37:53 Ver: 08.00.14, versie 080014
  • Aansluitingen: PCIE 1X (Vrij), PCIE 16X (Vrij), PCI1 (Gebruikt), PCI2 (Vrij)
  • Poorten: J1A1 (Muis), J1A1 (Toetsenbord), J2A2 (USB), J2A2 (USB), J4A1 (Parallel), J2A1 (Serieel), J2A1 (Serieel), J6A1 (Audio), J6A1 (Audio), J6A1 (Audio), J5A1 (USB), J5A1 (USB), J5A1 (Netwerk), J5A2 (USB), J5A2 (USB), J5A2 (USB), J5A2 (USB), J5A2 (USB), J5A2 (USB), J6B1 - AUX IN (Audio), J6B2 - CDIN (Audio), J6J2 - PRI IDE (Geen), J4J1 - FLOPPY (Geen), J9H1 - FRONT PNL (Geen), J1B1 - CHASSIS REAR FAN (Geen), J2F1 - CPU FAN (Geen), J8B4 - FRONT FAN (Geen), J9G2 - FNT USB (Geen), J6C3 - FP AUD (Geen), J9G1 - CONFIG (Geen), J8C1 - IEEE1394 (Geen), J9J2 - INTRUDER (Geen), J9G4 - ITP (Geen), J2H1 - MAIN POWER (Geen), J8B3 - TELEPHONY IN (Audio), J6J3 - SATA 1 (Geen), J6J4 - SATA 2 (Geen), J6J5 - SATA 3 (Geen), J6J6 - SATA 4 (Geen)

processor.gifProcessor

• Model: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 5200+
  • Kloksnelheid: 2611 MHz
  • Socket: CPU 1

memory.gifGeheugen

• Grootte: 3327 MB RAM
  • Type(s): 1024 MB RAM (Onbekend, DIMM), 1024 MB RAM (Onbekend, DIMM), 1024 MB RAM (Onbekend, DIMM), 1024 MB RAM (Onbekend, DIMM)

harddisk.gifHardeschijf

• Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:), NTFS (J:)
  • Grootte: 232,88 GB (131,84 GB (C:) + 86,39 GB (D:) + 14,65 GB (J:) )
  • Vrije ruimte: 100,37 GB (73,90 GB (C:) + 23,20 GB (D:) + 3,27 GB (J:) )

drives.gifStations

• Type(s): C: Lokale vaste schijf, D: Lokale vaste schijf, E: Verwisselbare schijf, F: Verwisselbare schijf, G: Verwisselbare schijf, H: Verwisselbare schijf, I: CD- of DVD-ROM station, J: Lokale vaste schijf, K: CD- of DVD-ROM station
  • Model(len): C: SAMSUNG HD250HJ IDE, D: AVEX AX1611 CF USB Device USB, E: Onbekend, F: Onbekend, G: Onbekend, H: Onbekend, I: TSSTcorp CDDVDW SH-S203D, J: AVEX AX1611 MS USB Device USB, K: HQD FCPQ3SP6ZG9 SCSI CdRom Device

soundcard.gifGeluidskaart

• Fabrikant: Realtek
  • Model: Realtek High Definition Audio

videocard.gifVideokaart

• Model: NVIDIA GeForce 9800 GTX/9800 GTX+
  • Beeldprocessor: GeForce 9800 GTX/9800 GTX+ (0x0612)
  • Geheugengrootte: 512 MB VRAM
  • Stuurprogramma: nv4_disp.dll, versie 6.14.11.9062

display.gifBeeldscherm

• Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)
  • Model: Plug en Play-monitor
  • Schermresolutie: 1680x1050
  • Kleurdiepte: 32-bits
  • Frequentie: 60 Hz

mouse.gifMuis

• Fabrikant: (Standaard-systeemapparaten)
  • Model: USB-HID
  • Aantal knoppen: 16
  • Aansluiting: USB

keyboard.gifToetsenbord

• Model: USB-HID
  • Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)
  • Functietoetsen: 12

networkcard.gifNetwerkkaart

• Model(len): Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC (Ethernet 802.3), Hamachi Network Interface ()
  • Adressen: IP: xxx, MAC: 00:1C:25:06:87:70, DHCP: 92.68.131.217

directx.gifDirectX

• Versie: 9.0c

operatingsystem.gifBesturingssysteem

• Naam: Microsoft Windows XP Professional
  • Versie: 5.1.2600
  • Service Pack: Service Pack 3

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 2.5.0.60)

Wat hier niet bij staat is dat ik een 300W voeding heb.

Kan ik hiermee overclocken?

Kan ik veilig overclocken?

Kan me pc dit trekken zonder over verhit te raken?

Mvg.

Kryziek

Bewerkt: door Thundercover

• Reacties 34
  • Bezichtigingen 2.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1519048

=1&product[238463]=1"]Klik

Is dit dan iets?

Vind de 2.8 toch leuker klinken. Die paar centen maakt atm niet zoveel uit. (ik doe het niet alleen omdat het leuker klinkt hoor ;) Maar ook voor de prestaties voor de toekomstige games)

En ik heb ook gelezen dat je voor een AM3 processor op een AM2+ Mobo een bios update moet doen.

Moet je dan gwn iets installeren of hoe gaat dat?

Geplaatst:
comment_1519050

Is dit dan iets?

Vind de 2.8 toch leuker klinken. Die paar centen maakt atm niet zoveel uit. (ik doe het niet alleen omdat het leuker klinkt hoor ;) Maar ook voor de prestaties voor de toekomstige games)

En ik heb ook gelezen dat je voor een AM3 processor op een AM2+ Mobo een bios update moet doen.

als jij alleen maar naar de GHz kijkt ben je mooi stom bezig, de Phenoms zijn namelijk veeeel sneller, die hebben namelijk de L3 cache tot hun beschikking, en dat scheelt een hoop

Geplaatst:
comment_1519058

Is dit dan iets?

De huidige moederborden die je nu gaat kopen ondersteunen meestal gewoon meteen AM3 processoren, zo niet dan moet je updaten, meestal is dat via de BIOS te doen of via speciale software van de moederbord maken, dit verschilt dus per moederbord.

Nogmaals of je nu 2,6 of 2,8GHz hebt dat maakt geen bal uit. juist de spellen van morgen hebben goede multicore ondersteuning dus is een hoge snelheid per core niet zo belangrijk meer. Zie daarvoor oa GTA IV

Is dit dan iets?

als jij alleen maar naar de GHz kijkt ben je mooi stom bezig, de Phenoms zijn namelijk veeeel sneller, die hebben namelijk de L3 cache tot hun beschikking, en dat scheelt een hoop

Valt reuze mee hoor. Je gaat bij de oudere spellen inderdaad minder performance hebben ja. Maar zoals ik hier boven al zie. Door goede multi-core support is L3 niet zo belangrijk.

Bewerkt: door QinX

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1519079

Ik ga wss voor jouw samenstelling.

Maar ik w8 nog tot 9 jan want dan ben ik jarig en dan is kerst etc. geweest en dan zijn en vaak prijsverlagingen.

Ik ga miss ook wel 1 kopen met meer Ghz.

Ik heb veel benchmarks gezien en in gta 4 maakt dat niet zoveel uit maar in andere spellen toch weer wel.

http://www.cpu-wars.com/2009/09/amd-athlon-ii-x4-620-630-game.html

Hier zijn er een paar te zien. (klik wel op de links op die site)

Maar het duurt nog 2 maand dus ik zal wel zien.

>>> Door Thundercover: Dubbelposts samengevoegd. Gebruik voortaan de Bewerk-knop.<<<

Whoops..

Bewerkt: door Kryziek

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.