Kloep Geplaatst: 30 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 30 oktober 2009 Ik had weer eens zin om een tutorial te maken. Ik ga jullie hier leren om een bodemloze put te maken. Om dit te doen heb je enkel Photoshop nodig, en geen andere afbeeldingen. Ikzelf heb het met CS3 gemaakt. In nieuwere versies kunnen de opties op andere plaatsen zitten. Ik denk dat je deze tutorial ook wel in oudere versies kunt doen, maar daar ben ik niet zeker van. Succes, en ik hoop natuurlijk op vele reacties. 1. Gradient Om te beginnen maken we een nieuw document aan, ik gebruikte een document met de grootte van 400X400 px. Klik op 'D' om je kleuren naar zwart en wit te zetten, en neem vervolgens je Gradient Tool (G). Sleep nu van boven naar beneden, ik heb nu dit: 2. Wave Ga nu naar Filter -> Distort -> Wave (Filter -> Vervorm -> Golf). Neem onderstaande settings over: Als het goed is heb je nu ongeveer dit. Het kan een beetje afwijken, maar dat geeft niet: 3. Polar Coordinates Ga nu naar Filter -> Distort ->Polar Coordinates (Filter -> Vervorm -> Polar Coordinaten). Gebruik de standaard instellingen, en je hebt wat je hieronder ziet. Ook dit kan ligt afwijken: 4. Kleur toevoegen (Optioneel) Nu kun je hem zo laten, omdat het er al leuk uitziet. Ook kun je deze stap nog gaan doen, om er een leuk kleurtje aan toe te voegen. Het is erg simpel, dus waarom zou je het niet doen? Maak een nieuwe laag aan, en vul hem met jou uitgekozen kleur. Ik koos voor rood. Vervolgens zet je de laag op Overlay (Bedekken). Hieronder het resultaat van een rode laag te zien: Het is een simpele tutorial, maar het geeft een leuk effect. Veel succes en plezier met deze tutorial, en laat met zien wat je ervan gemaakt hebt. Tips zijn natuurlijk ook altijd welkom. Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 31 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2009 (bewerkt) Mooie tutorial! Zelf vind ik het niet echt op een bodemloze put lijken, eerder een fel licht op een grote afstand met strepen erdoorheen. Wat ik zelf minder mooi vind aan dit effect is dat je aan de bovenkant de rand goed kan zien. Ik heb er ook eentje gemaakt, beetje anders en felgroen gepakt. Tip (gebruikt in mijn outcome): Na de tutorial gevolgd te hebben (met kleur) kan je als je wil rommelen met de opacity van de vorm zelf (uit stap 3). Zo kan je het zwarte ook de gewenste kleur meegeven (maar donkerder). Dit effect heb ik in mijn outcome gebruikt. Kleur overlay rgb(0,255,0) (d.w.z. felgroen), opacity van vorm 71%. Bewerkt: 1 november 2009 door Donald F. Duck Reageren
Ymosky Geplaatst: 19 december 2009 Rapport Geplaatst: 19 december 2009 Ook maar eens geprobeerd, Alleen bij de wave (stap 2) komt het er bij mij niet netjes uit te zien als ik de instellingen gebruik die daar staan. De "golven" worden dan veel te breed, dus heb ik wat geschoven met de golflengte / aantal generatoren. Ook heb ik het met een paar verschillende kleuren geprobeerd Reageren
.Corneria. Geplaatst: 2 januari 2010 Rapport Geplaatst: 2 januari 2010 Ik heb het dan maar ook is geprobeerd en dit kwam eruit: .Corneria. Reageren
BAD14 Geplaatst: 2 januari 2010 Rapport Geplaatst: 2 januari 2010 (bewerkt) ik heb ook beetje geprobeerd en ik heb dit, ik ben niet op zwartwit begonnen: Wel een lelijke gradient zeg Bewerkt: 2 januari 2010 door BAD14 Reageren
R-fl3x Geplaatst: 19 augustus 2010 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2010 (bewerkt) Mooi gedaan Kloep ! Heb nog even geprutst met de kleuren en de Golf hemzelf. Dit is de outcome: Bewerkt: 19 augustus 2010 door R-fl3x Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.