Mij werd gevraagd om posters te maken voor twee hockeyfeesten. Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb bij het maken van de posters gecombineerd gebruik gemaakt van SketchUp en Paint Shop Pro (dus geen Photoshop). Beide afbeeldingen zijn ongeveer 8000 pixels hoog (anders worden ze onscherp, formaat wordt A3 of groter), dus het laden zal iets langer duren dan normaal (haal maar kopske koffie ofzo ).
"Proud to be Fout"
(klik voor een vergroting)
De twee afbeeldingen van de pimp en de golfster heb ik van Google geplukt, ik heb deze enkel wat meer contrast gegeven en donkerder gemaakt. De rest is gewoon een kwestie van modeling: alle letters zijn 3d en de zonnebril komt uit mijn "Pilotenbril" mod. Ik heb een "profile edges" aan laten staan, zodat je een soort van cartoony effect krijgt op de randen van bepaalde stukken model. Wat schaduwtjes toegevoegd en klaar was ik.
"Cowboys en Indianen"
Bij deze afbeelding heb ik wat meer gebruik gemaakt van Paint Shop Pro. Het landschap onderin was gewoon een fotootje dat ik van internet heb geplukt. De lucht heb ik uitgerekt over de hele achtergrond. Wat spelen met licht-donker-contrasten, wat meer kleur hier en daar en het geheel iets donkerder maakt het allemaal een graadje 'zoeter'. Bovenin in de lucht nog een stuk wolken/zon toegevoegd (wat de maan moet voorstellen ). Gezichten van een cowboy en van een indiaan van internet geplukt en in zwart wit in geblend met de lucht. Paar kogelgaten erin en toen vond ik 't wel mooi geweest.
Die afbeelding heb ik vervolgens geïmporteerd in SketchUp. De houten lijst eromheen is een 3dmodel. Dit samen (lijst+afbeelding) weer geëxporteerd. Daarna heb ik de tekst apart gemaakt in SketchUp en die ook weer geëxporteerd. Deze twee afbeeldingen samen (lijst+afbeelding en de tekst) heb ik weer samengevoegd waarbij ik de tekst op de afbeelding heb geplakt en er een vage witte schaduw aan heb gegeven, om de tekst wat duidelijker te maken.
SketchUp kan dus goed van pas komen bij het maken van posters . Comments ?
Hai,
Mij werd gevraagd om posters te maken voor twee hockeyfeesten. Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb bij het maken van de posters gecombineerd gebruik gemaakt van SketchUp en Paint Shop Pro (dus geen Photoshop). Beide afbeeldingen zijn ongeveer 8000 pixels hoog (anders worden ze onscherp, formaat wordt A3 of groter), dus het laden zal iets langer duren dan normaal (haal maar kopske koffie ofzo
).
"Proud to be Fout"
De twee afbeeldingen van de pimp en de golfster heb ik van Google geplukt, ik heb deze enkel wat meer contrast gegeven en donkerder gemaakt. De rest is gewoon een kwestie van modeling: alle letters zijn 3d en de zonnebril komt uit mijn "Pilotenbril" mod. Ik heb een "profile edges" aan laten staan, zodat je een soort van cartoony effect krijgt op de randen van bepaalde stukken model. Wat schaduwtjes toegevoegd en klaar was ik.
"Cowboys en Indianen"
Bij deze afbeelding heb ik wat meer gebruik gemaakt van Paint Shop Pro. Het landschap onderin was gewoon een fotootje dat ik van internet heb geplukt. De lucht heb ik uitgerekt over de hele achtergrond. Wat spelen met licht-donker-contrasten, wat meer kleur hier en daar en het geheel iets donkerder maakt het allemaal een graadje 'zoeter'. Bovenin in de lucht nog een stuk wolken/zon toegevoegd (wat de maan moet voorstellen
). Gezichten van een cowboy en van een indiaan van internet geplukt en in zwart wit in geblend met de lucht. Paar kogelgaten erin en toen vond ik 't wel mooi geweest.
Die afbeelding heb ik vervolgens geïmporteerd in SketchUp. De houten lijst eromheen is een 3dmodel. Dit samen (lijst+afbeelding) weer geëxporteerd. Daarna heb ik de tekst apart gemaakt in SketchUp en die ook weer geëxporteerd. Deze twee afbeeldingen samen (lijst+afbeelding en de tekst) heb ik weer samengevoegd waarbij ik de tekst op de afbeelding heb geplakt en er een vage witte schaduw aan heb gegeven, om de tekst wat duidelijker te maken.
SketchUp kan dus goed van pas komen bij het maken van posters
. Comments
?