Jump to content
Geplaatst:
comment_1524101

hallo,na dat het topic over de schepping is gemaakt ben ik op het idee gekomen om dit topic te maken.

dit topic gaat zoals de titel al zegt over god en of jij hierin gelooft of niet,zeg ook waarom.

nou dan zal ik maar beginnen,ik geloof niet omdat ik het gewoon vaag vindt en ik denk dat zoiets gewoon niet kan.

_O_

• Reacties 287
  • Bezichtigingen 24.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Welkom in Opinie, de zandbak is één deur verder. Graag gedaan.

• Grieken legden hun geloof niet aan anderen op; gristenen wel. Geloof me, alles wat in schoolboeken staat is zorgvuldig gecontroleerd en bewezen. God is helemaal niet te bewijzen, dus vanwaar die a

• Maar hij leeft niet per defenitie verder als je het hart kunstamtig weer in beweging breng. Waarom niet? Het leven is eruit. Het is een algemeen misverstand, onder andere verspreid door de katholiek

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1529781

Ik zelf geloof niet in God. Maar de evolutie theorie, ik vind het heel raar dat het allemaal toeval is. Ons lichaam, dat zo gigantisch gecompliceerd is, dat kan toch niet uit toeval ontstaan?

Hoezo zou dat niet kunnen? Ons lichaam is overigens helemaal niet toevallig zo ontstaan. In onze voorouders zijn toevallige mutaties voorgekomen die gunstig zijn uitgevallen (of ongunstig, maar dan gaan ze dood/sterven ze uit) waardoor diegene met die mutatie zich heeft voortgeplant. Wanneer dat over miljoenen jaren gaat en heel vaak krijg je steeds meer gecompliceerde levensvormen.

Geplaatst:
comment_1529789

Ik zelf geloof niet in God. Maar de evolutie theorie, ik vind het heel raar dat het allemaal toeval is. Ons lichaam, dat zo gigantisch gecompliceerd is, dat kan toch niet uit toeval ontstaan?

Hoezo zou dat niet kunnen? Ons lichaam is overigens helemaal niet toevallig zo ontstaan. In onze voorouders zijn toevallige mutaties voorgekomen die gunstig zijn uitgevallen (of ongunstig, maar dan gaan ze dood/sterven ze uit) waardoor diegene met die mutatie zich heeft voortgeplant. Wanneer dat over miljoenen jaren gaat en heel vaak krijg je steeds meer gecompliceerde levensvormen.

Bewijs?

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1529793

Bewijs?

waarom geloof je manias varhaal niet zonder bewijs maar de bijbel wel zonder bewijs?dit klinkt logisch maar is zonder bewijs(alhoewel mania bijna nooit maar wat lult)en de bijbel is best onlogisch en zonder bewijs maar dat geloof je wel? :cab:

Geplaatst:
comment_1529794

Bewijs?

The Origin of Species by means of Natural Selection, Charles Darwin

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1529815

De evolutie blijft ook gewoon een geloof net zoals alle andere theorieën vind ik.

thoerie lecht het uit van hoe of wat,de bijbel zegt iets en dat is gewoon zo volgens de bijbel.

Geplaatst:
comment_1529816

De evolutie blijft ook gewoon een geloof net zoals alle andere theorieën vind ik.

Maar dan even wel nadenken dat er in die theoriën bewijzen zitten dmv opgravingen van gedeeltes van skeletten die in een bepaalde lijn passen waardoor deze theoriën bewezen kunnen worden... :)

Geplaatst:
comment_1529928

Veel opgravingen etc zijn ook bijbels te verklaren..

Ja, god zou voor de lol wat fossielen in de grond hebben gestopt, zodat wetenschappers via de bewezen technologie (radioactief verval) kunnen bewijzen dat fossielen miljoenen jaren oud zijn en niet minder dan 4500 jaar zoals de bijbel ons wijs probeert te maken.

God heeft z'n eigen graf gegraven.

bustedplacard.jpg

Geplaatst:
comment_1530275

Dan is god toch de hypocriet van de dag.. Wij moeten liev zijn, anders veroordeelt god ons. Maar god zelf, die mag mensen in het vuur gooien en doen waar hij zin in heeft. Dan ben je echt gewoon de kneus, mensen veroordelen op dingen die je zelf net zo hard of misschien zelfs harder doet. Dan wil ik niet eens in de hemel de kont van dergelijke god kussen.

Ik zou het niet beter kunnen zeggen.

En als God ons gemaakt heeft en al de rest, dan heeft ie toch enkele grote blunders gemaakt :7

Toch zou ik het niet effe nadoen. :7 Het valt me op dat veel mensen op alle negatieve dingen letten, in het leven terwijl er nog evengoed zo veel moois is waar je van kunt genieten. Problemen en nare dingen gebeuren nu eenmaal, maar wees blij dat de mens niet zomaar opgevreten wordt door een leeuw. Het gaat lang niet overal even flexibel, maar wij mensen mogen blij zijn met wat we hebben.

Bewerkt: door frankyyguy

Geplaatst:
comment_1530356

Even vraag voor alle ''gelovige''

Hoe verklaar je de dino's? :7 Het is bewezen dat ze bestonde en dat ze miljoenen jaren bestonden op aarde. Krokodillen en schilpadden hadden het overleefd. De bijbel had het niet over dino's of reusachtige wezens of wel? Klopt sowieso niet, dus de bijbel is gewoon leuk om te lezen voor tussendoortje tog.

Bewerkt: door Barcelona

Geplaatst:
comment_1530394

Hoe verklaar je de dino's? :7 Het is bewezen dat ze bestonde en dat ze miljoenen jaren bestonden op aarde. Krokodillen en schilpadden hadden het overleefd. De bijbel had het niet over dino's of reusachtige wezens of wel? Klopt sowieso niet, dus de bijbel is gewoon leuk om te lezen voor tussendoortje tog.

De Bijbel heeft het wel degelijk over dinosauriërs. In het boek Job word er wat over gezegd, dus houd die conclusies maar voor je dan..

Geplaatst:
comment_1530396

De Bijbel heeft het wel degelijk over dinosauriërs. In het boek Job word er wat over gezegd, dus houd die conclusies maar voor je dan..

Maar er zit wel een verschil tussen 150-65 miljoen jaar en 4500 jaar :7 .

Geplaatst:
comment_1530402

Het staat niet in de bijbel, het staat in 1 of andere boek. Ik had vroeger duizend keer de bijbel steeds opnieuw gehoord op school en ik vroeg soms hoe ze de dinosauries verklaren en konde daar geen antwoord op geven. Simpel omdat er geen dinosauries voor kwamen in de bijbel en ZEKER niet 4500 jaar geleden. Ik denk dat eerst bactieren,toen zeedieren en toen dino's kwamen op aarde. Hoe verklaar je de ijstijd? De neandertalers? etc etc.

EDIT: Ik had effe aan me pa gevraagd en er was een wezen die job hielp en die groot was, maar wat voor wezen weten ze niet in dat boek. Ze komen er dus niet specifiek in voor..... Houd jij concusies maar voor je.

Bewerkt: door Barcelona

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.