Toen Windows Live Messenger (WLM) 2009 (en nu 9.0) uitkwam, had ik er last van dat het vaak vastliep (vooral met webcams hoorde ik, maar die gebruik ik bijna niet) en dat het er gewoon lelijk uitzag.
Ik heb toen meteen 9.0 verwijderd en versie 8.5 teruggezet.
Maar...
..vanmorgen kon ik met niet meer aanmelden met WLM 8.5, en dat is behoorlijk balen!
Ik moest per se updaten naar 9.0, als ik op niet updaten klikte, kon ik me gewoon niet aanmelden, en ik wil geen 9.0!
Na even zoeken vond ik een manier om tóch met 8.5 te msn'en: een version fake!
Voor iedereen die dus geen WLM 9 wil, en lekker op de vertrouwde 8.5 wil blijven, dan deze tut:
Waarschuwing: Microsoft maakt niet voor niets updates. De nieuwste WLM zal altijd veiliger zijn. ZORG DAT JE WEET WAAR JE MEE BEZIG BENT!
Navigeer met verkenner (bijv. via (Deze) Computer) naar de installatiemap (Standaard 'C:\Program Files\Windows Live\Messenger\' of bij x64 'C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger\')
Ik adviseer een back-up te maken van je .exe, klik dus met de rechtermuisknop op 'msnmsgr.exe', kies kopiëren, klik weer met de rechtermuisknop en kies plakken. (Bij Vista is Program Files beschermd, er kan een UAC melding voorbij komen, klik dan gewoon op 'Toestaan')
Open\Unzip de gedownloade ResHack.zip en start 'ResHacker.exe'
Ga naar [File], [Open] en navigeer naar en open 'msnmsgr.exe' (Standaard dus in 'C:\Program Files\Windows Live\Messenger\' of bij x64 'C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger\') Nu kunnen we echt beginnen
Klik op het plusje voor 'Version Info', dan op het plusje voor het zojuist verschenen '1' en klik dan op 1033.
Rechts verschijnt nu tekst. Verander de versienummers in een hoger versienummer, dan nog niet geüpdate hoeft te worden, bijvoorbeeld 14,0,8089,726. De gehele tekst word dan:
Ga naar [file], [save as] en sla het bijvoorbeeld op je bureaublad op als 'msnmsgr.exe'. (vanwege Vista beveiligingen in Program Files)
Verplaats en overschrijf msnmsgr.exe in de orginele map (meestal 'C:\Program Files\Windows Live\Messenger\' of bij x64 'C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger\')
Start MSN op en zie: Weg update melding, en je meld gewoon aan!
Nou, ik hoop dat jullie hieraan wat hebben!
RoL0
edit: Oeps, ik kan geen NL .. niet hoefen updaten..
Hey!
Toen Windows Live Messenger (WLM) 2009 (en nu 9.0) uitkwam, had ik er last van dat het vaak vastliep (vooral met webcams hoorde ik, maar die gebruik ik bijna niet) en dat het er gewoon lelijk uitzag.
Ik heb toen meteen 9.0 verwijderd en versie 8.5 teruggezet.
Maar...
..vanmorgen kon ik met niet meer aanmelden met WLM 8.5, en dat is behoorlijk balen!
Ik moest per se updaten naar 9.0, als ik op niet updaten klikte, kon ik me gewoon niet aanmelden, en ik wil geen 9.0!
Na even zoeken vond ik een manier om tóch met 8.5 te msn'en: een version fake!
Voor iedereen die dus geen WLM 9 wil, en lekker op de vertrouwde 8.5 wil blijven, dan deze tut:
Waarschuwing: Microsoft maakt niet voor niets updates. De nieuwste WLM zal altijd veiliger zijn. ZORG DAT JE WEET WAAR JE MEE BEZIG BENT!
Gebruik op eigen risico.
Benodigdheden:
Wat je moet doen:
Nu kunnen we echt beginnen
Nou, ik hoop dat jullie hieraan wat hebben!
RoL0
edit: Oeps, ik kan geen NL
.. niet hoefen updaten..
Bewerkt: door RoL0