Jump to content

Tutorial: WLM 8.5 (MSN) werkend


RoL0

Recommended Posts

Hey!

Toen Windows Live Messenger (WLM) 2009 (en nu 9.0) uitkwam, had ik er last van dat het vaak vastliep (vooral met webcams hoorde ik, maar die gebruik ik bijna niet) en dat het er gewoon lelijk uitzag.

Ik heb toen meteen 9.0 verwijderd en versie 8.5 teruggezet.

Maar...

..vanmorgen kon ik met niet meer aanmelden met WLM 8.5, en dat is behoorlijk balen!

Ik moest per se updaten naar 9.0, als ik op niet updaten klikte, kon ik me gewoon niet aanmelden, en ik wil geen 9.0!

Na even zoeken vond ik een manier om tóch met 8.5 te msn'en: een version fake!

Voor iedereen die dus geen WLM 9 wil, en lekker op de vertrouwde 8.5 wil blijven, dan deze tut:

Waarschuwing: Microsoft maakt niet voor niets updates. De nieuwste WLM zal altijd veiliger zijn. ZORG DAT JE WEET WAAR JE MEE BEZIG BENT!

Gebruik op eigen risico.

Benodigdheden:

Wat je moet doen:

  • Sluit MSN af.
  • Navigeer met verkenner (bijv. via (Deze) Computer) naar de installatiemap (Standaard 'C:\Program Files\Windows Live\Messenger\' of bij x64 'C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger\')
  • Ik adviseer een back-up te maken van je .exe, klik dus met de rechtermuisknop op 'msnmsgr.exe', kies kopiëren, klik weer met de rechtermuisknop en kies plakken. (Bij Vista is Program Files beschermd, er kan een UAC melding voorbij komen, klik dan gewoon op 'Toestaan')
  • Open\Unzip de gedownloade ResHack.zip en start 'ResHacker.exe'
  • Ga naar [File], [Open] en navigeer naar en open 'msnmsgr.exe' (Standaard dus in 'C:\Program Files\Windows Live\Messenger\' of bij x64 'C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger\')
    msn1d.jpg
    Nu kunnen we echt beginnen
  • Klik op het plusje voor 'Version Info', dan op het plusje voor het zojuist verschenen '1' en klik dan op 1033.
  • Rechts verschijnt nu tekst. Verander de versienummers in een hoger versienummer, dan nog niet geüpdate hoeft te worden, bijvoorbeeld 14,0,8089,726. De gehele tekst word dan:
    1 VERSIONINFO
    FILEVERSION 14,0,8089,726
    PRODUCTVERSION 14,0,8089,726
    FILEOS 0x4
    FILETYPE 0x1
    {
    BLOCK "StringFileInfo"
    {
    BLOCK "040904B0"
    {
    	VALUE "CompanyName", "Microsoft Corporation"
    	VALUE "FileDescription", "Windows Live Messenger"
    	VALUE "InternalName", "msnmsgr.exe"
    	VALUE "LegalCopyright", "© Microsoft Corporation. All rights reserved."
    	VALUE "OriginalFilename", "msnmsgr.exe"
    	VALUE "ProductName", "Windows Live Messenger"
    	VALUE "FileVersion", "14.0.8089.0726"
    	VALUE "ProductVersion", "14.0.8089.0726"
    }
    }
    
    BLOCK "VarFileInfo"
    {
    VALUE "Translation", 0x0409 0x04B0
    }
    }
    


    msn2c.jpg

  • Klik op 'Compile Script'. (boven het tekstveld)
  • Ga naar [file], [save as] en sla het bijvoorbeeld op je bureaublad op als 'msnmsgr.exe'. (vanwege Vista beveiligingen in Program Files)
  • Verplaats en overschrijf msnmsgr.exe in de orginele map (meestal 'C:\Program Files\Windows Live\Messenger\' of bij x64 'C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger\')
  • Start MSN op en zie: Weg update melding, en je meld gewoon aan!

Nou, ik hoop dat jullie hieraan wat hebben!

RoL0

edit: Oeps, ik kan geen NL :clown: .. niet hoefen updaten..

Bewerkt: door RoL0
Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij mag dit hier niet geplaatst worden.

Misschien handig dat je het nu verwijderd voor een Mod dat doet ;)

Ik zie geen reden om het te verwijderen. Het is eenvoudig weg het omzeilen van een update, dat is niet zo erg. Zolang je maar onthoudt dat een nieuwere versie vaak wel veiliger is en dat je zorgt dat je weet waar je mee bezig bent. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij mag dit hier niet geplaatst worden.

Misschien handig dat je het nu verwijderd voor een Mod dat doet ;)

Oh, ik zag er eigenlijk ook niets 'verboden' in. Ik heb (zoals Thundercover al zei) even toegevoegd dat updaten uiteraard veiliger is. Ik post het alleen omdat ik verwacht dat er meerdere mensen zijn zoals mij, die gewoon terug willen naar versie 8.5.

Bewerkt: door RoL0
Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij mag dit hier niet geplaatst worden.

Misschien handig dat je het nu verwijderd voor een Mod dat doet ;)

Oh, ik zag er eigenlijk ook niets 'verboden' in. Ik heb (zoals Thundercover al zei) even toegevoegd dat updaten uiteraard veiliger is. Ik post het alleen omdat ik verwacht dat er meerdere mensen zijn zoals mij, die gewoon terug willen naar versie 8.5.

Of waarvan versie 9.0 niet wil aanmelden...

Link to comment
Delen op andere websites

Heb gehoord dat het ook makkelijker kan.

naar compatibiliteit modus en dan windows 2000 aanvinken

Hmm.. klinkt makkelijk, even proberen..

EDIT: Bij mij werkt dat niet :N

Bewerkt: door RoL0
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...