Jump to content

PEGI richtlijn wordt wetgeving


Jacky-2007

Lees eerst de hoofdpost aandachtig voor je de poll invult!  

86 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat betekent dit voor jou?

    • Het verandert niets, ik ben tenslotte 18+
      23
    • Het verandert niets, ik ben onder de 18 maar mijn ouders gaan altijd mee dus die kopen het dan wel
      21
    • Het verandert niets, ik heb een oudere broer/zus die voor mij de games kan kopen zonder dat mijn ouders de game zien of afkeuren
      5
    • Heel waardeloos, dit betekent dat ik een volgende GTA niet kan kopen!
      0
    • Heel waardeloos, want ik vind de PEGI rating vaak niet kloppen
      11
    • Heel waardeloos, ben onder de 18 maar mijn ouders letten er nooit op en ik kocht altijd gewoon wat mij leuk leek
      26


Recommended Posts

Ik vind het eigenlijk wel een goede maatregel. Zo weerhoud je kinderen en eigenlijk alle minderjarigen om 'slechte' games te kopen en te spelen. Natuurlijk kunnen de minderjarigen wel bij iemand anders gaan spelen maar ze kunnen het spel zelf niet meekrijgen.

Ik ben nu nog 17 dus dat zou betekenen dat ik sommige games ook niet mee kan krijgen, maar als die wet er eenmaal is ben ik toch al 18 :*D

Als je de hoofdpost met iets meer aandacht gelezen had.. Het is nu al ingevoerd. 8)

@ Amfetamientje: De informatie die je hebt gekregen bij de FreeRecordShop sluit aan bij dit nieuwsbericht, ja. :Y Wat de verkoopster je heeft verteld, staat hier precies omschreven. De manier waarop de winkeliers dus games en films moeten benaderen nu is inderdaad gelijk aan de manier waarop met alcohol en sigaretten wordt omgegaan. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Excuses ik heb een nachtje overgeslagen. Ik had het idee dat het slechts een wetsvoorstel was en het nog niet was doorgevoerd.

Overigens vind ik het logisch dat wanneer een game 18+ is ze het niet aan 16 jarige verkopen, ze moeten ergens een grens trekken.

Het zou een beetje raar zijn wanneer een game voor 18+ is het eigenlijk betekend dat 16 jarige het ook mogen kopen :7.

Dat je het niet eens bent met de rating van PEGI staat hier weer los van.

Ik vind het wel goed zo in ieder geval, zolang je niet oud genoeg bent komt het er op neer dat je toestemming van je ouders nodig heb.

Het lijkt me sterk dat de meeste ouders hier moeilijk over doen ?

Ik herinner mijzelf nog dat ik Resident evil 1/2 aan het spelen was voor de PS1, daar was ik toen de tijd toch ook iets te jong voor. :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

echt ove rnagedacht, want raad eens wat de kinderen onder de 18 nu gaan doen om aan het spel te komen? hun broer/zus of ouders vragen als het niet wil downloaden ze hem gewoon, het verandert geen bal en laat de illegale handel alleen maar toenemen, geniaal.

Link to comment
Delen op andere websites

echt ove rnagedacht, want raad eens wat de kinderen onder de 18 nu gaan doen om aan het spel te komen? hun broer/zus of ouders vragen als het niet wil downloaden ze hem gewoon, het verandert geen bal en laat de illegale handel alleen maar toenemen, geniaal.

Dat zal ook wel meevallen.

Ik verwacht dat ouders wat meer inzicht krijgen in de games die hun kinderen spelen.

De verkoopcijfers zullen er vast niet zo extreem door beïnvloed worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Bij de Free Record Shop schijnen ze zich al redelijk strikt aan de leeftijdgrens te houden.

De verkoopster vertelde mij dat FRS een boete kan krijgen als ze zich hier niet aan houden, zoals bij alcohol bijvoorbeeld. Maar als dat zo is, waar de fuak is die wet nog voor nodig dan :')?

raar,de FRS bij mij in de buurt is nou juist DE winkel waar minderjarigen alles kunnen krijgen :7

Link to comment
Delen op andere websites

Bij de Free Record Shop schijnen ze zich al redelijk strikt aan de leeftijdgrens te houden.

De verkoopster vertelde mij dat FRS een boete kan krijgen als ze zich hier niet aan houden, zoals bij alcohol bijvoorbeeld. Maar als dat zo is, waar de fuak is die wet nog voor nodig dan :')?

raar,de FRS bij mij in de buurt is nou juist DE winkel waar minderjarigen alles kunnen krijgen :7

Het verschilt ook per winkel of filiaal he ;)

Als je nou net die strenge tante achter de balie heb staan waarvan je nog geen eens 'Dora' mee krijgt, of dat je een jongen van 17-18 jaar achter de kasse hebt staan die zelf ook gamed.(Dan heeft ie weer iemand erbij om online te ownen ;) )

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het eigenlijk wel een goede maatregel. Zo weerhoud je kinderen en eigenlijk alle minderjarigen om 'slechte' games te kopen en te spelen. Natuurlijk kunnen de minderjarigen wel bij iemand anders gaan spelen maar ze kunnen het spel zelf niet meekrijgen.

Ik ben nu nog 17 dus dat zou betekenen dat ik sommige games ook niet mee kan krijgen, maar als die wet er eenmaal is ben ik toch al 18 :*D

Als je de hoofdpost met iets meer aandacht gelezen had.. Het is nu al ingevoerd. 8)

@ Amfetamientje: De informatie die je hebt gekregen bij de FreeRecordShop sluit aan bij dit nieuwsbericht, ja. :Y Wat de verkoopster je heeft verteld, staat hier precies omschreven. De manier waarop de winkeliers dus games en films moeten benaderen nu is inderdaad gelijk aan de manier waarop met alcohol en sigaretten wordt omgegaan. :)

Ghehe, overheen gelezen..

Maargoed, ik krijg het toch vaak mee en anders ben ik wel met 1 van mijn broers of zussen in de winkel dus dan moet het ook wel lukken..

Trouwens.. Hoe wil je dat controleren op Bol.com? Daar heb ik gewoon 18+ gekocht.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor mij verandert het niet zoveel. Meestal gaan mijn ouders namelijk mee als ik een game ga kopen. Heb 2 weken geleden trouwens Bioshock (18+) meegekregen in de Bart Smit en ik was alleen. Ik ben 13 maar ze vroegen zelfs niets. Het maakt mij dus niet zoveel uit.. :)

Bewerkt: door Velaro
Link to comment
Delen op andere websites

Dit vind ik gewoon zwaar belabberd, als ik een 18+ spel wil kopen. Dan doe ik dat toch? En dat gaat niet de overheid voor mij bepalen. Ik ben nog maar 15 en dan moet iemand anders dus altijd een spel voor mij gaan kopen...

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is het gewoon: het werkt niet naar behoren. Als jij per se dat spelletje wil spelen zijn er voldoende methodes om alsnog aan het spel te komen. Dit werkt alleen ontduiking in de hand, voor de rest doet deze wet niets.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...