Hee ik probeer al een tijdje een graffiti mod te maken. met als voorbeeld deze:
(Credits to Joey_Cortez van LS-RP, retextured door mij.)
Hij heeft deze muur genomen. die normaal telkens een plaatje herhaalt, dus zet je er een graffiti in, dan zou je 10x
dezelfde graffiti achter elkaar zien op 1 muur. maar de maker van die mod heeft in een 3d programma nog een heel klein laagje/muurtje over die muur gemaakt. met één grote gespreiden, eigengemaakte textuur erop.
Nou wou ik dit ook gaan doen bij andere muren, alleen wat ik ook probeer het lukt me niet!
Ik heb autodesk 3ds max 2010.
Wat ik doe:
Ik maak met de optie:
Create --> geometry --> box.
en vorm met die box een heel dun, A-4 vormig object.
Dan gebruik ik kam's script om lodxchicano10.dff te importeren (met het vakje A geel gekleurd). ik plaats de box waar ik hem wil hebben op de buur, plaats de graffiti textuur op het kleine object.
attach lodxschicano10.dff + object aan elkaar.
Gebruik kam script: skip col.
en export dff.
Nu in TXD editor/workshop, duplicate ik een bestandje in lae_chicano10.txd deze plaats ik helemaal naar onder, en import dezelfde textuur (.PNG) als die ik in autodesk 3ds) heb gebruikt. en het ziet er dus zo uit:
Slap op, stop alles weer in gta3.img (maakt niet uit met wat ik doe, geprobeerd met de hand en met SAMI)
en als ik nu ingame ga. zie ik niet wat ik heb gemaakt.
Maar ik zie gewoon standaard: (soms van veraf zie ik een wit vlakje, of een klein beetje uitsteken maar de graffiti textuur zie ik niet!)
Sorry als ik het op de verkeerde plaats heb gepost. en als het moest in het topic voor 3ds vragen, maar ik dacht aangezien dit best een uitgebreide vraag is + texturing dat het hier moest!
Als iemand mij kan helpen, of een betere manier heeft!! Graag!!
Hee ik probeer al een tijdje een graffiti mod te maken. met als voorbeeld deze:
(Credits to Joey_Cortez van LS-RP, retextured door mij.)
Hij heeft deze muur genomen. die normaal telkens een plaatje herhaalt, dus zet je er een graffiti in, dan zou je 10x
dezelfde graffiti achter elkaar zien op 1 muur. maar de maker van die mod heeft in een 3d programma nog een heel klein laagje/muurtje over die muur gemaakt. met één grote gespreiden, eigengemaakte textuur erop.
Nou wou ik dit ook gaan doen bij andere muren, alleen wat ik ook probeer het lukt me niet!
Ik heb autodesk 3ds max 2010.
Wat ik doe:
Ik maak met de optie:
Create --> geometry --> box.
en vorm met die box een heel dun, A-4 vormig object.
Dan gebruik ik kam's script om lodxchicano10.dff te importeren (met het vakje A geel gekleurd). ik plaats de box waar ik hem wil hebben op de buur, plaats de graffiti textuur op het kleine object.
attach lodxschicano10.dff + object aan elkaar.
Gebruik kam script: skip col.
en export dff.
Nu in TXD editor/workshop, duplicate ik een bestandje in lae_chicano10.txd deze plaats ik helemaal naar onder, en import dezelfde textuur (.PNG) als die ik in autodesk 3ds) heb gebruikt. en het ziet er dus zo uit:
Slap op, stop alles weer in gta3.img (maakt niet uit met wat ik doe, geprobeerd met de hand en met SAMI)
en als ik nu ingame ga. zie ik niet wat ik heb gemaakt.
Maar ik zie gewoon standaard: (soms van veraf zie ik een wit vlakje, of een klein beetje uitsteken maar de graffiti textuur zie ik niet!)
Sorry als ik het op de verkeerde plaats heb gepost. en als het moest in het topic voor 3ds vragen, maar ik dacht aangezien dit best een uitgebreide vraag is + texturing dat het hier moest!
Als iemand mij kan helpen, of een betere manier heeft!! Graag!!
Dankje!