- Reacties 42
- Bezichtigingen 5.8k
- Created
- Laatste reactie
Top Posters In This Topic
-
Dr.Oppai 6 posts
-
Bierbuikje 3 posts
-
Cabyon 3 posts
-
Ghosty 2 posts
Most Popular Posts
-
Ik zie dit topic nu pas, maar wil toch graag even reageren. Wij hebben jaren aan Sinterklaas gedaan in de famillie, en hoewel het altijd heel gezellig was, kochten we geen verschrikkelijk dure cadeau
-
't Zal duren tot ze er zelf 'hun kloten ervoor moeten afdraaien'(= zelf ervoor werken). Ohja, Dark Zemy, Ja, een vent van 500 jaar met een witte baard en carnavalskleren aan is toch echt veel gezel
Featured Replies
Recent actief 0
- Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
Oke simpel.
Het gebeurt steeds vaker dat met Kerst en Sinterklaas kinderen (en Tieners) steeds duurdere cadeaus krijgen. Playstations, Xdozen, Scooters enz.
Prijzen voor cadeaus worden steeds hoger. De kinderen (en dan spreek ik vooral over de wat mid jong (8 tot 12 jaar) Willen de leukste duurste dingetjes, Maar nemen veelal met maar 1 cadeau genoeg.
De tieners willen nog duurder, Hypermodern, first-class spul. En 1 cadeau is vaak te weinig.
Kijkt niemand meer naar de echt betekenis van Kerst en Sinterklaas? Wat voor mij dus gewoon gezellig samen zijn is.
Wat vinden jullie hiervan? Maakt het jou echt niks uit? Of vind je toch dat veel kinderen tegenwoordig steeds meer veeleisender worden rond cadeaus.
Zelf vind ik dit verontrustend. Het is veelal dat het kerstochtend is, bij het ontbijt worden de cadeaus onder de boom vandaag gehaald. Ze worden uitgepakt en dan ziet het jongetje wat hij altijd al wou. Een PS3. Hij gaat snel naar zijn kamer en sluit hem aan op zijn TV. Komt daar niet veer vandaan tot school weer begint.
Dan ben je toch niet meer samen?
Op die manier sluit je juist kinderen af van de buitenwereld. En ja ik weet waar ik van spreek want een van me vrienden kreeg een vorig jaar voor kerst een Ps3 en een Fullscreen Hd tv. Heel de kerst dee hij niks anders meer. Familie keek hij niet meer naar om. En het is zelfs zo ver gekomen dat hij zijn vriendschappen liet verdwijnen. Zijn cijfers gingen omlaag en hij spijbelde veelal totdat hij van school werd gestuurd.
En ook met al die dure cadeaus verwen je de jeugd waardoor ze later zelfs nog meer veeleisender zijn. Ze willen alsmaar meer en meer. En door die dure cadeaus kan je weer bij de kinderen die het al minder hebben jaloezie opwekken.
Dus nogmaals jullie mening?
En ga niet ineens omdat je in dit profiel hoort van 'ik kan krijgen wat ik wil bij Kerst en sinterklaas' zomaar zeggen 'Jah het maakt mij niks uit, is juist leuk'
Probeer het eens door de ogen van de mensen te kijken die het juist minder hebben en alle beetjes bij elkaar moeten rapen om voor hun kind een leuke kerst te maken.