Jump to content
Geplaatst:
comment_1536407

Zou iemand voor mij een gate willen maken die op comando open gaat (dus bijv; /open).

En dan met deze coordinaten.

closed^^
CreateObject(980, 2313.8107910156, -1218.1257324219, 23.342107772827, 0, 0, 89.324493408203); //gate1 closed
CreateObject(980, 2360.8818359375, -1271.8779296875, 25.759103775024, 0, 0, 0); //gate2 closed

Opened^^
CreateObject(980, 2313.8107910156, -1218.1257324219, 20.088232040405, 0, 0, 89.324493408203); //gate1 opened
CreateObject(980, 2360.8818359375, -1271.8779296875, 20.064821243286, 0, 0, 269.0546875); //gate2 opened

Als ik eventuele includes nodig heb, zou je dat dan even willen vermelden?

(Hoeft niet persee download, want anders zoek ik 'm wel even)

Bewerkt: door qum

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1536414

Kant en klaar:

#include <a_samp>
//====================================================================
//--------------[ Het onderste kan je veranderen.  ]------------------
//====================================================================

#define _MOVE_SPEED     2.0     // snelheid van het open / dicht gaan.
#define _RCON_ONLY		false 	// true = aan, false = uit.

new Float:Gates[4][7] = // stel hieronder je coords in.
{
{0.0,	0.0,	0.0,	0.0,	0.0,	0.0,	0.0}, //gate 1 open
{0.0,	0.0,	0.0,	0.0,	0.0,	0.0,	0.0}, //gate 1 dicht
{0.0,	0.0,	0.0,	0.0,	0.0,	0.0,	0.0}, //gate 2 open
{0.0,	0.0,	0.0,	0.0,	0.0,	0.0,	0.0} //gate 2 dicht
};

//====================================================================
//--------------[ Vanaf hier niks meer veranderen ]-------------------
//====================================================================

#define _MENU_ITEMS 4 // niet veranderen.

new gate1,gate2,Menu:menu; // niet veranderen.

new MenuStrings[4][128] = {"Gate 1 open", "Gate 1 close", "Gate 2 open", "Gate 2 close"}; // menu opties, je kan de tekst veranderen.

public OnGameModeInit()
{

menu = CreateMenu("Test Menu", 1, 200.0, 150.0, 200.0, 200.0); // maakt menu.

for(new x=0; x < _MENU_ITEMS; x++)
{
   	AddMenuItem(menu, 0, MenuStrings[x]); // add menu keuzes.
}

gate1 = CreateObject(980, 0.0,0.0,0.0, 0, 0, 0); //gate1.
gate2 = CreateObject(980, 0.0,0.0,0.0, 0, 0, 0); //gate2.

SetObjectPos(gate1,Gates[0][0],Gates[0][1],Gates[0][2]); // maakt gesloten gate 1.
SetObjectRot(gate1,Gates[0][3],Gates[0][4],Gates[0][5]); // maakt gesloten gate 1.

SetObjectPos(gate2,Gates[2][0],Gates[2][1],Gates[2][2]); // maakt gesloten gate 2.
SetObjectRot(gate2,Gates[2][3],Gates[2][4],Gates[2][5]); // maakt gesloten gate 2.

return true;
}

public OnGameModeExit()
{
DestroyObject(gate1); // vernietigd gate1.
DestroyObject(gate2); // vernietigd gate2.
DestroyMenu(menu); // vernietigd het menu.
return true;
}

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
if (strcmp("/gate", cmdtext, true, 4) == 0 || strcmp("/gates", cmdtext, true, 5) == 0) // je kan /gate of /gates typen.
{
	ShowMenuForPlayer(menu,playerid);
	return true;
}

return false;
}

public OnPlayerSelectedMenuRow(playerid, row)
{
   new Menu:PlayerMenu = GetPlayerMenu(playerid);

if(PlayerMenu == menu)
{
	#if _RCON_ONLY == true
	if(!IsPlayerAdmin(playerid)) return false;
	#endif
	Object(row);
	return true;
}
return false;
}

Object(row)
{
if(!IsValidObject(gate1)) return false;
if(!IsValidObject(gate2)) return false;
switch(row)
{
	case 0:
	{
		MoveObject(gate1,Gates[1][0],Gates[1][1],Gates[1][2],_MOVE_SPEED); // opend gate  1
		SetObjectRot(gate1,Gates[1][3],Gates[1][4],Gates[1][5]); // opend gate  1
	}
	case 1:
	{
		MoveObject(gate1,Gates[0][0],Gates[0][1],Gates[0][2],_MOVE_SPEED); // sluit gate  1
		SetObjectRot(gate1,Gates[0][3],Gates[0][4],Gates[0][5]); // sluit gate  1
	}
	case 2:
	{
		MoveObject(gate2,Gates[3][0],Gates[3][1],Gates[3][2],_MOVE_SPEED); // opend gate  2
		SetObjectRot(gate2,Gates[3][3],Gates[3][4],Gates[3][5]); // opend gate  2
	}
	case 3:
	{
		MoveObject(gate2,Gates[2][0],Gates[2][1],Gates[2][2],_MOVE_SPEED); // sluit gate  2
		SetObjectRot(gate2,Gates[2][3],Gates[2][4],Gates[2][5]); // sluit gate  2
	}
}
return true;
}

Bewerkt: door Crusher!!

Geplaatst:
comment_1536813

Dankjewel!

Ik ga het later op de dag uitproberen, ben nu namelijk niet thuis.

Gewoon erin zettten en dan ingame en dan typen '/gate' of '/gates'

en quote de volgende x geen heel script.

BAH, nu zit sandra me alweer te verbeteren, wordt er nog es depri van,. :puh:

>>> Door Sandra: Je kent me toch? :engel: Ik heb je dubbelpost ook even samengevoegd :$ <<<

Edit:

BAH, post ff een heel script en krijg niet eens een reactie van "het werkt" ofzo...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.