Jump to content
Geplaatst:
comment_1537139

Hallo,

Ik ben op dit moment voor mijn server een navigation system aan het maken. Gister heb ik een Mapicon lijst gemaakt, dus de coords heb ik al, Ik zit alleen met dit probleem. Als ik mijn server start, geeft hij aan dat het geladen is, maar als ik ga spelen werkt geen van alle functies. Ik vermoed zelf dat het een fout in de brackets is (*** brackets!!!!) maar ik kan het niet vinden. Wie kan de fout ontdekken? Mijn script staat op Pastebin Ik hoop dat iemand dit kan vinden, het is nog niet af. Meld mij a.u.b ook wat er fout aan is zodat ik er van kan leren.

sean5874

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1537169

if (strcmp("/n LVPD", cmdtext, true, 10) == 0)

Ik ben niet helemaal zeker over die spatie en hoofdletters. Houd het een beetje normaal.

if (strcmp("/lvpd", cmdtext, true, 10) == 0)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1537646

if (strcmp("/n LVPD", cmdtext, true, 10) == 0)

Ik ben niet helemaal zeker over die spatie en hoofdletters. Houd het een beetje normaal.

if (strcmp("/lvpd", cmdtext, true, 10) == 0)

Nog steeds hetzelfde resultaat. Zou het niet aan andere functies liggen?

Geplaatst:
comment_1537703

Ja, inderdaad, nu zie ik hem. De fout zit in de brackets, precies zoals jij al vermoedde :puh:

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
if (strcmp("/n LSPD", cmdtext, true, 10) == 0)
{
	SetPlayerCheckpoint(playerid, 1553.779052, -1675.300048, 16.195312, 4);
	SetPlayerMarker(playerid, 1553.779052, -1675.300048, 16.195312);
	SendClientMessage(playerid, 0xAFAFAFAA,"[Navigation]: You destination is setted to the LSPD");
	return 1;
} //Hier moest die bracket nog

if (strcmp("/n LVPD", cmdtext, true, 10) == 0)
{
	SetPlayerCheckpoint(playerid, 2287.120117, 2431.524169, 10.820312, 4);
	SetPlayerMarker(playerid, 2287.120117, 2431.524169, 10.820312);
	SendClientMessage(playerid, 0xAFAFAFAA,"[Navigation]: You destination is setted to the LVPD");
	return 1;
} //Hier ook nog

if (strcmp("/n SFPD", cmdtext, true, 10) == 0)
{
	SetPlayerCheckpoint(playerid, -1605.508666, 711.299377, 13.867187, 4);
	SetPlayerMarker(playerid, -1605.508666, 711.299377, 13.867187);
	SendClientMessage(playerid, 0xAFAFAFAA, "[Navigation]: You destination is setted to the SFPD");
	return 1;
} //Hier stond hij gelukkig al 
return 0;
}

Daarnaast heb ik even de uitlijning verbetert :)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1537767

Ja, inderdaad, nu zie ik hem. De fout zit in de brackets, precies zoals jij al vermoedde :puh:

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
if (strcmp("/n LSPD", cmdtext, true, 10) == 0)
{
	SetPlayerCheckpoint(playerid, 1553.779052, -1675.300048, 16.195312, 4);
	SetPlayerMarker(playerid, 1553.779052, -1675.300048, 16.195312);
	SendClientMessage(playerid, 0xAFAFAFAA,"[Navigation]: You destination is setted to the LSPD");
	return 1;
} //Hier moest die bracket nog

if (strcmp("/n LVPD", cmdtext, true, 10) == 0)
{
	SetPlayerCheckpoint(playerid, 2287.120117, 2431.524169, 10.820312, 4);
	SetPlayerMarker(playerid, 2287.120117, 2431.524169, 10.820312);
	SendClientMessage(playerid, 0xAFAFAFAA,"[Navigation]: You destination is setted to the LVPD");
	return 1;
} //Hier ook nog

if (strcmp("/n SFPD", cmdtext, true, 10) == 0)
{
	SetPlayerCheckpoint(playerid, -1605.508666, 711.299377, 13.867187, 4);
	SetPlayerMarker(playerid, -1605.508666, 711.299377, 13.867187);
	SendClientMessage(playerid, 0xAFAFAFAA, "[Navigation]: You destination is setted to the SFPD");
	return 1;
} //Hier stond hij gelukkig al 
return 0;
}

Daarnaast heb ik even de uitlijning verbetert :)

Als ik hem probeer te compilen krijg ik 3 errors, allemaal 'Undefinded symbol: SetPlayerMarker'. Wat kan ik hieraan doen? Als ik het bij de symbols neerzet krijg ik als beloning er nog een error bij :-( .

Geplaatst:
comment_1537845

SetPlayerMarker is geen native function.

Als het deel uitmaakt van een streamer, moet d'r normaal gezien een include bestand bij zitten.

Indien je geen streamer gebruikt, gebruik dan de code SetPlayerCheckpoint of SetPlayerRaceCheckpoint.

Geplaatst:
comment_1538087

SetPlayerMarker is geen native function.

Dat idee had ik ook al. Aangezien er geen enkele pagina over SetPlayerMarker gaat, op de changelog na. Daar word vermeld dat dit een nieuwe functie is in 0.2, maar waarschijnlijk alweer verwijdert is.

Geplaatst:
comment_1538187

Verwijder dat SetPlayerMarker maar gewoon, het heeft geen nut lijkt mij. Aan alleen het checkpoint heb je genoeg, dan zie je hem ook op de map staan en op de grond.

Als het aan mij ligt is dat duidelijk genoeg! :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.