Deluxo Geplaatst: 29 november 2009 Rapport Share Geplaatst: 29 november 2009 (bewerkt) Hallo, ik ga uitleggen hoe je MTA Maps ingame zet. Voor deze tutorial gebruik ik MTA 1.0.1. Mappen: We starten MTA San Andreas op. Dan komen we in een menutje en dan kiezen we “Map Editor”. Even geduld en je word naar Grove Street geteleporteerd. We zoeken een leuk plekje op, mappen wat en saven het. Je hebt nu een map. Alleen, we moeten deze nog in-game zetten. Converten: We gaan de map nu ingame zetten. We hebben daarvoor een converter nodig, ik gebruik zelf altijd deze. We gaan naar die site, klikken boven Bladeren en zoeken de folder van de map op (deze staan in Program Files > MTA San Andreas > Server > Mods > Deathmatch > Resources). Dubbelklik op de folder en klik dan nog eens op het .MAP bestand. Het bestand word dan geupload naar de converter. We veranderen “IPL file format” in “PAWN Code for SA:MP”. Dan veranderd de code beneden automatisch naar de Pawno Code. Converters: * http://www.convertffs.com/ * http://maps.serverhex.com/ * http://gtamap.delux-host.com/converter/ In-game zetten: Nu willen we ze in-game zetten. Kopieer de hele code en plak die vervolgens in Pawno onder public OnGameModeInit. Start je server op en Have Fun! Objectstreamers: Objectstreamers kan je gebruiken als je meerdere objecten in je server wil dan 254 objecten, Er zijn vele verschillende objectstreamers: - xObjects - MidoStream - YSI (bevat een object streamer) Zelf zou ik MidoStream of xObjects aanbevelen. Het voordeel van MidoStream is dat je het in je gamemode kan gebruiken in een soort van CreateObject. De converters vanuit MTA bevatten altijd ook object streamers die je kan aanduiden. Bij xObjects zal elk object tussen {} staan en dit in het xObjects filterscript. Ik leg even de werking van beide streamers uit: MidoStream: MidoStream gebruikt zowel een filterscript als include, plaats beide op hun plaats. Je zal in zowel het filterscript als de include niets moeten veranderen. Je opent gewoon je gamemode en zet vanboven dit: #include <MidoStream> Je opent daarna server.cfg en zet MidoStream achter de filterscripts. Daarna kan je de objecten gewoon in je server zetten. xObjects: xObjects bevat enkel een filterscript. Zet deze bij filterscripts en open je server.cfg en zet achter filterscripts: xObjects. Als je een object wil toevoegen zal je het filterscript moeten openen en het object toevoegen tussen { }. Ook de converters zullen de optie xObjects hebben. Het grote nadeel van xObjects is dat er maar 1 legale versie van is. Download MidoStream: DOWNLOAD! en xObjects: DOWNLOAD! Let wel op dat er nog meerdere streamers zijn: check het forum van SA:MP voor meerdere streamers: SA:MP Forum Met dank aan megadreams Credits: Deluxo - Tutorial megadreams - Object Streamers Bewerkt: 12 december 2009 door Deluxo Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Dakendak Geplaatst: 29 november 2009 Rapport Share Geplaatst: 29 november 2009 Hallo, ik ga uitleggen hoe je MTA Maps ingame zet. Voor deze tutorial gebruik ik MTA 1.0.1. Mappen: We starten MTA San Andreas op. Dan komen we in een menutje en dan kiezen we “Map Editor”. Even geduld en je word naar Grove Street geteleporteerd. We zoeken een leuk plekje op, mappen wat en saven het. Je hebt nu een map. Alleen, we moeten deze nog in-game zetten. Converten: We gaan de map nu ingame zetten. We hebben daarvoor een converter nodig, ik gebruik zelf altijd deze. We gaan naar deze site, klikken boven Bladeren en zoeken de folder op (deze staan in Program Files > MTA San Andreas > Server > Mods > Deathmatch > Resources). Dubbelklik op de folder en klik dan nog eens op het .MAP bestand. Het bestand word dan geupload naar de converter. We veranderen “IPL file format” in “PAWN Code for SA:MP”. Dan veranderd de code beneden automatisch naar de Pawno Code. In-game zetten: Nu willen we ze in-game zetten. Kopieer de hele code en plak die vervolgens in Pawno onder public OnGameModeInit. Start je server op en Have Fun! Deze tutorial is geschreven door Deluxo. Mooie tutorial , alleen We gaan naar deze site, klikken boven... Welke site ? XD ? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Deluxo Geplaatst: 29 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst: 29 november 2009 Moest nog even veranderen. Ik had het in Word getypt en gekopieerd. Foutje is verbeterd. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Dakendak Geplaatst: 29 november 2009 Rapport Share Geplaatst: 29 november 2009 Moest nog even veranderen. Ik had het in Word getypt en gekopieerd. Foutje is verbeterd. Ok , nice tutorial ! Een dikke 9 ! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Deluxo Geplaatst: 29 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst: 29 november 2009 Bedankt! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Remi-X Geplaatst: 29 november 2009 Rapport Share Geplaatst: 29 november 2009 En wat nou als je meer dan 254 objecten hebt? Misschien wel handig om erbij te vermelden dat je dan een streamer naar keuze nodig hebt. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Deluxo Geplaatst: 2 december 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst: 2 december 2009 En wat nou als je meer dan 254 objecten hebt? Misschien wel handig om erbij te vermelden dat je dan een streamer naar keuze nodig hebt. Dat staat er toch tussen? Anyway, ik heb nooit echt een objectstreamer gebruikt. Vind het maar gekloot. Ik heb er ook niet echt ervaring mee... Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Remi-X Geplaatst: 2 december 2009 Rapport Share Geplaatst: 2 december 2009 En wat nou als je meer dan 254 objecten hebt? Misschien wel handig om erbij te vermelden dat je dan een streamer naar keuze nodig hebt. Dat staat er toch tussen? Objectstreamers: Als je meer objecten wilt, kun je een objectstreamer gebruiken. Dat is het enige. Maar wat is meer? Meer is 254. En het zou handig zijn als je alsnog even wat informatie vermeld naar objectstreamers, aangezien de SA:MP noobs nu niet ver komen Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Megadreams Geplaatst: 11 december 2009 Rapport Share Geplaatst: 11 december 2009 Even ter informatie: die link voor te converten werkt spijtig genoeg niet meer bijkbaar lag die site uit aangezien als je er gwn op gaat er apache staat. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Big Boss Geplaatst: 11 december 2009 Rapport Share Geplaatst: 11 december 2009 Oh, er zijn nog wel meer converters. http://www.convertffs.com/ http://maps.serverhex.com/ Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Megadreams Geplaatst: 11 december 2009 Rapport Share Geplaatst: 11 december 2009 Aan de rest: ik raad de bovenste aan daar heb je meer keuze de onderste staat bv MTA 1.0 niet tussen Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Deluxo Geplaatst: 11 december 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst: 11 december 2009 Ik zal beide converters even toevoegen. En ik zal zoals Remi als zei, iets schrijven over die streamers, eerst zou ik wel moeten uitprusten hoe die dingen werken, omdat ik er nooit mee gewerkt heb. :$ Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
TEH_GTA_COLLECTOR Geplaatst: 12 december 2009 Rapport Share Geplaatst: 12 december 2009 Oh, er zijn nog wel meer converters. * http://www.convertffs.com/ * http://maps.serverhex.com/ Ik snap niet hoe die bovenste werkt, vood de objects, kan iemand dat even uitleggen? alvast bedankt Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Megadreams Geplaatst: 12 december 2009 Rapport Share Geplaatst: 12 december 2009 (bewerkt) Je gaat dus naar de site en kiest de linkerkant met Objects converter op, je klikt daar dus op. Dan kom je op een andere pagina wss zie je die grote knop met options wel staan daarnaast moet je kijken. bij convert duid je aan van wat je iets gaat converten in dit geval waarschijnlijk MTA 1.0 dus je moet dat selecteren. bij into selecteer je nu niets meer omdat die al goed staat. de Draw-Distance is enkel als je bij Into een object streamer koos je kan zelfs voertuigen converten als je dat op Yes zet, en je kan // achter de objecten laten zetten. klik nu op Continue. je ziet een tekstvak ga naar de plaats waar jou map staat (op je computer) open het bv in kladblok en kopieer de hele inhoud daarin. en dan kies je Convert my objects en voila daar staan je CreateObjects. Veel Succes! Bewerkt: 12 december 2009 door megadreams Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Deluxo Geplaatst: 12 december 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst: 12 december 2009 Tutorial is ge-updated. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.