Jump to content

TUTORIAL: MTA Maps in-game zetten (SA:MP)


Deluxo

Recommended Posts

Hallo, ik ga uitleggen hoe je MTA Maps ingame zet.

Voor deze tutorial gebruik ik MTA 1.0.1.

Mappen:

We starten MTA San Andreas op. Dan komen we in een menutje en dan kiezen we “Map Editor”.

Even geduld en je word naar Grove Street geteleporteerd. We zoeken een leuk plekje op, mappen wat en saven het. Je hebt nu een map. Alleen, we moeten deze nog in-game zetten.

Converten:

We gaan de map nu ingame zetten. We hebben daarvoor een converter nodig, ik gebruik zelf altijd deze. We gaan naar die site, klikken boven Bladeren en zoeken de folder van de map op (deze staan in Program Files > MTA San Andreas > Server > Mods > Deathmatch > Resources). Dubbelklik op de folder en klik dan nog eens op het .MAP bestand. Het bestand word dan geupload naar de converter. We veranderen “IPL file format” in “PAWN Code for SA:MP”. Dan veranderd de code beneden automatisch naar de Pawno Code.

Converters:

* http://www.convertffs.com/

* http://maps.serverhex.com/

* http://gtamap.delux-host.com/converter/

In-game zetten:

Nu willen we ze in-game zetten. Kopieer de hele code en plak die vervolgens in Pawno onder public OnGameModeInit. Start je server op en Have Fun! :)

Objectstreamers:

Objectstreamers kan je gebruiken als je meerdere objecten in je server wil dan 254 objecten,

Er zijn vele verschillende objectstreamers:

  • - xObjects
  • - MidoStream
  • - YSI (bevat een object streamer)

Zelf zou ik MidoStream of xObjects aanbevelen. Het voordeel van MidoStream is dat je het in je gamemode kan gebruiken in een soort van CreateObject. De converters vanuit MTA bevatten altijd ook object streamers die je kan aanduiden.

Bij xObjects zal elk object tussen {} staan en dit in het xObjects filterscript.

Ik leg even de werking van beide streamers uit:

MidoStream:

MidoStream gebruikt zowel een filterscript als include, plaats beide op hun plaats.

Je zal in zowel het filterscript als de include niets moeten veranderen.

Je opent gewoon je gamemode en zet vanboven dit:

#include <MidoStream>

Je opent daarna server.cfg en zet MidoStream achter de filterscripts.

Daarna kan je de objecten gewoon in je server zetten.

xObjects:

xObjects bevat enkel een filterscript. Zet deze bij filterscripts en open je server.cfg en zet achter filterscripts: xObjects.

Als je een object wil toevoegen zal je het filterscript moeten openen en het object toevoegen tussen { }.

Ook de converters zullen de optie xObjects hebben.

Het grote nadeel van xObjects is dat er maar 1 legale versie van is.

Download MidoStream: DOWNLOAD! en xObjects: DOWNLOAD!

Let wel op dat er nog meerdere streamers zijn: check het forum van SA:MP voor meerdere streamers: SA:MP Forum

Met dank aan megadreams

Credits:

Deluxo - Tutorial

megadreams - Object Streamers

Bewerkt: door Deluxo
Link to comment
Delen op andere websites

Hallo, ik ga uitleggen hoe je MTA Maps ingame zet.

Voor deze tutorial gebruik ik MTA 1.0.1.

Mappen:

We starten MTA San Andreas op. Dan komen we in een menutje en dan kiezen we “Map Editor”.

Even geduld en je word naar Grove Street geteleporteerd. We zoeken een leuk plekje op, mappen wat en saven het. Je hebt nu een map. Alleen, we moeten deze nog in-game zetten.

Converten:

We gaan de map nu ingame zetten. We hebben daarvoor een converter nodig, ik gebruik zelf altijd deze. We gaan naar deze site, klikken boven Bladeren en zoeken de folder op (deze staan in Program Files > MTA San Andreas > Server > Mods > Deathmatch > Resources). Dubbelklik op de folder en klik dan nog eens op het .MAP bestand. Het bestand word dan geupload naar de converter. We veranderen “IPL file format” in “PAWN Code for SA:MP”. Dan veranderd de code beneden automatisch naar de Pawno Code.

In-game zetten:

Nu willen we ze in-game zetten. Kopieer de hele code en plak die vervolgens in Pawno onder public OnGameModeInit. Start je server op en Have Fun! :)

Deze tutorial is geschreven door Deluxo.

Mooie tutorial , alleen We gaan naar deze site, klikken boven... Welke site ? XD ?

Link to comment
Delen op andere websites

En wat nou als je meer dan 254 objecten hebt? Misschien wel handig om erbij te vermelden dat je dan een streamer naar keuze nodig hebt. :)

Dat staat er toch tussen? Anyway, ik heb nooit echt een objectstreamer gebruikt. Vind het maar gekloot. Ik heb er ook niet echt ervaring mee...

Link to comment
Delen op andere websites

En wat nou als je meer dan 254 objecten hebt? Misschien wel handig om erbij te vermelden dat je dan een streamer naar keuze nodig hebt. :)

Dat staat er toch tussen?

Objectstreamers:

Als je meer objecten wilt, kun je een objectstreamer gebruiken.

Dat is het enige. Maar wat is meer? Meer is 254. En het zou handig zijn als je alsnog even wat informatie vermeld naar objectstreamers, aangezien de SA:MP noobs nu niet ver komen :7

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Je gaat dus naar de site en kiest de linkerkant met

Objects converter op, je klikt daar dus op.

Dan kom je op een andere pagina wss zie je die grote knop met options wel staan daarnaast moet je kijken.

bij convert duid je aan van wat je iets gaat converten in dit geval waarschijnlijk MTA 1.0 dus je moet dat selecteren.

bij into selecteer je nu niets meer omdat die al goed staat.

de Draw-Distance is enkel als je bij Into een object streamer koos knipoog.gif

je kan zelfs voertuigen converten als je dat op Yes zet, en je kan // achter de objecten laten zetten.

klik nu op Continue.

je ziet een tekstvak ga naar de plaats waar jou map staat (op je computer) open het bv in kladblok en kopieer de hele inhoud daarin.

en dan kies je Convert my objects

en voila daar staan je CreateObjects.

Veel Succes!

Bewerkt: door megadreams
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...