Jump to content
Geplaatst:
comment_1542404

Bugs & Crashes

We willen dat DYOM zonder crashes werkt, dus zullen we altijd proberen om de problemen op te lossen. Maar we kunnen alleen problemen fixen als we het probleem kunnen reproduceren, of als de beschrijving van het probleem goed genoeg is. Daardoor kunnen we een idee krijgen waar het probleem zit in onze code, en hoeven we niet alle 15.000+ regels scm-code wat we tot nu toe voor deze mod hebben geschreven te doorzoeken.

Over het melden van crashes:

Er zijn drie belangrijke types van crashes:

• Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

Ik zal proberen om kort te beschrijven wat de beste manier is om met deze crashes om te gaan.

Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.

Deze zijn bijna altijd gerelateerd aan het verkeerd installeren van CLEO3.

- CLEO3 is helemaal niet geïnstalleerd.

- CLEO3 is niet goed geïnstalleerd.

- De .exe die je hebt is niet compatibel met CLEO3

Wanneer dit het geval is, kan je in deze tutorial kijken voor het installeren van CLEO3. Daar kan je ook een goede .exe vinden!

Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.

- Heb je andere mods geïnstalleerd, die niet DYOM compatibel is?

- Probeer de actieve CLEO scripts uit te schakelen.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met veel detail over het moment dat de crash optreed. Wat was de staat van de missie, en wanneer crashte hij precies? Wees zo gedetailleerd als mogelijk, dus in plaats van vermelden dat er een crash wanneer je een actor toevoegt, kan je beter zeggen dat de crash optrad gelijk nadat je <spatie> gedrukt hebt wanneer je een RPG als wapen koos voor een actor.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met een link naar de mission-file die je gespeeld hebt, en probeer een zo nauwkeurig mogelijke beschrijving van de omstandigheden van de crash te geven.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Alvast bedankt voor het meehelpen de DYOM-mod bug-vrij te maken!

• Reacties 35
  • Bezichtigingen 16.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1714498

Andere bug: Als je dood gaat van de honger word je hele missie door elkaar gehusseld. Ik ging dus dood en nu is m'n hele missie naar de knoppen. :-( Zo'n beetje alle actors worden verkeerd gespawnd.

• 3 maanden later...
Geplaatst:
comment_1769415

ik heb er ook nog een: nadat ik heel veel actors hebt gemaakt (12 ofso) zie ik geen Checkpoint meer.

maar wel als ik de missie speel (maar daarna niet meer), ik moet dus heel de tijd een beetje gokken waar alles moet!!

• 4 maanden later...
Geplaatst:
comment_1837724

- Als je in het water ligt, werkt "Play Mission" niet meer. Er gebeurd gewoon niks als je erop klikt.

- Als een 'Friend'-actor een boot bestuurd en er staat anders iemand óp die boot, dan springt de bestuurder eruit en vervolgens in het water?

• 1 maand later...
Geplaatst:
comment_1854763

Ik heb zelf een rare crash, ik heb de nieuwste versie van DYOM gedownload (v6.1) en ook even CLEO 4 weer geïnstalleerd en wanneer ik bij DYOM new mission doe en de naam probeer in te typen crasht het spel. Het is enkel als ik iets probeer in te voeren dus zolang die textdraw er gewoon staat is er nog geen probleem. Ik heb overigens geen mods op deze installatie.

EDIT: Probleem gevonden, na het verwijderen van CLEO 4 en het installen van de oudere CLEO 3 werkte het wel. Voor mij is dit niet echt een groot probleem aangezien ik op deze installatie toch geen mods wil installeren en dus niet hoef te upgraden naar CLEO 4.

Bewerkt: door Megadreams

• 4 weken later...
Geplaatst:
comment_1863981

Ik heb hetzelfde probleem als hierboven alleen bij mij werkt het op CLEO 3 en 4 niet. Ik heb het op DYOM 6.0 en 6.1 uitgeprobeerd en op beide versies loopt het vast en krijg ik een CTD wanneer ik de naam van de missie wil in typen.

Bewerkt: door Zaahed

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.