Nederlandse Dictatuur 24 leden hebben gestemd
-
1. Is er een dictatuur mogelijk in Nederland?
-
Jazeker, dat is heel goed mogelijk.6
-
Ja, maar het zal wel lastig zijn om zoiets op te zetten.10
-
Nee, daar is onze regering te intelligent voor.8
-
Log in of registreer om te stemmen in deze peiling.
Featured Replies
Recent actief 0
- Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
Goedenavond iedereen,
Ik heb vorige week en vandaag de film 'Die Welle' bekeken op school. Het is een Duitse verfilming van de film 'The Wave'. The Wave is een (bekende) film over een middelbare school in Amerika waar een geschiedenisleraar een experiment probeert met zijn leerlingen. Samen met zijn leerlingen bedenkt hij een soort groep waarmee hij zijn klas en vervolgens de school mee manipuleert. Het loopt uiteindelijk uit de hand maar op het eind komt alles toch nog goed. In Die Welle is het precies zo, een leraar op een middelbare school onderzoekt of het nog steeds mogelijk is om een grote groep mensen, hier dus de leerlingen, te manipuleren zoals in de tweede wereld oorlog. Uiteindelijk loopt alles uit de hand met grote gevolgen. Het is een zeer indrukwekkende film die goed laat zien hoe een groep mensen gemanipuleerd word. Jammer genoeg heeft de film maar kort in de bioscopen van Nederland gedraaid.
Genoeg informatie, je kunt op wikipedia meer over de film(s) lezen. Nu is mijn vraag of stelling: Is er een dictatuur, zoals in de tweede oorlog, mogelijk in Nederland?
Ik denk dat het wel mogelijk is aangezien het tijdens de tweede wereld oorlog ook mogelijk was, je hebt alleen de 'juiste' mensen nodig.